Anonym (cissi16) skrev 2012-07-04 14:50:53 följande:
Nej på helgerna och lov, men finns faktiskt äldre utan jobb som fått barn
Jo, och det bevisar ju bara att det finns äldre som inte tar ordentlig ansvar... Hur som helst, några frågetecken. Du är ju säkerligen inte fastanställd när du jobbar på helger och lov, så tror du att du kommer få ha kvar det jobbet, eller kunna återkomma dit, efter din föräldraledighet på ungefär ett år? Var ska du och barnet bo? Och innan du rusar iväg och kanske fixar ett eget boende, fundera över hur du ska ha råd med det om ca 2 år, när du är 18, studerar på gymnasienivå och soc inte lägger två strån i kors eftersom det är dina föräldrar som är försörjningsskyldiga. Ditt studiemedel, barnets barnbidrag och underhåll, samt bostadsbidrag räcker inte så långt då. Hur ska du ordna skolgången? (Mitt tips är att du gör så mycket du bara kan den närmaste tiden, gärna extra kurser om möjligt. Tro mig, det kan bli svårare än du tror att fixa skolgången med ett småbarn). Det här säger jag inte för att vara elak, utan för att det här är saker som du nu på allvar måste fundera kring och planera inför! Jag är inte avundsjuk på dig för fem öre, jag är 30+ och har barn, och är väldigt nöjd med att jag skaffade dem när jag hade ett ordnat liv så att inte hela deras barndom försvann in i en dimma av måsten kring skolgång, pengar och liknande...