• ljung och viol

Har du testat lchf?

Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du testat lchf?
  • yena89
    MrsC74 skrev 2012-07-12 13:30:00 följande:
    Yena: köper inte det. Men som sagt alla för gör som de vill och väljer att tro på det man tror på. :)
    Vad är det du inte köper om jag får fråga
    I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • Jennie med ie
    yena89 skrev 2012-07-12 13:30:14 följande:
    Okej.
    Och jag håller somsagt med dig om att en del LCHFare har tråkig attityd.

Förresten har du inte svarat på varför det inte är så enkelt som att ta bort stora kolhydartskällor för att det ska bli LCHF. Om man nu utgår från hemlagad mat från grunden med naturliga råvaror.
    Jo.
  • yena89
    Jennie med ie skrev 2012-07-12 13:31:42 följande:
    Jo.
    Tydligare tack
  • Jennie med ie
    Jennie med ie skrev 2012-07-12 13:31:42 följande:
    Jo.
    Sen var det inte så förutsättningarna var heller i det inlägg jag bemötte med "så enkelt är det inte" och förklarade varför. Gå tillbaks, läs och läs svaren om du nu vill veta. Vill du inte på riktigt veta svaret så skit i det.
  • Jennie med ie

Jag ser som sagt ingen anledning att ta upp mer tid och plats med att upprepa samma sak igen (samma sak som LCHFare själva med andra ord själva skrivit i tråden men då är det såklart okej) och tycker också att tjaffset med dig om det har dragit ut aldeles för långt. Så, jag kliver av den deltråden.

• MrsC74

Yena: varför jag inte köper att du skulle vara död utan LCHF? Jag är helt övertygad om att du inte skulle vara det. Det är ett helt annat problem i sådant fall och handlar om lcHF. Men jag är glad att du hittat en kost som passar sig. Men begär inte från mig att jag någonsin kommer förstå att folk ger sig på en farlig kost.

• Jennie med ie
    MrsC74 skrev 2012-07-12 13:40:48 följande:
    Yena: varför jag inte köper att du skulle vara död utan LCHF? Jag är helt övertygad om att du inte skulle vara det. Det är ett helt annat problem i sådant fall och handlar om lcHF. Men jag är glad att du hittat en kost som passar sig. Men begär inte från mig att jag någonsin kommer förstå att folk ger sig på en farlig kost.
    Alltså hade de vetat/trott att kosten var farlig så är det såklart inte så konstigt om man inte förstår det. Men de som äter så tillhör väl i regel de som av vetenskap och rapporter drar slutatsen att det INTE är farligt.
  • yena89
    Jennie med ie skrev 2012-07-12 13:33:24 följande:
    Sen var det inte så förutsättningarna var heller i det inlägg jag bemötte med "så enkelt är det inte" och förklarade varför. Gå tillbaks, läs och läs svaren om du nu vill veta. Vill du inte på riktigt veta svaret så skit i det.
    Då utgick vi ifrån olika förutsättningar.
  • yena89
    MrsC74 skrev 2012-07-12 13:40:48 följande:
    Jag sa inte att jag skulle vara död utan LCHF. Jag sa att jag skulle vara dör om det bästa hade varit äta äta av måtta utav precis allting.

Bevis på att det är farligt tack!

Eller vänta..det finns inga bevis varken för eller emot så vi får vänta 20 år och se vad som händer.
Svar på tråden Har du testat lchf?