• ljung och viol

Har du testat lchf?

Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du testat lchf?
  • yena89
    Mörksuggan skrev 2012-07-12 14:33:13 följande:
     Ja jag har ingen speciell kosthållning. Äter det jag är sugen på och tycker är gott. Men faktum är att LCHF "förbjuder" en massa saker och det fixar inte jag. Om du mår bra av LCHF-kost finns väl ingen anledning att inte äta den.
    Jaha oj förlåt ja DU äter det du är sugen på och fixar inte LCHF, det är ju ultimata beviset.

Faktum kvarstår att det inte finns forskning som bevisar det ena eller andra.

Och att äta av allt är inte det bästa.

Sen förbjuds inget förutom under viktnedgångdperiod.
    Man ska undvika socker och spannmål, men att äta ett bröd ibland är det ingen som förbjuder.
    I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • yena89
    yena89 skrev 2012-07-12 14:41:15 följande:
    Jaha oj förlåt ja DU äter det du är sugen på och fixar inte LCHF, det är ju ultimata beviset.

Faktum kvarstår att det inte finns forskning som bevisar det ena eller andra.

Och att äta av allt är inte det bästa.

Sen förbjuds inget förutom under viktnedgångdperiod.
    Man ska undvika socker och spannmål, men att äta ett bröd ibland är det ingen som förbjuder.
    Blandade ihop dig med en annan.

Ändrar svaret till detta:

LCHF förbjuder inte en massa saker. Man ska undvika socker och spannmål, men att äta bröd ibland är det ingen som förbjuder.
    Allt beror på individen.
    En som går ner i vikt äter inte samma LCHF som en som tränar.
  • MrC

Jag fick abstinens redan när jag kom in i ketos.
    Usch.

• Kattdamen
    MrsC74 skrev 2012-07-12 14:04:47 följande:
    Finns massor med artiklar och forskning som talar om det. Det vet du nog. Vara att googla eller ringa en vettig läkare.
    Min syster höll däremot på dö av lchf kosten. Så kan den oxå gå.
    Höll hon på att dö av ägg och broccoli?
    En kopp te, tack.
  • MrsC74

Nä av allt fett ! Fel kost för en person med fel på gallan. Gallblåsan sprack.
    Eller äter man bara ägg och broccoli ??

• MrsC74

Jennie : självklart du har rätt. Alla kan inte äta allt men det är inte det jag menar. En del klarar inte av vissa livsmedel pga allergi och sjukdomar etc. Men sånt trodde jag var underförstått :)
    Att helt utesluta vissa livsmedel tror jag inte på helt enkelt. Jag skriver det jag tror på och det jag mår bäst av. Sen har jag skrivit gång på gång att alla gör som de vill även om jag inte förstår själva LCHF grejen :)

• yena89
    MrsC74 skrev 2012-07-12 14:59:02 följande:
    Nä av allt fett ! Fel kost för en person med fel på gallan. Gallblåsan sprack.
    Eller äter man bara ägg och broccoli ??
    Jag gillar inte fet mat och äter man LCHF rätt ska det inte rinna fett av allt man äter.
    Man äter kött, ägg, mejerier, smör, oljor, massvis med grönsaker.
    Är man viktstabil även små mänder potatis, rotfrukter, frukt eller kanske till och med en msk råris.

Du har fortfarande inte kommit med en studie som bevisar LCHF's farlighet. Och säg inte google för jag hittar allvarligt inga studier och då har jag ändå läst kurs i hur man söker.
  • Tonårsmamman1
    MrsC74 skrev 2012-07-12 15:05:09 följande:
    Jennie : självklart du har rätt. Alla kan inte äta allt men det är inte det jag menar. En del klarar inte av vissa livsmedel pga allergi och sjukdomar etc. Men sånt trodde jag var underförstått :)
    Att helt utesluta vissa livsmedel tror jag inte på helt enkelt. Jag skriver det jag tror på och det jag mår bäst av. Sen har jag skrivit gång på gång att alla gör som de vill även om jag inte förstår själva LCHF grejen :)
    Många som äter LCHF tål inte kolhydrater, det är därför de utesluter så mkt av det som möjligt. På samma sätt som de som är allergiska mot något livsmedel. 
  • yena89
    MrsC74 skrev 2012-07-12 15:05:09 följande:
    "Det bästa är att äta med måtta av precis allt"

Låter som att du anser man bör äta allt.

Varfrö tror du många äter LCHF? Jo, för att de inte klarar kolhydrater., Det klarar inte att äta lite av allt.
    Vad du tror på är bäst är ju knappast fakta.
    Jag tror inte det är bra att äta bröd, men jag kan inte bevisa det.
Svar på tråden Har du testat lchf?