• Sandra Hansson

Hur ont gör det!?

Hej jag väntar ett barn och min beräknade förlossning är den 30 september. Jag är väldigt rädd inför min första förlossning! Berätta ni som fött barn hur ont det gör på en skala från 1 till 10. Gör det ondare att föda med sugklocka? 

• Svar på tråden Hur ont gör det!?
  • Delia

Dom allra flesta kan inte ens föreställa sig hur ont det gör så det är nog ingen ide att försöka. Kör på bara ;)

• Miss Obsessive
    Anton Chigurh skrev 2012-07-06 12:03:46 följande:
    Hmm, så för att vi inte har riktigt samma åsikter i ursprungsfrågan, Miss, så skall du behöva ta till nedlåtande kommentarer, illvilliga uttryck samt personliga påhopp på min skröpliga person, det tycker jag är tarvligt av dig, Miss, väldigt tarvligt, eftersom det faktiskt är du som är den stora lögnaren här.

Eller vad i mina texter har jag fel om : Endorfinpåslaget som ökar 15 gånger ??? Till exempel.....

Och...Miss, varför får jag en otrevlig känsla av att du inte önskar mig en trevlig helg, egentligen !!!
    Anton Chigurh skrev 2012-07-06 13:44:07 följande:
    Inlägget du svarar på här var inte till dig, Majlis, det var till Miss, och Miss är, jämfört med dig, väldigt ödmjuk, så om du vill vara så vänlig och klappa igen, Majlis, så vore jag oerhörd tacksam.... 
    Hmm, min bäste Anton, jag är lite osäker på vad som händer nu.. Flörtar du med mig, eller försöker du förolämpa mig? Förvånad

Och när ljög jag? Nej du.. Jag tror att du bara är ännu en gnällkärring till karl, som håller på att dööööööö av en pungspark och som anser att det är den absolut värsta smärtan som finns och därmed måste jämföra det med att föda barn. 

Jag har ingen aning om hur många ggr högre endorfinpåslag man kan få under en förlossning, men det är inte precis som att det är någon mirakelkur mot smärtan! Dessutom så behöver man vara uppe och röra på sig för och vara aktiv i sin förlossning för att öka endorfinpåslaget och inte göra som jag, ligga som en säck bly i sängen, oförmögen att göra annat än att inte försöka avlida av smärtan. Alla är vi ju olika. En del kvinnor kläcker barn på en grisblink, utan så mycket som en panodil som smärtlindrare. Andra.. föder barn på mitt sätt. 

Dessutom, när man känner stress, ångest, rädsla och oro, så ökar istället adrenalin-påslaget och det kan förvärra förlossningsarbetet. 

Egentligen är det här en diskussion som är dömd att misslyckas. Män kommer aldrig kunna föda barn och kvinnor kommer aldrig få erfara en pungspark. Simple as that. 

Å du, trevlig helg Flört

• Maac

En 10:a på smärtskalan.

Men det tar inte så lång tid (max ett dygn eller två), och sedan har du ditt barn!

• Anton Chigurh
    Miss Obsessive skrev 2012-07-06 22:29:41 följande:
    Hmm, min bäste Anton, jag är lite osäker på vad som händer nu.. Flörtar du med mig, eller försöker du förolämpa mig? Förvånad

Egentligen är det här en diskussion som är dömd att misslyckas. Män kommer aldrig kunna föda barn och kvinnor kommer aldrig få erfara en pungspark. Simple as that. 

Å du, trevlig helg Flört

Klart jag flörtar med dig, vad tror du egentligen om mig, Miss, Hjärta jag gillar dig, även om du tycks tro nåt annat.

En pungspark är inte å leka med. Ha en underbar helg du också......4u

The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • MeandHim

Jag hade 20 SEK mellan värkarna när jag kom in till fl. Fick ingen smärtlindring förutom lite lustgas som dom sen tog bort igen och jag kan lova att det gjorde galet ont!
    Har oxå hemsk mensvärk, äl är heller ingen hit då jag får djävulskt ont och knappt kanröra mig.., en fl är hundra ggr värre!

• Höstbebis2010

Det är nog väldigt olika hur man upplever smärtan. Jag var livrädd innan min förlossning, läste och hörde ju om alla som hade haft SÅ ont. Den enda som sa att det inte gjorde ont var mamma, men henne lyssnade jag inte på då hon har extremt hög smärttröskel.
    Men så blev det iaf dax att åka in och jag undrade när det där onda skulle sätta igång. Visst kändes värkarna, men de var inte värre än att andas igenom. På skala 1-10 skulle jag nog säga 3.

• xMariax

Jag förväntade mig värre.. Det var lite roligt faktiskt; jag vägrade EDA eftersom jag hört om folk som inte kan krysta ordentligt pga att de inte känner ordentligt. Men efter att jag gått och haft ont i kanske 15 min (Konstant värk pga igångsättning) så lyckades BM och sambon övertala mig om att ta EDA så fort jag var tillräkligt öppen (då 3 cm) De skulle undersöka mig 1 timma senare ungefär. Jag höll på att bli galen under den timman (Ingen smärtlindring heller) och sen när de skulle se om jag var tillräkligt öppen för EDA så berättade BM att jag var 10 cm öppen och att jag skulle säga till när jag var redo att börja krysta. Jag fick panik över att jag inte fick EDA (Det hade de ju lovat mig ) men sen började jag skratta över att det inte blev värre och sa något i stil med: Var det allt!?

Krystvärkarna satte igång någon minut senare och 10 min senare var han ute. Jag skulle nog säga att smärtan var ungefär 6-7.. Det är värre att bryta foten eller ha migrän.

Svar på tråden Hur ont gör det!?