• ljung och viol

Har du testat lchf?

Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du testat lchf?
  • Jennie med ie
    MrsC74 skrev 2012-07-12 15:05:09 följande:
    Jennie : självklart du har rätt. Alla kan inte äta allt men det är inte det jag menar. En del klarar inte av vissa livsmedel pga allergi och sjukdomar etc. Men sånt trodde jag var underförstått :)
    Att helt utesluta vissa livsmedel tror jag inte på helt enkelt. Jag skriver det jag tror på och det jag mår bäst av. Sen har jag skrivit gång på gång att alla gör som de vill även om jag inte förstår själva LCHF grejen :)
    Vissa livsmedel är heller inte nyttiga för någon... Och man ska inte lita på det underförstådda, för de som hävdar att man bör äta allt äter definitivt inte allt. De väljer också bort en hel del livsmedel. Det är bara det att olika personer väljer bort olika livsmedel..
  • yena89
    MrsC74 skrev 2012-07-12 15:09:24 följande:
    Yena: ok. Pallar inte ..
    Vad är det du inte pallar?
    Höra att du inte har rätt?
    I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • MrsC74

Yena: nä tjafsa med någon som förespråkar LCHF. Du tror på ditt och jag på mitt. Så enkelt är det.

• yena89
    MrsC74 skrev 2012-07-12 15:20:30 följande:
    Yena: nä tjafsa med någon som förespråkar LCHF. Du tror på ditt och jag på mitt. Så enkelt är det.
    Det handlar inte om vad man tror när du säger att det bästa är att äta av allt med måtta eller att LCHF är farligt. Du måste kunna bevisa det, annars är det bara åsikter.
    I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • MrsC74

Googla lite har jag sagt. Läser du inte tidningar. Ser på tv ? Lyssnar på läkare ? Tydligen läser du inte mina inlägg heller....

Nu ska jag ut i solen med min lilla dotter. Du får gärna sitta här och tjafsa men jag jag ger upp. Ha en fin dag :)

• ljung och viol

Om bacon inte är bra varför väljer så många lchf:are det då till frukost?

• ljung och viol

Sen att äta gårdagens middag till frukost låter inget vidare.

• Jennie med ie
    MrsC74 skrev 2012-07-12 15:29:09 följande:
    Googla lite har jag sagt. Läser du inte tidningar. Ser på tv ? Lyssnar på läkare ? Tydligen läser du inte mina inlägg heller....

Nu ska jag ut i solen med min lilla dotter. Du får gärna sitta här och tjafsa men jag jag ger upp. Ha en fin dag :)
    Grejen handlar till stor del om olika tolkningar och slutsatser av olika delar av forskning och undersökningar. Det är ett såpass nytt påfund att äta på det sättet på ett medvetet sätt så att säga att långtidsstudier är en bristvara. För varje rapport som pekar emot finns det nån som pekar för. Det finns därför ingen klar sanning vad gäller detta, det enda som är säkert är hur enskilda människor mått/mår med dieten och vilka förändringar de kunnat uppleva.
  • Gladskit
    ljung och viol skrev 2012-07-12 15:36:05 följande:
    Om bacon inte är bra varför väljer så många lchf:are det då till frukost?
    För att det är enkelt och för att de är dåligt insatta!
    De läser att wow, äta kött och bea och gå ner i vikt. Fan va nice.
    Och så köper de hem bacon och ägg och äter till frukost varje dag.
    Håller de sig till den dieten lär de säkert minska i vikt.
    Men hållbart i längden? Knappast?

Vi som är aktiva i de LCHF trådar som finns är ju FÖR att man tar sig tid att läsa på lite.
    Så att man förstår hur kolhydrater fungerar i kroppen och vad det är man vill försöka undvika genom att skära ner på dem. Hade man gjort det så hade man ju vetat direkt om det var något för en själv eller inte.
    Vi är också FÖR att man skaffar sig en kokbok eller två och lär sig att laga bra LCHF-mat.

Jag har en kompis som äter jordgubbar och grädde till middag ibland. Man kan inte få mjölk till kaffet om man kommer som gäst, det går inte Men hon har säkert 5-6 tetror vispgrädde i kylen! Ärligt talat så har hon gått ner massor i vikt på de tre månader hon hållit på. Men hon börjar redan tröttna och jag tror tyvärr inte att hennes värden blivit bättre, för hon har kört en komplett avart av LCHF.
  • Kattdamen
    MrsC74 skrev 2012-07-12 14:59:02 följande:
    Nä av allt fett ! Fel kost för en person med fel på gallan. Gallblåsan sprack.
    Eller äter man bara ägg och broccoli ??
    Naturligtvis äter man inte enbart ägg och broccoli, lika lite som andra inte brukar sitta med mjölpåsen och proppa i sig det.

Man äter varierat.
    En kopp te, tack.
Svar på tråden Har du testat lchf?