Har du testat lchf?
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Äter LCHF och har gjort i 4-5 månader.
Mår bra av det, går ner lite i vikt av det och det är väldigt enkelt.
Jag är inte "fanatisk" om jag får använda det ordet. jag äter faktiskt en kaka om jag ska fika med mitt barn, jag kan faktiskt äta en potatis om jag verkligen är sugen på det. Jag äter faktiskt allt som jag vill äta, men inte så ofta och inte så mycket, men eftersom mitt sockerberoende är borta nu och jag inte triggas så himla lätt av kolhydrater, så känner jag sällan sug efter det som skulle kunna anses "förbjudet".
Jag har varken normalvikt eller är speciellt aktiv, men jag har valt det här sättet att leva och vill leva det en lång tid framöver, så då gör det mig inget att jag går ner lite saktare i vikt om jag äter något som kanske stoppar upp viktminskningen lite.
Jag tycker att det är synd att det är så svart eller vitt i den här frågan. Folk går all in och avskyr det de inte gör. "Socker är ett GIFT!" eller "LCHF är FARLIGT"
Varför måste det vara så, varför måste man bli så rabiat i vad man själv tycker? Man behöver inte frälsa en hel värld bara för att man själv har hittat något som man mår bra av.
Jag tycker att alla sätt att äta som folk mår bra av, är bra sätt att äta, för just de personerna.
Yena: menar du att du äter LCHF fast du har problem med gallan eller missar jag något ?
Med ätstörningar i bagaget så undviker jag allt vad dieter heter. Jag fixar helt enkelt inte att utesluta saker helt ur min kost. Oavsett om det är kolhydrater eller fett. Men har heller inga problem med övervikt så jag ser ingen anledning till att jag skulle. Den eventuella vinst i form av att det är nyttigt för kroppen vägs inte upp av hur dåligt psykiskt man mår av en ätstörning med depression och suicidtankar. Men många verkar ju gilla detta sätt att äta och då är det väl bra för dom.
Yena89, tack för dina råd. Det handlar ju mest om att få nya vanor. Så enkelt med kaffe och kex till stranden liksom. Nu får man tänka till lite. Men jag håller med. Småätandet har vi redan slutat med. Suget är borta. Vi är mätta längre. skönt! Det räcker med bara kaffe.