xMariax skrev 2012-07-09 07:01:16 följande:
Jag förväntade mig värre..

Det var lite roligt faktiskt; jag vägrade EDA eftersom jag hört om folk som inte kan krysta ordentligt pga att de inte känner ordentligt. Men efter att jag gått och haft ont i kanske 15 min (Konstant värk pga igångsättning) så lyckades BM och sambon övertala mig om att ta EDA så fort jag var tillräkligt öppen (då 3 cm) De skulle undersöka mig 1 timma senare ungefär. Jag höll på att bli galen under den timman (Ingen smärtlindring heller) och sen när de skulle se om jag var tillräkligt öppen för EDA så berättade BM att jag var 10 cm öppen och att jag skulle säga till när jag var redo att börja krysta.

Jag fick panik över att jag inte fick EDA (Det hade de ju lovat mig

) men sen började jag skratta över att det inte blev värre och sa något i stil med: Var det allt!?
Krystvärkarna satte igång någon minut senare och 10 min senare var han ute.

Jag skulle nog säga att smärtan var ungefär 6-7..

Det är värre att bryta foten eller ha migrän.

låter som en drömförlossning i mina öron!
legat 40h med båda ungarna fått eda vid 3cm och det har tagit tiiiiid allting.. öppnar mig extremt sakta osv osv..
får jääääätteont redan när jag bara är öppen 1cm.. och edan tar inte till fullo heller så har fått suga på lustgas som en idiot ändå...... sist fick jag även KLÅDA både av morfinsprutorna OCH edan.. skitmysigt! blev helt prickig på ben och mage och kliade mig så jag var illröd.... men det var det ju värt..
klarar inte av smärta alls!
kan ju jämföra med när jag skulle göra en rotfyllning, sista steget innan fyllningen så fick tandläkaren bedöva mig på 5 olika vis och det gjorde ändå ONT! då bedövade hon hela nederkäken till slut..! :P
ts, är du rädd så pratar du med din BM, det finns god samtalshjälp att få för förlossningsrädda!