• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Anonym (.....)
    Anonym (ironi) skrev 2012-07-05 11:04:19 följande:
    Men det är sååååå gulligt med en liten bebis och man man "måste följa sitt hjärta" för allt ordnar sig (av någon annan..)

Ja, så klart! Ber om ursäkt! Nästan gång deklarationen kommer ska jag skriva att dom ska dra lite extra skatt till TS för att hon följde sitt hjärta!
  • Anonym (J)

Grattis. Tycker du är modig som vid 16 årsålder väljer att bli mamma =) Jag tycker du är förnuftig som behåller barnet också för har man samlag vet man ju också om riskerna hehe å då menar jag givetvis +et på stickan ;)
    Tänk dock på att det är rätt dyrt att ha barn visst första tiden kostar inte så mkt om du ammar. Men allt som behövs kläder m.m . O lägsta fp ligger på 4000 kr barnbidrag 1050 dte får du inte mkt för knappt hyra o mat.

Men lycka till med allt o önskar att allt går bra!

• Mandiisen
    PumpkinQueen skrev 2012-07-05 11:29:03 följande:
    Jag tycker att det är bättre om du själv tjänar ihop den där tusenlappen. Du är väl vuxen och har ett eget ansvar?
    Nej jag är inte myndig men hade lätt kunnat tjäna ihop några tusen men får ändå barnbidrag...
    har en väldigt ljus framtid och kommer inte trycka ner andra unga mammor för att dem snor från mina pengar. kan jag lika gärna gnälla på kungen istället.
    Jonathan, 5e Augusti 2011. 7 veckor för tidigt<3
  • PumpkinQueen
    Mandiisen skrev 2012-07-05 11:39:19 följande:
    Nej jag är inte myndig men hade lätt kunnat tjäna ihop några tusen men får ändå barnbidrag...
    har en väldigt ljus framtid och kommer inte trycka ner andra unga mammor för att dem snor från mina pengar. kan jag lika gärna gnälla på kungen istället.
    Varför tycker du att någon annan ska ge dig pengar? Har du inget eget ansvar?
  • Mandiisen
    PumpkinQueen skrev 2012-07-05 11:48:12 följande:
    Varför tycker du att någon annan ska ge dig pengar? Har du inget eget ansvar?
    Har jag sagt det?
    Ni sitter och spyr galla på oss unga mammor för att vi är bidragstagare. det ända jag får är liksom barnbidrag från ''er''
    Finns andra vuxna människor som också får en massa av er som jobbar.
    Jag fixar mina egna pengar men just barnbidraget får jag av ''er''
    Jonathan, 5e Augusti 2011. 7 veckor för tidigt<3
  • Kattdamen
    TeamCaz skrev 2012-07-05 08:07:18 följande:
    Man behöver inte vara äldre föräldrar för att barnet ska slippa unga föräldrar heller.
    Jaha, och?
    En kopp te, tack.
  • Kattdamen
    Mandiisen skrev 2012-07-05 10:55:36 följande:
    Eftersom du inte vet vem jag är eller hur jag har det så kan du inte tro en massa.
    Bättre att vi får någon tusing i månaden än att andra blir utslängda för dem som knappt kan svenska och dessutm får gratis körkort och mer pengar än svenkar som söker om bidgrag ;)

- nohate
    Dessa åsikter var ganska förutsägbara att du skulle ha.
    En kopp te, tack.
  • Emeliie89

Ja jag är också gravid. Är dock 23 år och har ett stabilare liv än vad du har men jag önskar dig lycka till. Tänk efter två gånger så att du verkligen förstår vad du ger dig in på så blir det säkert bra :)

• elitae
    Mandiisen skrev 2012-07-05 11:11:32 följande:
    invandrarna.
    Kan ni ju söka runder på ni som inte visste det istället för att sitta här och trycka ner varandra ;)
    På riktigt ? Drar du in invandrare i detta ?
  • eMund

Grattis! Fler borde skaffa barn när de är unga.

Att åka jorden runt, festa varje helg och plugga i många år är överskattat. Vill man plugga och resa går det fint även med barn. De som tror att man förstör sitt liv bara för att man skaffar barn tidigt i livet är bara bittra och trångsynta!

Svar på tråden 16 år och GRAVID !