• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • flinx

Ja nu kan vi sitta och dregla över Prickens tillvaro på annan ort! Grått och nollgradigt här idag - och regn utlovas...
    Skönt med frissa-besök T!

• Rally

Och Flinxan är hemma sin första dag, eller? (eller är du på jobbet och smygjobbar llite?)

• flinx

Japp - sitter hemma (viskar: fast jag har loggat upp mig mot jobb-mailen bara för att kolla...)!

Ska in nån dag och rensa skrivbordet för det hann jag inte i fredags. Och hör och häpna... chefen kom 16.45 och bad mig göra lite grejer... Kvart i fem på min sista arbets-dag!! Fullkomlig idiot.

• OZgirl

Flinx, hoppas du bad honom sätta sig på sin tumme!

• flinx

Allvarligt trodde jag först han skämtade men så var inte fallet. Jag gjorde en tydlig "titta på klockan på handleden"-gest och höjde ögonbrynen med en "menar du allvar-blick"! Men han specade bara hur han ville ha sin fil.
    Dessutom hade jag bråttom för jag hade ca 20 min promenad till nästa filmfestivalvisning och jag är inte i direkt joggingform om jag hade blivit sen!
    Ah, målet är ju att hitta nåt annat så jag inte behöver gå tillbaka dit. Uj så skönt det skulle vara att lämna in en avskedsansökan på chefens skrivbord!

• HååGe

Hoppla, sonen gråter redan och jag som precis har loggat på. Har haft en fruktansvärd tur på stan med försenade spårvagnar och snömoddsisvatten upp till vaderna och ösregn i ansiktet. Skall vara hemma och försöka mysa idag istället. Ingen långpromenad alltså.

Jädra chef Flinx! Hur kan det vara så svårt att fatta att man har annat att tänka på i vecka 38?!?!?! Vad hände med de där männen som var så rädda om gravida kvinnor så at man inte fick stå, inte bära tungt och kom och puffade upp kuddar bakom ryggen? Inte finns de på jobbet iallafall! Nackdelen med att vara pigg och spänstig genom graviditeten är väl att folk omkring inte begriper att man faktiskt vill och BEHÖVER vara ledig den sista tiden? Inga värkar idag? Fika till veckan med hemmaHG????? Kanske med schwester Esther också???

• esther williams

Flinx, du är så energisk! Fast längtar efter träning gör till och med jag, som annars brukar vara alldeles för lat för att få byggt några muskler eller få bränt några kalorier. Nu, när snömodden regerat ett tag och långpromenader liksom inte varit att tänka på, känns det som att ett svängigt aerobicspass faktiskt skulle vara riktigt skönt.

Och som svar på frågan från igår, också jag har varit på efterkontroll, inklusive gynkoll. Det där värdet du fick HG, vad var det? Jag pratade mest ut om förlossningen i trekvart, sen tog gynkollen en kvart ungefär. Jag klarade kniptestet, tack för det!, och fick veta att snittärret kommer stanna där det är all my life, så var det med det. Har väl känts lite stumt därnere möjligen men nu tycker jag allt att jag är som vanligt igen. Bestämde i samråd men BM att kopparspiral var grejen hela dan och den ska jag få nästa vecka. Tjo!

Lycka till med frillan, Tanten!

• esther williams

Scwester Ester fikar gärna. Får man beställa bättre väder till dess?

Ska tyvärr ut på stan idag, trots skräpvädret. Blir att ta spårvagnen fast jag inte ska långt.

Svar på tråden Midsommargänget III