• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • Anonym
    Anonym (cissi16) skrev 2012-07-05 13:19:40 följande:

TS: Om du är över 16 nu, så kommer du inte ha ditt eget barnbidrag. Det är studiebidrag du får då, och det får du inte om du inte studerar.
  • Felicia111

OKEj så enligt pumpkin så ska alla skaffa en asbra utbildning så vi kan tjäna så mycket pengar åt staten som möjligt! det låter som du har vettiga åsikter dö...

• elitae
    Anonym (cissi16) skrev 2012-07-05 14:16:52 följande:
    Nej men MIG så JAG behöver inte betala för mig, visst jag kan söka eget med mitt barn men mina föräldrar VILL att jag ska bo hemma ett tag .
    Och mitt barnbidrag har jag fått i ett år redan själv.
    Du kan inte söka eget, för att kunna flytta till eget o kunna stå på hyreskontraktet måste man vara 18 OCH ha fast inkomst.
  • Felicia111
    Anonym (cissi16) skrev 2012-07-05 14:16:52 följande:
    Nej men MIG så JAG behöver inte betala för mig, visst jag kan söka eget med mitt barn men mina föräldrar VILL att jag ska bo hemma ett tag .
    Och mitt barnbidrag har jag fått i ett år redan själv.

jag och min kille o vår dotter bor i en etta på mina föräldrars garage.. vi betalar hyra till dom osv.. vi ska bygga ut till hösten och vi trivs jättebra med att bo ute på landet så vi kommer bo här tills vå har råd o köpa hus i närheten :)

• Anonym (cissi16)
    Anonym skrev 2012-07-05 14:17:22 följande:
    TS: Om du är över 16 nu, så kommer du inte ha ditt eget barnbidrag. Det är studiebidrag du får då, och det får du inte om du inte studerar.
    ja jag har nyss fyllt 16 och gått om i grundskolan så jag har 9an kvar
  • elitae
  • Felicia111

men hon skrev ju att hon ska plugga på distans då får man det.
  • Felicia111
    elitae skrev 2012-07-05 14:18:50 följande:
    Du kan inte söka eget, för att kunna flytta till eget o kunna stå på hyreskontraktet måste man vara 18 OCH ha fast inkomst.
    det kan ju inte jag heller men världen går inte under ;)
  • Naniismamma
    Froststar skrev 2012-07-05 14:13:29 följande:
    Yes, moget resonerat. Du vet väl att de inte är skyldiga till att hålla din unge med husrum, eller hur? Och de är inte heller tvungna att ge dig ditt barnbidrag, det ingår i familjens inkomster. De är inte heller tvungna att ge dig något extra alls utöver det mest basala. Du resonerar och uttalar dig som ett barn. Bäst du mognar snabbt om du nu verkligen ska ha barn.
    där har du hennes betalning till hemmet isåfall, hennes barnbidrag som föräldrarna kan ta, nej dom är inte skyldiga att ge hennes barn ett husrum , skulle dom vilja ha betalt för de kan dom gå till FK , min pappa fick 900kr för att min dotter räknades som inneboende o då fick han en liten peng för de varje månad.
    men efter vad man läst om ts skrivit hur hennes föräldrar ser på graviditeten så tror jag knappast dom är sådana som kräver massa pengar. och även om dom drar bort barnbidraget så kan ts klara sig helt utmärkt.
    min pappa slutade att betala något för mig när jag fick barn för att han såg mig som vuxen, trots att de är hans skyldighet att se till att jag får mat o de nödvändiga. men ändå klarade jag av att hjälpa han med vissa små räkningar ibland då å då.

man kan inte se hur någons mognad är genom att läsa inlägg på FL.
    du vet inte hur hon är personligen.
  • PumpkinQueen
    Naniismamma skrev 2012-07-05 14:05:24 följande:
    underhåll får hon från pappan , betalar han de inte frivilligt blir han skyldig de sedan o hon får från FK (inte ni som jobbat som gör att hon får dom pengarna)
    hennes egna barnbidrag kommer inte från er som jobbat
    barnets barnbidrag kommer inte från er som jobbat
    FP är något som ALLA föräldrar får varesig man har jobb eller inte, även en 35 åring som aldrig jobbat får de men den klankar man inte ner på?

Även den som jobbat får FP och då är de inte bara dens förtjänst isåfall då har ju alla andra som jobbat också tjänat in dom pengarna ÅT den föräldern med jobb.. alltså betalar ingen förälder helt för sig själv om de är FP du tänker på.. för hon ska inte gå på soc så är ju inte de eller så har du inte läst ordentligt.
    Var kommer barnbidraget ifrån då, tycker du?
Svar på tråden 16 år och GRAVID !