Jag kan nog inte betygsätta alls ts, då smärtan är av en väldigt speciell karaktär enligt mig och sen är det olika för alla. Min förlossning drog väldigt mycket ut på tiden, men ser det ändå som en drömförlossning
Det gjorde jäkla ont ett tag, men jag gick liksom in i mig själv automatiskt då. Man hittar sina knep också. Det är mycket här och nu. Jag hade efteråt inte någon riktig uppfattning om allt som skett utanför mig under tiden. Det var jäkligt varmt i rummet, fönstren stod på vidgavel och alla andra frös, haha
Det kommer att gå bra för dig ts, du är i en fullkomligt trygg miljö och du kan be om en epidural om du vill, vilken är den som tar bäst. Lustgas funkar för somliga, min smärta förstärktes dock av lustgasen, men har aldrig hört någon säga samma förut, det är dock övergående på någon minut!
Krystningsskedet gjorde minst ut. När folk pratat om förlossningar har de pratat om att klämma ut en "melon" osv, men det brukar oftast gå lätt. Förarbetet då man har värkar och inget kan göra är det som är jobbigast, men det är inget du inte klarar!
Hade dock en kompis som tyckte att hon började få småvärkar och hennes man tvingade henne tillslut att åka in. Hon tänkte "äsch, det är bara förvärkar, vill inte bli hemskickad". Men de kom in, hon pigg och väntade på att få åka hem, domen - 9 cm öppen! Haha, så strax därefter fick hon sitt barn och tyckte att det varit lätt som en plätt