Anton Chigurh skrev 2012-07-06 12:03:46 följande:
Hmm, så för att vi inte har riktigt samma åsikter i ursprungsfrågan, Miss, så skall du behöva ta till nedlåtande kommentarer, illvilliga uttryck samt personliga påhopp på min skröpliga person, det tycker jag är tarvligt av dig, Miss, väldigt tarvligt, eftersom det faktiskt är du som är den stora lögnaren här.
Eller vad i mina texter har jag fel om : Endorfinpåslaget som ökar 15 gånger ??? Till exempel.....
Och...Miss, varför får jag en otrevlig känsla av att du inte önskar mig en trevlig helg, egentligen !!!
Anton Chigurh skrev 2012-07-06 13:44:07 följande:
Inlägget du svarar på här var inte till dig, Majlis, det var till Miss, och Miss är, jämfört med dig, väldigt ödmjuk, så om du vill vara så vänlig och klappa igen, Majlis, så vore jag oerhörd tacksam....
Hmm, min bäste Anton, jag är lite osäker på vad som händer nu.. Flörtar du med mig, eller försöker du förolämpa mig?
Och när ljög jag? Nej du.. Jag tror att du bara är ännu en gnällkärring till karl, som håller på att dööööööö av en pungspark och som anser att det är den absolut värsta smärtan som finns och därmed måste jämföra det med att föda barn.
Jag har ingen aning om hur många ggr högre endorfinpåslag man
kan få under en förlossning, men det är inte precis som att det är någon mirakelkur mot smärtan! Dessutom så behöver man vara uppe och röra på sig för och vara aktiv i sin förlossning för att öka endorfinpåslaget och inte göra som jag, ligga som en säck bly i sängen, oförmögen att göra annat än att inte försöka avlida av smärtan. Alla är vi ju olika. En del kvinnor kläcker barn på en grisblink, utan så mycket som en panodil som smärtlindrare. Andra.. föder barn på mitt sätt.
Dessutom, när man känner stress, ångest, rädsla och oro, så ökar istället adrenalin-påslaget och det kan förvärra förlossningsarbetet.
Egentligen är det här en diskussion som är dömd att misslyckas. Män kommer aldrig kunna föda barn och kvinnor kommer aldrig få erfara en pungspark. Simple as that.
Å du, trevlig helg