• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • HååGe

Gärna bättre väder! Det här tar ju knäcken på vem som helst. Lite mindre snö för vagnskörning tack.
    Jag var inne hos BM jättekort tid, men det var nog för att jag har fått en ny. Jag hade gärna pratat bort tre kvart med min gamla vanliga BM. Jag måste sätta mig in i de där olika spiralerna. Varför har jag för mig att hormonspiral skulle passa mig bättre? Har väl små broschyrer någonstans. Jo, hon tog ett blodvärde på mig, alltså det kära gamla Hemoglobinvärdet. Det var på 126 så jag tänker inte knapra på Niferex eller liknande förrän jag blir gravid nästa gång (herregud, NÄSTA gång, finns liksom inte på kartan just nu).
    Hj somnade om och sover och sover och jag borde inte ha druckot thé och surfat runt utan SOVIT i min säng! Dumma jag!

• HååGe

Ja GUD ja! Min ömma och stela kropp vill såååå gärna gå på brutal jympa! Jag brukade gå på ett boxningspass där man blev som ett utskitet päron. Blod, svett och tårar liksom. DET längtar jag verkligen efter! När vi får bilen (haha, kanske 1:a mars, hoppas hoppas) så kan man ju köpa 10-kort och dra snabbt till ett gym och riva av ett pass och sedan komma svettig hem och amma igen. Kanske...

• flinx

Jag fikar gärna!
    Ska ut med hundskrället i regnet - och sen till BM i eftermiddag. Annars är jag hemma och boar! Maken har redan ringt hem och kollat läget... jees jag kan ju faktiskt gå här i tre veckor kanske fyra utan att nåt händer!
    Änsålänge känns det inte som om nån födsel är nära förestående.

Ledningar (vatten och el) till tvättmaskin indragna! Bara mackapärerna fattas!

Nä, vart tog ompysslandet vägen. Krasst sade min ena chef om den andra att " man kan förstå att han försöker!" och med det menade han att han verkade tycka det var OK att kräma ut så mkt av arbetskraften som möjligt innan den slutar... Gissa om jag gillar detta utnyttjande eller inte. Fast vad säger att det är bättre nån annanstans... Men bara för att knäppa dem på näsan vill jag sluta.

Skönt att ni verkar återgå till era vanliga jag därnere inom ganska kort tid! Spiral nämnde min bm oxå. Jag har ju tid att fundera!

• flinx

Hehe- bara vi hemmafruar online! Ni andra kanske tom _jobbar_!

• Timisen

Hej gullisar! Jag saaaaknaaar eeer!

• flinx

Här är det bara bra - fixar med lite pappersarbete hemma och pysslar om vartannat. Ska iväg till bm nu för vecko-besöket. Sen lite shopping av det som är kvar på listan. Nåt fult (och oskäligt syrt) amningplagg kanske? Huvva. Jag vill shoppa tighta toppar, stuprörsjeans och stövlar!
    Deep denial.

Timis-tjejen! Din nuna livar opp!

• Surfergirl

Gothenburg housewives!

Du får la åka till Nordstan (jurassic park) Flinxan i detta lovely väder.

• HååGe

Tröstar med att mina amningstoppar är ganska tajta. Jag vill också shoppa, men hindras av att föräldrapennigen är så jäkla kass (och så snögloppet dårå).

Vad tros om en fika i slutet av veckan? Vi kan ju SMSa vidare götisar.

Timisen - saknaden är ömsesidig!

Svar på tråden Midsommargänget III