• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • NiklaasKaroliine

Jisses vad den här tråden spårade ur! Vuxna människor som sitter o kastar skit över varandra, låter nästan som att "jag är bättre än dig" nej fyfan , ni som tjafsar sjunker verkligen lågt, att det ska vara så svårt att hålla sams trots olika åsikter?! Svenskar i ett nötskal. Alla går vi olika vägar i livet , alla tjänar vi olika mycket pengar, så kommer det alltid att vara! Ingen är bättre än någon annan för det! Nej nu har mina hormoner tagit över känner jag haha, dags att släppa den här tråden. Sluta bråka för tusan! Lägg ner eran energi på något annat. era barn kanske? :)

• elitae
    Felicia111 skrev 2012-07-05 14:19:38 följande:
    jag och min kille o vår dotter bor i en etta på mina föräldrars garage.. vi betalar hyra till dom osv.. vi ska bygga ut till hösten och vi trivs jättebra med att bo ute på landet så vi kommer bo här tills vå har råd o köpa hus i närheten :)

Ni lär få bo där ett tag om ni ska ha råd att köpa hus med bara en inkomst. Eftersom du skulle vara hemma i tre år med din dotter o då tjänar man inte mycket pengar. Det krävs lite pengar för att köpa hus, man måste ha minst 10% (eller 12%) i kontanter av det man tar i lån. Det betyder att för att få ett litet hus som kostar 1 miljon, behöver du ha minst 100.000 kr i kontanter för att komma ta ett lån till huset.
  • puss

"svenskar i ett nötskal"?
    Och det är inte att kasta skit?

• elitae
    Felicia111 skrev 2012-07-05 14:21:14 följande:
    det kan ju inte jag heller men världen går inte under ;)
    Hoppsan, sa jag det alltså ?
  • Anonym (cissi16)

ni vet ju inte hur mycket jag har sparat av mitt barnbidrag och löner heller , så ni kan pusta ut över era skattepengar

• PumpkinQueen
    Felicia111 skrev 2012-07-05 14:14:24 följande:
    men vem e de  som inte kan stava?

satt väldigt långt ifrån skrivbordet så nådde inte så bra pluss att jag är en "datanörd" så jag kollar inte alltid när jag skriver... 
    Jag har egentligen inte sagt så mycket om stavningen, jag har sagt att du inte kan skriva. Du använder till exempel inte stor bokstav i början på dina meningar, avslutar inte alltid med punkt och skriver ofärdiga ord ("talspråk").
  • NiklaasKaroliine

Puss; jo då kasta jag även skit över mig själv isf, om du såg det så. Jag tycker att vi svenskar är förbannat sura människor , som har svårt att glädjas åt andra, det var iallafall inte riktat mot just EN person.

• Ely
    PumpkinQueen skrev 2012-07-05 14:27:59 följande:
    Jag har egentligen inte sagt så mycket om stavningen, jag har sagt att du inte kan skriva. Du använder till exempel inte stor bokstav i början på dina meningar, avslutar inte alltid med punkt och skriver ofärdiga ord ("talspråk").
    haha men orka det på fl ?
    jag hade mvg i svenska från 7an-1an på gymnasiet där jag hoppade av men här på fl så skriver jag väl inget jävla svenskaarbete ? 
  • PumpkinQueen
    Felicia111 skrev 2012-07-05 14:16:05 följande:
    nä men bara för att några har det sämre ställt betyder det inte att det är så i alla fall heller eller hur.. 

Nej, det finns ju alltid undantag, så klart. Det är dock helt oviktigt för diskussionen.
  • Froststar
    Felicia111 skrev 2012-07-05 14:04:22 följande:
    okej säg nåra saker jagg inte kan ge min dotter ?
    Du refererar själv hela tiden till dina föräldrars ekonomi, din killes jobbmöjligheter, etc. Vad kan DU ge din dotter? Du har inte tillräckligt med utbildning, inte tillräckligt med livserfarenhet, inte fullt utvecklad empati, etc.

Det du skriver låter precis som när tjuriga tonåringar resonerar. "Vi har häst" - ja du, hästar kan man ha på olika sätt, det där är bara ett exempel på barnsligt argumenterande. Hästar kan kosta allt mellan 500 kronor och miljoner i inköp. Vissa håller dem enligt alla bokens regler, andra har dem i trädgården med ett rangligt skjul som de kallar stall. Vissa köper dyrare men ren och fräsch hö till dem medan andra tar det som kobonden har över från förra årets lager, som låg längst ner på skullen, är dammigt och luktar kostall. Vissa tar ut veterinär och hovslagare, andra skiter i vilket.

Hoppas att du förstår att ditt sätt att resonera är inte speciellt vuxet.
Svar på tråden 16 år och GRAVID !