• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • elitae
    Froststar skrev 2012-07-05 13:40:50 följande:
    Jaha, kan du räkna? Det är faktiskt 24 år emellan 16 och 40. Så du menar att det är OK att ett barn skaffar barn för att annars försvinner 24 år (hon blir en avstängd zombie) och hon är 40 innan hon kan skaffa barn igen. Det var den sämsta förklaringen jag hört till att rättfärdiga att barn skaffar barn. Hur gammal är du? 17? Och med barn själv?
  • Felicia111
    Anonym skrev 2012-07-04 15:04:30 följande:

Bittra...? Ifrågasättande är nog ett bättre ord. Vi vuxna ifrågasätter ifall ett barn vet vad hon ger dig in i när hon väljer att skaffa barn när man själv är ett barn!

låter ju som ts e fan så mycket bättre än dig så bitter som du verkar vara!

hellré ung morsa o glad morsa om nu att vara vuxenn för dej e bitter.

16 va jag när jag fick! min dotter är 1 nu.. har klarat mej bra ekonomiskt o jag och pappan är tsm !         
  • elitae
    eMund skrev 2012-07-05 13:38:21 följande:
    Det är fortfarande så att hon inte betalar för sina egna behov. Antar att det är upp till hennes föräldrar att avgöra hur mycket hon behöver. Klart att saker kostar men många gånger kan man få saker och mycket lite är helt nödvändigt. Men visst vill man hitta ett ekonomiskt argument så visst.

Alla behöver inte ha en plan B och C. Vissa kör på och hoppas på det bästa och löser problemen under vägen. Och tro det eller ej... Men man kan leva ett gott liv så med!
    Barnet behov pratar jag om nu, inte hennes. Föräldrarna har inte som skyldighet att betala för sitt barnbarn. Bebisen måste ha kläder också, blöjor, ev mat osv. Visst kan man ta problemen när dom kommer. Men man ska ändå ha det i tankarna att det är inte bara ansvar o mognad det handlar om, det är mycket mer...
  • Felicia111

OCH FÖR ER MORALTANTER .

jag har hoppat av skolan och fixar jobb väldigt lätt när jag vill. men ska vara hemma med min dotter tills hon e tre :D  

aggra hur mkt ni vill men min dotter har det fantastiskt bra o jag med! 

• PumpkinQueen
    Felicia111 skrev 2012-07-05 13:43:07 följande:
    låter ju som ts e fan så mycket bättre än dig så bitter som du verkar vara!

hellré ung morsa o glad morsa om nu att vara vuxenn för dej e bitter.

16 va jag när jag fick! min dotter är 1 nu.. har klarat mej bra ekonomiskt o jag och pappan är tsm !         
    Fast du har uppenbarligen inte lärt dig att skriva. Tror du att du hade lärt dig det, om du hade väntat med att skaffa barn?
  • Froststar
    Anonym (cissi16) skrev 2012-07-05 13:19:40 följande:
    Du försörjer inte ditt barn, vi andra med jobb gör det. Du får nämligen en massa bidrag p.g.a. ungen från en pott som du aldrig bidragit till. Så hur exakt tycker du att du försörjer ditt barn? Lär dig åtminstone grundläggande matematik innan du skaffar barn för du kommer att behöva beräkna bl.a. inkomster och utgifter ur ett verklighetsbaserat perspektiv och inte egna önskedrömmar.
  • Felicia111
    PumpkinQueen skrev 2012-07-05 13:47:24 följande:
    Fast du har uppenbarligen inte lärt dig att skriva. Tror du att du hade lärt dig det, om du hade väntat med att skaffa barn?
    jaja  oj vad duktig du va som såg att jag skrev lite fel.. jag e lycklig ändå!
  • PumpkinQueen
    Felicia111 skrev 2012-07-05 13:44:49 följande:
    OCH FÖR ER MORALTANTER .

jag har hoppat av skolan och fixar jobb väldigt lätt när jag vill. men ska vara hemma med min dotter tills hon e tre :D  

aggra hur mkt ni vill men min dotter har det fantastiskt bra o jag med! 
    På vilket sätt skulle din dotter haft det sämre om du hade skaffat henne senare i livet?
  • elmadumle

Vad tycker ts föräldrar om att bli morföräldrar? det är ju de som får försörja henne och barnet. Jag förutsätter att ts tänker betala för sig hemma med de pengar hon får varje månad.

• Felicia111
    Froststar skrev 2012-07-05 13:47:42 följande:
    Du försörjer inte ditt barn, vi andra med jobb gör det. Du får nämligen en massa bidrag p.g.a. ungen från en pott som du aldrig bidragit till. Så hur exakt tycker du att du försörjer ditt barn? Lär dig åtminstone grundläggande matematik innan du skaffar barn för du kommer att behöva beräkna bl.a. inkomster och utgifter ur ett verklighetsbaserat perspektiv och inte egna önskedrömmar.

men hallå när du e gammal så kommer ju hon jobba så yngre i hennes sist kan göra likadant.
Svar på tråden 16 år och GRAVID !