• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Anonym (my)
    Soolrosen skrev 2012-07-04 22:35:32 följande:
    Du kanske inte ska säga så mycket.. Rätt va det är så står du där och behöver bidrag.. Kan man aldrig veta. Då står du där med lång näsa.. Tänk på det.
    Jag är för bidrag till människor som lever i nöd. Men bidragen missbrukas idag och ses som en självklarhet. Och jag säger inte det här för att vara elak. Men vårt samhälle håller på att rasa samman. Vi MÅSTE minska antalet bidragstagande. 
  • MMMR
    Anonym (my) skrev 2012-07-04 22:40:28 följande:
    Jag är för bidrag till människor som lever i nöd. Men bidragen missbrukas idag och ses som en självklarhet. Och jag säger inte det här för att vara elak. Men vårt samhälle håller på att rasa samman. Vi MÅSTE minska antalet bidragstagande. 
    Då antar jag att du skulle säga ifrån dig föräldrapenning och barnbidrag om du hade/har barn?
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • NiklaasKaroliine

Men anonym, bidrag hit o dit... Det är hur många som helst som lever på bidrag som verkligen inte borde det, ut o leta efter dom istället för att hacka på en ung tjej som du inte har en aning om.. Det löser sig ska du se, och ska du vara så bitter att det är dina pengar, men flytta utomlands då för fan, jag är jävligt glad att vi har ett bra system med bidrag, vad som helst kan hända , en dag kanske man står där själv och behöver den hjälpen.

• Ebba Caroline

Du anonym (156), du bodde hemma och hade lägsta fp, klart som fan dina föräldrar hjälpte dig! Kom inte och säg nåt annat!

Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Anonym (my)
    MMMR skrev 2012-07-04 22:40:28 följande:
    Oavsett får hon barnbidrag - "dina" pengar. 
    Har du barn så får du också barnbidrag - du lever på "mina" pengar.

Hon var inte ute efter DIN eller något annans åsikt om hurvida hon ska försörja sig själv och sitt barn. 
    Jag börjar nästan hoppas att du rätt som det är står och själv behöver hjälp i form av bidrag, så folk kan börja hoppa på dig från höger och vänster om hurvida du lever på deras pengar när dom inte ens vet anledningen till att du behöver hjälpen.

Lägg av förfan. 
    Men jag förstår inte hur man kan vilja vara en belastning för samhället. Vill man inte bidra, om man har möjligheten? TS är 16 år! Hon har hela livet på sig att skaffa barn. Men det är just NU hon bygger sin framtid. Och vi går mot svårare tider. Komvuxplatser dras in, arbetslösheten ökar. Återigen, jag säger inte detta för att vara elak. Jag vill bara veta hur man tänker när man går och skaffar barn när man inte ens kan försörja sig själv, vara glad och förvänta sig att man kan leva på arbetares skattepengar. 
  • Rocket Mania
    TeamCaz skrev 2012-07-04 18:55:44 följande:
    Grattis ts
    Hoppas allt går bra med grav o efter grav

Blev själv gravid som nittonåring o jag hade inget hem, ingen inkomst, ingen pojkvän, ingen färdig utbildning, aldrig arbetat.
    Men jag fixade det - helt ensam dessutom.
    Nu - sex år senare - väntar jag mitt andra barn med en underbar sambo, fick tyvärr avsluta min utbildning som svetsare då svetsröken är skadlig för barnet. Inte världens bästa ekonomi, men vafan, vi klarar oss underbart hem. Grabben har fortfarande ingen kontakt med sin biologiska pappa, men vi har Stödfamilj varannan helg o det funkar hur bra som helst

Vad jag ville med detta var att försvara unga föräldrar med att DET KAN GÅ BRA MED jag är ett exempel på det.
    Eh, fast inte har du fixat det? Du har ju fortfarande vare sig inkomst eller jobb och klarar inte av att ta hand om barnet du redan har? Förstår inte riktigt hur din historia skulle vara något slags bevis på att det kan gå bra?
  • Anonym (my)
    NiklaasKaroliine skrev 2012-07-04 22:42:17 följande:
    Men anonym, bidrag hit o dit... Det är hur många som helst som lever på bidrag som verkligen inte borde det, ut o leta efter dom istället för att hacka på en ung tjej som du inte har en aning om.. Det löser sig ska du se, och ska du vara så bitter att det är dina pengar, men flytta utomlands då för fan, jag är jävligt glad att vi har ett bra system med bidrag, vad som helst kan hända , en dag kanske man står där själv och behöver den hjälpen.
    Jag är också väldigt glad att vi har bidragssystem i Sverige. En oerhört bra trygghet!  Dock har vi inte oändligt med tillgångar. Och bidragen ska ses som en sista utväg till människor i nöd! 
  • Anonym

Om alla gamla gubbar/tanter som vet att det skulle ha en bra pension, kunde gå i pension så kan fler ungdomar försörja sig idag..det blir fler jobb om dem äldre kliver åt sidan.. Men icke!! Så ser de ut tyvärr, därav många arbetslösa lever på bidrag... Tragiskt men finns inte så mkt att göra så längeinte regeringen gör någon stor förändring

• MMMR
    Anonym (my) skrev 2012-07-04 22:45:09 följande:
    Men jag förstår inte hur man kan vilja vara en belastning för samhället. Vill man inte bidra, om man har möjligheten? TS är 16 år! Hon har hela livet på sig att skaffa barn. Men det är just NU hon bygger sin framtid. Och vi går mot svårare tider. Komvuxplatser dras in, arbetslösheten ökar. Återigen, jag säger inte detta för att vara elak. Jag vill bara veta hur man tänker när man går och skaffar barn när man inte ens kan försörja sig själv, vara glad och förvänta sig att man kan leva på arbetares skattepengar. 
    Det finns så många att hoppa på som är en "belastning" för samhället, och du väljer en stackars tjej som är överlycklig för att vara gravid, när du dessutom inte har en aning om hur hennes ekonomi ser ut, utan i princip antar i första inlägget att hon ska gå på bidrag. Bara det? Vafan är det?

Och åter igen, då antar jag att du skulle säga ifrån dig föräldrapenning och barnbidrag om du hade/har barn?
    I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
Svar på tråden 16 år och GRAVID !