• Sandra Hansson

Hur ont gör det!?

Hej jag väntar ett barn och min beräknade förlossning är den 30 september. Jag är väldigt rädd inför min första förlossning! Berätta ni som fött barn hur ont det gör på en skala från 1 till 10. Gör det ondare att föda med sugklocka? 

• Svar på tråden Hur ont gör det!?
  • mfe

Män kommer aldrig få veta hur det känns att föda barn och kvinnor kommer aldrig få veta hur det känns att få en pungspark  = inget av könen kan säga vad som gör mest eller minst ont och inte heller säga hur man skulle reagera för den delen!

• LilaLavendel

Har inte fött än, men i december är det dags! Jag är van vid mensvärk som kan hålla i sig upp till ett dygn (den värsta biten) Inga värktabletter hjälper och att sova är bara att glömma. Slumrar jag till en halvtimme så är det ren och skär lycka. Bara att ta sig upp och gå på toaletten kräver en extra styrka. Förlossningen kan inte vara värre än den. Då har man i alla fall paus mellan värkarna och kan andas ut. Mensvärken är konstant och helt uttröttande. Klarar jag den så klarar jag väl förlossningen tycker man Skrattande Mycket pga pauserna mellan värkarna då man kan andas ut och passa på att slappna av.

• mfe
    LilaLavendel skrev 2012-07-06 11:58:15 följande:
    Har inte fött än, men i december är det dags! Jag är van vid mensvärk som kan hålla i sig upp till ett dygn (den värsta biten) Inga värktabletter hjälper och att sova är bara att glömma. Slumrar jag till en halvtimme så är det ren och skär lycka. Bara att ta sig upp och gå på toaletten kräver en extra styrka. Förlossningen kan inte vara värre än den. Då har man i alla fall paus mellan värkarna och kan andas ut. Mensvärken är konstant och helt uttröttande. Klarar jag den så klarar jag väl förlossningen tycker man Skrattande Mycket pga pauserna mellan värkarna då man kan andas ut och passa på att slappna av.
    Ibland får man inte så långa pauser mellan värkarna, jag hade ungefär var 30 sekund där i slutet..
  • Anton Chigurh
    Miss Obsessive skrev 2012-07-06 11:38:40 följande:
    Jag skrev inte att du hade sagt så, men det var det jag läste mellan raderna med ditt "15x högre endorfinpåslag". För övrigt så tycker jag inte att du har hållit en särskilt trevlig ton, speciellt inte i dina sista två kommentarer. Utnyttja du dina "medborgerliga rättigheter" att uttrycka dina...åsikter. Men, ibland är det bättre att vara tyst och bli tagen för en idiot, än att öppna munnen och bevisa det. 

Trevlig helg själv du!  
    Hmm, så för att vi inte har riktigt samma åsikter i ursprungsfrågan, Miss, så skall du behöva ta till nedlåtande kommentarer, illvilliga uttryck samt personliga påhopp på min skröpliga person, det tycker jag är tarvligt av dig, Miss, väldigt tarvligt, eftersom det faktiskt är du som är den stora lögnaren här.

Eller vad i mina texter har jag fel om : Endorfinpåslaget som ökar 15 gånger ??? Till exempel.....

Och...Miss, varför får jag en otrevlig känsla av att du inte önskar mig en trevlig helg, egentligen !!!
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • 05091112
    LilaLavendel skrev 2012-07-06 11:58:15 följande:
    Jag vet faktiskt inte om jag tycker den inställningen är bra eller dålig, lycka till iallafall
  • Mandyyss

Jag hade som sjuk förlossningsrädla inför min förlossning. Var så rädd att jag grät i flera veckor när det närmade sig och var tillochmed på möten för att eventuellt få ett planerat snitt.. Tur jag inte tog det. Min förlossning gick hur bra som helst och jag upplevde smärtan som kanske 2. Var mycket, mycket lättare än vad jag någonsin kunde tro.. Tyckte inte ens att det gjorde ONT. självklart gör det ont, men inte döende ont som jag trodde.. Nu upplever ju alla det olika men för mig var det lätt och ganska smärtfritt att föda barn. Jag tror det är bra att ställa in sig på döende smärta, då kan det ju bara bli lättare :)

• Majlisen
    Anton Chigurh skrev 2012-07-06 00:12:04 följande:
    Mmm, ja, Majlis, du tycker inte jag är vidare klyftig, nähä, det var ju tråkigt att höra, verkligen en dålig nyhet, men det gläder mig att du är min totala motpol här, med dina smarta, kloka, genomtänkta och klockrena inlägg, Majlis, du lämnar ju inget som helst utrymme för tvivel med dina fulländade kommentarer. Det är en fröjd att läsa dina repliker här, en synnerligen angenäm upplevelse.

Sen det här med att citat " forskning tar hänsyn till alla faktorer som är runt det specifika ämnet" slut citat, är du verkligen säker på det, Majlis, att forskningen kommit såpass långt ???  Jaja, du kanske har rätt, att vetenskapsmän-och kvinnor, Doktorer, och diverse Professorer osv osv inte nöjer sig med en, eller möjligen två parametrar, utan tar hänsyn till ytterligare någon/några. Jaja, det var nytt, det hade jag verkligen inte en aning om....

Men är du bara lyhörd, Majlis, så lär du dig nåt nytt varje dag. Idag har jag lärt mig väldigt mycket. Tack för det. Tack så mycket....

I vanliga fall brukar jag vara väldigt ödmjuk, åtminstone försöka, men dina repliker i den här tråden känns bara nedvärderande och väldigt otrevliga. Synd att du drar tråden till den nivån.

Till ts: bli inte mer rädd av att en man inte klarar av det i normala fall. Att föda kommer du klara av galant, och det finns smärtlindringsmetoder. Lita till din kropp och till personalen omkring dig. Du fixar detta galant. En förlossning är jättehäftig <3 prata med din barnmorska om din rädsla och ta den hjälp du kan. Du kommer i slutet att få den största gåva man kan få - en bebis på bröstet.
  • Anton Chigurh
    Majlisen skrev 2012-07-06 13:34:40 följande:
    I vanliga fall brukar jag vara väldigt ödmjuk, åtminstone försöka, men dina repliker i den här tråden känns bara nedvärderande och väldigt otrevliga. Synd att du drar tråden till den nivån.

Till ts: bli inte mer rädd av att en man inte klarar av det i normala fall. Att föda kommer du klara av galant, och det finns smärtlindringsmetoder. Lita till din kropp och till personalen omkring dig. Du fixar detta galant. En förlossning är jättehäftig <3 prata med din barnmorska om din rädsla och ta den hjälp du kan. Du kommer i slutet att få den största gåva man kan få - en bebis på bröstet.
    Inlägget du svarar på här var inte till dig, Majlis, det var till Miss, och Miss är, jämfört med dig, väldigt ödmjuk, så om du vill vara så vänlig och klappa igen, Majlis, så vore jag oerhörd tacksam.... 
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Emeliie89

Har ingen erfarenhet av sugklocka men ja, det gör ont att föda barn. Så ont att man inte ens kan tänka sig hur ont det gör om man inte varit med om det innan. MEN, även att det gör ont så var det den coolaste upplevelsen i mitt liv, man var så fokuserad och allt var så himla spännande så det onda gjorde inte så mycket. Efter att min son kommit ut sa jag direkt att det här ska jag göra om ;)

Får en till bebis snart och ser verkligen fram emot förlossningen. 

• Delia

Men haha läste kommentaren om magknip nu hahaha det var roligt.

Svar på tråden Hur ont gör det!?