• Anonym (cissi16)

16 år och GRAVID !

Igår fick jag veta att jag är gravid, har inte alls misstänkt det då jag varit stressad ett tag och jag inser nu att mina stresstecken är graviditetstecken ! :D
    Jag är så glad, har alltid viljat bli ung mamma och nu är jag gravid , i vecka 6 !!

Någon mer ?:) 

• Svar på tråden 16 år och GRAVID !
  • PumpkinQueen
    MammaEmelie91 skrev 2012-07-05 14:02:07 följande:
    Självklart, men stava lär man sig att göra väldigt tidigt. 
    Tydligen inte.
  • elitae
    eMund skrev 2012-07-05 14:09:19 följande:
    Klart att det är ok att man skaffar barn när man är 16. Det är nog få som ser 16 och 40 som ända årtalen man skaffar barn på. Men barnlöshet är ett växande problem och det hade underlättat om fler skaffade barn tidigt i livet. Ca 10% av alla barn blir till genom IVF så det är inget litet problem.
    Man kan skaffa barn mellan åldrarna 16 o 40 också. Det är inte antingen eller...
  • MammaEmelie91
    PumpkinQueen skrev 2012-07-05 14:11:07 följande:
    Tydligen inte.
    Okej, jag lärde mig iallafall att stava redan i 1an. Vissa har svårt med stavning och det är ingenting som ska dras upp i en sån här diskussion tycker jag. Det tillför absolut ingenting!
    mammatillebbaa.blogg.se - 20år och snart TRE-trebarnsmamma!!
  • Froststar
    Anonym (cissi16) skrev 2012-07-05 13:55:46 följande:
    Varför ska jag betala för mig ? dom är för MIG betalningsskyldiga
    Yes, moget resonerat. Du vet väl att de inte är skyldiga till att hålla din unge med husrum, eller hur? Och de är inte heller tvungna att ge dig ditt barnbidrag, det ingår i familjens inkomster. De är inte heller tvungna att ge dig något extra alls utöver det mest basala. Du resonerar och uttalar dig som ett barn. Bäst du mognar snabbt om du nu verkligen ska ha barn.
  • PumpkinQueen
    Felicia111 skrev 2012-07-05 14:02:25 följande:
    haha mm.. tro du det då. mina föräldrar bor i villa o kan ju säga att min mamma inte ens behöver jobba så du kanske ska va tyst lite o leta reda på lite fakta som stämmer

vi har även råd att ha häst osv.. s¨å här går de ingen nöd på ngn 

kan också tillägga att min kille jobbar o kommer tjäna gott om pengar så snart han får anställning :)  
    Det enstaka fallet spelar ingen roll i det stora hela. Din mamma kan vara hur rik som helst, det innebär inte att de flesta som skaffar barn tidigt är rika.
  • Felicia111
    PumpkinQueen skrev 2012-07-05 14:11:07 följande:
    Tydligen inte.

men vem e de  som inte kan stava?

satt väldigt långt ifrån skrivbordet så nådde inte så bra pluss att jag är en "datanörd" så jag kollar inte alltid när jag skriver... 
  • Naniismamma
    elitae skrev 2012-07-05 14:04:32 följande:
    Att du klarade det behöver inte betyda att andra gör det. O utan o döma dig tycker jag att avbetalning går HELT bort. 
    nä klart de inte gör men ingen här inne vet om TS klarar de eller inte men dom flesta utgår från att hon inte gör de.
    För dom flesta går avbetalning helt bort ja för att som ung brukar man oftast inte sköta de, hela min släkt på både mammas o pappas sida har kronofogden för att dom vart unga o dumma.
    Jag fixade så jag hade internetbank sedan fixade jag ett e-sparkonto där som jag gjorde att 200 kr skickades över till automatiskt varje 20e så att dom pengarna inte skulle försvinna. och jag hängde alltid upp fakturan på kylskåpet så jag såg den varje dag så att den inte skulle glömmas.

men de var väl för att jag var inställd på att inte bli som min släkt som jag gjorde så för att vara säker på att den skulle betalas.
  • Felicia111
    PumpkinQueen skrev 2012-07-05 14:13:51 följande:
    Det enstaka fallet spelar ingen roll i det stora hela. Din mamma kan vara hur rik som helst, det innebär inte att de flesta som skaffar barn tidigt är rika.

nä men bara för att några har det sämre ställt betyder det inte att det är så i alla fall heller eller hur.. 

• Twin Dad
    PumpkinQueen skrev 2012-07-05 14:08:11 följande:
    Det spelar roll ur ett samhällsekonomiskt perspektiv. Om det finns väldigt många som tar pengar ur den gemensamma potten så kommer pengarna att ta slut. Då måste man höja skatterna för de som arbetar.

Självklart är människor inte sämre för att de tjänar mindre pengar eller saknar utbildningar. Däremot tycker jag nog att människor som gör moraliskt fökastliga saker är mindre värda än de som gör bra saker. En människa som rånar en bank tycker jag är mindre värd än en person som volontärjobbar med fattiga barn i Afrika, till exempel.
    De som läser vidare tar ju också av era skattepengar. Utbildar man fler än vad som behövs blir detta då bortkastade pengar. Tycker du då att man ska läsa vidare ändå, utifrån en samhällsekonomiskt perspektiv?
  • Anonym (cissi16)
    Froststar skrev 2012-07-05 14:13:29 följande:
    Yes, moget resonerat. Du vet väl att de inte är skyldiga till att hålla din unge med husrum, eller hur? Och de är inte heller tvungna att ge dig ditt barnbidrag, det ingår i familjens inkomster. De är inte heller tvungna att ge dig något extra alls utöver det mest basala. Du resonerar och uttalar dig som ett barn. Bäst du mognar snabbt om du nu verkligen ska ha barn.
    Nej men MIG så JAG behöver inte betala för mig, visst jag kan söka eget med mitt barn men mina föräldrar VILL att jag ska bo hemma ett tag .
    Och mitt barnbidrag har jag fått i ett år redan själv.

Svar på tråden 16 år och GRAVID !