• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Anonym (Grattis!)

Hellre än mamma på 16 år som blev gravid naturligt än en mamma på 40 år som blev gravid genom hormonbehandlingar och IVF. Lär er, kroppen är byggd för att skaffa barn, INTE VID 40!!! Som alla äldre moralkärringar verkar tro. 
    Bidrag är till för att hjälpa. Hon kommer väll för f*n inte leva på bidrag hela livet. 
    Och vid 16 års ålder hade jag inte varit redo, men hon verkar ju vara det, så grattis!  

• Anonym (Ung mamma)
    eMund skrev 2012-07-05 12:30:03 följande:
    Grattis! Fler borde skaffa barn när de är unga.

Att åka jorden runt, festa varje helg och plugga i många år är överskattat. Vill man plugga och resa går det fint även med barn. De som tror att man förstör sitt liv bara för att man skaffar barn tidigt i livet är bara bittra och trångsynta!
    Enligt mig är det när barnet blir till som livet har sin början, man kan dessutom göra alla dessa saker även med barn, precis som du säger. Beslutet att skaffa/behålla ett barn är ett underbart beslut om det man själv känner att man klarar av det. Man tvekar många gånger men när man sitter där med den lilla så vet man att man gjort rätt beslut. Hjärta
  • MalinTherese

jag tänker hoppa in och säga grattis till dig. Modigt gjort att behålla. du kommer säkert bli en bra mamma :)

• elitae
    eMund skrev 2012-07-05 12:30:03 följande:
    Grattis! Fler borde skaffa barn när de är unga.

Att åka jorden runt, festa varje helg och plugga i många år är överskattat. Vill man plugga och resa går det fint även med barn. De som tror att man förstör sitt liv bara för att man skaffar barn tidigt i livet är bara bittra och trångsynta!
    Det som är överskattat för dig kan för en annan vara underskattat.
  • Anonym
    Anonym (ironi) skrev 2012-07-05 11:04:19 följande:
    Men det är sååååå gulligt med en liten bebis och man man "måste följa sitt hjärta" för allt ordnar sig (av någon annan..)

Flickan är inte myndig så naturligtvis är det hennes föräldrar som betalar boende osv. Men hon får också FP. Måste alla planera sina liv efter svenssonmallen?
  • elitae
    Anonym (Grattis!) skrev 2012-07-05 12:36:29 följande:
    Hellre än mamma på 16 år som blev gravid naturligt än en mamma på 40 år som blev gravid genom hormonbehandlingar och IVF. Lär er, kroppen är byggd för att skaffa barn, INTE VID 40!!! Som alla äldre moralkärringar verkar tro. 
    Bidrag är till för att hjälpa. Hon kommer väll för f*n inte leva på bidrag hela livet. 
    Och vid 16 års ålder hade jag inte varit redo, men hon verkar ju vara det, så grattis!  
    Jag förstår inte varför man ska jämföra 16år med 40år. När har gått ut gymnasiet o fått ihop sitt liv, då kan man skaffa barn, man måste inte vänta tills man är 40 bara för man inte skaffa vid 16år.
  • eMund
    elitae skrev 2012-07-05 12:49:55 följande:
    Det som är överskattat för dig kan för en annan vara underskattat.

Klart att det är så men då bör man göra som man känner.
  • Mandiisen
    elitae skrev 2012-07-05 12:52:26 följande:
    Jag förstår inte varför man ska jämföra 16år med 40år. När har gått ut gymnasiet o fått ihop sitt liv, då kan man skaffa barn, man måste inte vänta tills man är 40 bara för man inte skaffa vid 16år.
    -->HELLRE<--
    eller du kanske inte såg att hon/han skrev det ord ;)
    Man måste inte skaffa barn när man är 40 men hon/han skrev som sagt -->hellre<--
    Jonathan, 5e Augusti 2011. 7 veckor för tidigt<3
  • eMund
    elitae skrev 2012-07-05 12:52:26 följande:

Kanske för att ska man plugga klart och jobba lite börjar man närma sig 40. Dvs om man ser gymnasiet som en grundutbildning och högskolan som yrkesutbildningen.
  • elitae
    Mandiisen skrev 2012-07-05 12:56:59 följande:
    -->HELLRE<--
    eller du kanske inte såg att hon/han skrev det ord ;)
    Man måste inte skaffa barn när man är 40 men hon/han skrev som sagt -->hellre<--
    Och jag skrev ------>JÄMFÖRA<-------
Svar på tråden 16 år och GRAVID !