• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Läs vad som står och inget annat

Att barn inte kan va torr bakom öronen först innan man ger sig in i sånt här e skandal, du ska se att det inte lär bli så "lyckligt o glatt" sen, hoppas du åtminstone har förnuft nog att skaffa dig ett jobb med egen inkomst innan barnet anländer bara.

• PumpkinQueen
    Anonym skrev 2012-07-04 15:12:07 följande:
    Intressant att åldern på personen i fråga inkluderats i rubriken, då grav-nyheten släpps. Då gör man ju själv  en "grej" av sin unga ålder kan jag tycka, man ber om en reaktion.

Men hade någon skrivit "27 år och gravid" hade nog tråden sett annorlunda ut. Inget påhopp. Bara intressant tanke
    Kanske för att den som är 27 är myndig och har haft tid att kunna skaffa sig en utbildning och ett jobb, vilket medför att personen i fråga troligtvis har en inkomst och kan försörja sitt barn?
  • JonteB

Ytterligare en som sannolikt kommer att för större delen av sin försörjning från samhället (= skattebetalarna)

• Anonym (ironi)
    Soolrosen skrev 2012-07-05 09:04:16 följande:

Ja men gissa.. Hennes föräldrar är fortfarande försörjningsskyldiga till henne ditt... Såklart de betalar boendet.. Jösses

Ej, ja? Då fick hon väl viss hjälp dvs gratis boende?
  • Mandiisen
    JonteB skrev 2012-07-05 10:49:46 följande:
    Ytterligare en som sannolikt kommer att för större delen av sin försörjning från samhället (= skattebetalarna)
    Eftersom du inte vet vem jag är eller hur jag har det så kan du inte tro en massa.
    Bättre att vi får någon tusing i månaden än att andra blir utslängda för dem som knappt kan svenska och dessutm får gratis körkort och mer pengar än svenkar som söker om bidgrag ;)

- nohate
    Jonathan, 5e Augusti 2011. 7 veckor för tidigt<3
  • Anonym (ironi)
    Mandiisen skrev 2012-07-05 10:55:36 följande:
    Eftersom du inte vet vem jag är eller hur jag har det så kan du inte tro en massa.
    Bättre att vi får någon tusing i månaden än att andra blir utslängda för dem som knappt kan svenska och dessutm får gratis körkort och mer pengar än svenkar som söker om bidgrag ;)

- nohate

Tog du åt dig? Tror han syftade på ts faktiskt?
  • Anonym (.....)
    Anonym (cissi16) skrev 2012-07-04 14:50:53 följande:
    Nej på helgerna och lov, men finns faktiskt äldre utan jobb som fått barn

Och det är lika oansvarigt de! Kan man inte försörja sig ska man inte ha barn!! Varför ska det vara så svårt att få in!? Våra skattepengar behövs för andra, viktigare, saker än att folk skaffar barn utan att kunna försörja dom.. Redo för barn är man är man kan försörja sig själv! Ja jag vet att saker kan hända och man måste leva på soc, och nej då ska inte ens barn tas ifrån en. Men det är skillnad på att redan ha barn och att skaffa barn när man inte kan försörja sig själv.
  • Mandiisen
    Anonym (ironi) skrev 2012-07-05 11:00:50 följande:
    Tog du åt dig? Tror han syftade på ts faktiskt?
    Svårt att inte ta åt sig när man har hormonerna i taket ;)
    Jonathan, 5e Augusti 2011. 7 veckor för tidigt<3
  • Anonym (ironi)
    Anonym (.....) skrev 2012-07-05 11:01:46 följande:

Och det är lika oansvarigt de! Kan man inte försörja sig ska man inte ha barn!! Varför ska det vara så svårt att få in!? Våra skattepengar behövs för andra, viktigare, saker än att folk skaffar barn utan att kunna försörja dom.. Redo för barn är man är man kan försörja sig själv! Ja jag vet att saker kan hända och man måste leva på soc, och nej då ska inte ens barn tas ifrån en. Men det är skillnad på att redan ha barn och att skaffa barn när man inte kan försörja sig själv.
    Men det är sååååå gulligt med en liten bebis och man man "måste följa sitt hjärta" för allt ordnar sig (av någon annan..)
Svar på tråden 16 år och GRAVID !