• Sandra Hansson

Hur ont gör det!?

Hej jag väntar ett barn och min beräknade förlossning är den 30 september. Jag är väldigt rädd inför min första förlossning! Berätta ni som fött barn hur ont det gör på en skala från 1 till 10. Gör det ondare att föda med sugklocka? 

• Svar på tråden Hur ont gör det!?
  • Dohgon
    Anton Chigurh skrev 2012-07-05 10:32:43 följande:
    Är 10 max kan du inte ha 50. Matematiskt omöjligt.
    Med andra ord så nog de som skriver att det är ondare än möjligt, just för att det gör mycket mer ont än man förväntat sig. Många får verkligen ångest av smärtan.

Antingen det eller så kan vi anta att skalan 1-10 är för män, eftersom en man aldrig skulle kunna klara av smärtan vid en förlossning. ^^
  • Mandiisen

Jag var OTROLIGT rädd för min förlossning med min son!
    Jag var så rädd för allt. och jag är en riktig meees!

Men jag ska säga dig det. Det göör fruktansvärt ont. MEN det är en GRYM upplevelse och jag längrat tills December då jag har BF med mitt andra :)

Jonathan, 5e Augusti 2011. 7 veckor för tidigt<3
  • Anton Chigurh
    Dohgon skrev 2012-07-05 10:40:56 följande:
    Med andra ord så nog de som skriver att det är ondare än möjligt, just för att det gör mycket mer ont än man förväntat sig. Många får verkligen ångest av smärtan.

Antingen det eller så kan vi anta att skalan 1-10 är för män,

eftersom en man aldrig skulle kunna klara av smärtan vid en förlossning. ^^
    Du vet vät väl att vetenskapliga test visar att mannen har högre tolerans mot smärta än vad kvinnan har. Eller ???
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Flisan79
    Anton Chigurh skrev 2012-07-05 08:22:20 följande:
    Du tycker inte att du tar i lite väl bra här ???

Överför vi dom proportionerna du nämner angående min kuk, till din slida, Flisa, är det en Abrams M1A3 Main Battle Tank du krystar ut, inte en liten knodd...

En synnerligen vacker trivselspridare förövrigt.

Abrams M1A3 Main Battle Tank
    Haha, tro mig, det kändes så
    En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Anton Chigurh
    Anton Chigurh skrev 2012-07-05 10:45:44 följande:
    Du vet vät väl att vetenskapliga test visar att mannen har högre tolerans mot smärta än vad kvinnan har. Eller ???
    Fan.....
    The dumber people think you are, the more surprised they're going to be when you kill them.
  • Anton Chigurh
    Flisan79 skrev 2012-07-05 10:46:18 följande:
    Haha, tro mig, det kändes så
    Du kan va lugn. Jag tror inte du ljuger här, Flisa.....
  • Dohgon
    Ja i vanliga fall, men inte vad gäller en förlossningssmärta =)
    Du kan ju åka och testa hur det känns. ligg med smärtor över några dygn, får se hur långt du skulle klarat det. de män som faktiskt har försökt har väl gett upp efter bara några timmar, och då har "värkarna" inte ens blivit så starka som de blir under slutfasen av en förlossning ännu ;)

Må så vara att en man i vanliga fall har större smärtgräns, men kvinnor har mer tålamod. Jag tror en man klarar av smärta lättare precis för stunden, men i längden klarar kvinnorna det bättre
  • Anton Chigurh
    Dohgon skrev 2012-07-05 10:55:11 följande:
    Ja i vanliga fall, men inte vad gäller en förlossningssmärta =)
    Du kan ju åka och testa hur det känns. ligg med smärtor över några dygn, får se hur långt du skulle klarat det. de män som faktiskt har försökt har väl gett upp efter bara några timmar, och då har "värkarna" inte ens blivit så starka som de blir under slutfasen av en förlossning ännu ;)

Må så vara att en man i vanliga fall har större smärtgräns, men kvinnor har mer tålamod. Jag tror en man klarar av smärta lättare precis för stunden, men i längden klarar kvinnorna det bättre
    Du vet vad endorfiner är, förmodar jag, kroppens eget smärtstillande hormon. När du trycker ut en liten palt fördubblas inte påslaget av endorfiner i din kropp, Dohgo, det ökas heller inte 4 gånger, det ökas till 15 (femton) gånger högre än normalt. Fick männen som du nämner, som provat på förlossningssmärta, smärtstillande i motsvarande grad ???
  • malias

Jag tyckte det gjorde väldigt ont, använde bad, akupunktur o lustgas. Allt gick bra, men jag hann inte med känslomässigt. Gick ganska snabbt.
    MEN jag hade inte ätit ordentligt innan, hade inte sovit en blund på över ett dygn, var knappt på toa under förlossningen, drack ganska dåligt, hade inte hjälp av massage el så från min sambo, min bm hade extremt mkt att göra o kunde inte stötta.
    ALLT DETTA påverkar avslappningen --> smärtupplevelse. Så mitt råd är att verkligen slappa under latensfasen o spara på krafterna, träna andning, avslappning o massage innan med partnern, se till att dricka o kissa regelbundet under själva förlossningen, samt ha tät kontakt med din bm. Och ta all smärtlindring du vill ha!

Då ska det nog gå bra. :) Jag ska ha 30 aug o laddar för fullt.

Lycka till!

• Mandiisen
    kvinnor har mer nerver i underlivet än vad ni har så det där med att föda ut ett barn. det hade inte ni klarat av.
    och ni gnäller för en liten spark på kulorna. tss ;)
    Jonathan, 5e Augusti 2011. 7 veckor för tidigt<3
Svar på tråden Hur ont gör det!?