• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • PumpkinQueen
    Mandiisen skrev 2012-07-05 10:55:36 följande:
    Eftersom du inte vet vem jag är eller hur jag har det så kan du inte tro en massa.
    Bättre att vi får någon tusing i månaden än att andra blir utslängda för dem som knappt kan svenska och dessutm får gratis körkort och mer pengar än svenkar som söker om bidgrag ;)

- nohate
    Haha, what? Vem är det som får gratis körkort och inte kan svenska och inte blir utslängd?
  • MMMR

I'm out. Ser ingen anledning att diskutera med ett gäng inkompetenta jon.

I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
  • Froststar
    Anonym (...) skrev 2012-07-04 14:50:33 följande:
    Back at you. Vad har det för roll i sammanhanget att hon är gravid? Tror nog inte att du frågar 30åringar om pappan ska ha en relation med barnet/en? 

Lustigt att såfort en ung kvinna blir gravid så är alltid samhällets funderingar hur relationen till pappan ser ut... 
    Det är ingen ung kvinna, hon är ju ett barn, en tonåring. Tonåringars hjärnor är inte färdigutvecklade, t.ex. då det gäller empati. Så jag tycker absolut inte att en 16-åring är en lämplig förälder. Klart att tonåringar själva tycker det, i.o.m. att det hör tonåren till att man är kaxig, egoist och allvetande.

Exempel på att TS stämmer in perfekt: kaxig - jag klarar det, är inte sämre än äldre / egoist - har alltid velat vara en ung mamma ... jahaja, skit i att det är ett barn, ett nytt liv inblandat, det är ju bara din vilja som räknas / allvetande - ja, det lär hon upptäcka om 5-7 år att hon inte alls var.
  • Mandiisen
    PumpkinQueen skrev 2012-07-05 11:07:45 följande:
    Haha, what? Vem är det som får gratis körkort och inte kan svenska och inte blir utslängd?
    invandrarna.
    Kan ni ju söka runder på ni som inte visste det istället för att sitta här och trycka ner varandra ;)
    Jonathan, 5e Augusti 2011. 7 veckor för tidigt<3
  • PumpkinQueen
    Mandiisen skrev 2012-07-05 11:11:32 följande:
    invandrarna.
    Kan ni ju söka runder på ni som inte visste det istället för att sitta här och trycka ner varandra ;)
    Haha...ja, vilken bra idé att skylla allt på Invandrarna. Det ger ju dessutom en ännu mer positiv bild av er unga föräldrar.

Kräks
  • Anonym
    Läs vad som står och inget annat skrev 2012-07-05 10:11:15 följande:
    Att barn inte kan va torr bakom öronen först innan man ger sig in i sånt här e skandal, du ska se att det inte lär bli så "lyckligt o glatt" sen, hoppas du åtminstone har förnuft nog att skaffa dig ett jobb med egen inkomst innan barnet anländer bara.
    Varför dessa påhopp? man är inte dum i huvudet eller mindre intelligent för att man skaffar barn tidigt. Det finns mängder av mammor som fått barn tidigt och ändå har kunnat plugga upp både betyg och på högskolor och tjänar bra med pengar när de blivit 28 år.
    sen finns ju förkolor också så nog hinner ts plugga upp till bra betyg.
    Oavsett om man har barn eller inte får du inte jobb med inkomst vid 16 års ålder idag.

TS: Bered dig bara på att vänner försvinner och att barn inte är sådär jättegulliga och söta klockan 3 på natten som de är samma tid på eftermiddagen. Har nu pojkvän som ställer upp, föräldrar, andra släktingar, vänner som kan hjälpa dig?

Lycka till!
  • Mandiisen
    PumpkinQueen skrev 2012-07-05 11:16:19 följande:
    Haha...ja, vilken bra idé att skylla allt på Invandrarna. Det ger ju dessutom en ännu mer positiv bild av er unga föräldrar.

Kräks
    Skyller inte på dem. säger bara att det är bättre att vi får en tusing som inte ett någonsting än att vi ska skatta för att andra svenska ska bli utslängda. står för det jag säger och vad jag är uppväxt med.
    dra förfan inte alla ungamammor över en kam. hur gammal är du egentligen? tss
    Jonathan, 5e Augusti 2011. 7 veckor för tidigt<3
  • elitae

Varför måste man ha så jäkla bråttom ? Vänta tills du gått ut gymnasiet o har en utbildning.... Ja, visst kan man utbilda sig fastän man har barn, finns många som gör. Men vad är problemet med att vänta tills rätt tidpunkt, när man i alla fall har kvar pojkvännen efter bara 6 veckor..... 

• Anonym (.....)
    Soolrosen skrev 2012-07-04 22:35:32 följande:
    Du kanske inte ska säga så mycket.. Rätt va det är så står du där och behöver bidrag.. Kan man aldrig veta. Då står du där med lång näsa.. Tänk på det.

Men se skillnaden i att pga olycka- tex att hela ens arbetsplats läggs ner à la Trollhättan, och att medvetet sätta sig i den sitsen. Du jämför äpplen, inte med päron, utan stenar! Skillnaden är enorm!
  • PumpkinQueen
    Mandiisen skrev 2012-07-05 11:21:05 följande:
    Skyller inte på dem. säger bara att det är bättre att vi får en tusing som inte ett någonsting än att vi ska skatta för att andra svenska ska bli utslängda. står för det jag säger och vad jag är uppväxt med.
    dra förfan inte alla ungamammor över en kam. hur gammal är du egentligen? tss
    Jag tycker att det är bättre om du själv tjänar ihop den där tusenlappen. Du är väl vuxen och har ett eget ansvar?
Svar på tråden 16 år och GRAVID !