• ljung och viol

Har du testat lchf?

Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du testat lchf?
  • yena89
    Jennie med ie skrev 2012-07-12 13:50:45 följande:
    Alltså hade de vetat/trott att kosten var farlig så är det såklart inte så konstigt om man inte förstår det. Men de som äter så tillhör väl i regel de som av vetenskap och rapporter drar slutatsen att det INTE är farligt.
    Bevis på att kosten är dålig tack.
    I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • MrsC74

Finns massor med artiklar och forskning som talar om det. Det vet du nog. Vara att googla eller ringa en vettig läkare.
    Min syster höll däremot på dö av lchf kosten. Så kan den oxå gå.

• yena89
    MrsC74 skrev 2012-07-12 14:04:47 följande:
    Finns massor med artiklar och forskning som talar om det. Det vet du nog. Vara att googla eller ringa en vettig läkare.
    Nej det vet jag inte. Men om det finns massor så kan du väl ge mig en randomiserad långtidsstudie som visar att LCHF är farligt? För jag hittar inte en enda studie som visar det.

Att äta med måtta av precis allt är fortfarande inte det bästa.
  • yena89
    Jennie med ie skrev 2012-07-12 14:04:43 följande:
    Varför ber du mig om det?
    "Alltså hade de vetat/trott att kosten var farlig så är det såklart inte så konstigt om man inte förstår det."
    Anser inte du då att kosten är farlig?
  • Jennie med ie
    yena89 skrev 2012-07-12 14:10:21 följande:
    "Alltså hade de vetat/trott att kosten var farlig så är det såklart inte så konstigt om man inte förstår det."
    Anser inte du då att kosten är farlig?
    Vet du, det går troll i hur du läser mina inlägg, både i och utanför sitt sammanhang. Kan du inte lägga bort din personliga vendetta eller vad det nu är som gör att du utgår från att jag klankar ner på dig och bara skriver negativt om LCHF och alla LCHFare hela tiden så föreslår jag att du inte läser de alls, och åtminstone inte försöker dig på att bemöta dem. Mitt "samtal" med dig är över då ja inte har lust till evighetstjafs.
  • gbgumman

Nix och kommer inte göra det. Äter sunt och varierat och det funkar bra.

• Jennie med ie
    MrsC74 skrev 2012-07-12 14:04:47 följande:
    Tja det finns säkert de som hållt på att dö av den typ av kost jag äter också. Men inte för att den över lag är farlig, utan för att vissa personer inte klarar av vissa livsmedel eller vissa kombinationer av livsmedel i den.

Att det bästa skulle vara att äta av _allt_ faller ju på sin egen orimlighet. Vissa saker är inte nyttiga för någon, vissa saker är rentav farliga för en del.
  • yena89
    Jennie med ie skrev 2012-07-12 14:14:00 följande:
    Vet du, det går troll i hur du läser mina inlägg, både i och utanför sitt sammanhang. Kan du inte lägga bort din personliga vendetta eller vad det nu är som gör att du utgår från att jag klankar ner på dig och bara skriver negativt om LCHF och alla LCHFare hela tiden så föreslår jag att du inte läser de alls, och åtminstone inte försöker dig på att bemöta dem. Mitt "samtal" med dig är över då ja inte har lust till evighetstjafs.
    Jaha då ber jag om ursäkt. Men skriver du "hade de vetat att kosten är farlig",,,hur ska jag annars tolka det likasom.
  • Mörksuggan
    yena89 skrev 2012-07-12 12:57:15 följande:
    Jag har också matstörningar i bagaget så jag undviker bantning. Diet betyder kosthållning så vad du än äter äter du efter en diet.

LCHF är för mig helt vanlig mat. Inget krångligt. Tvärtom hjälper LCHF mig att få kontroll. Visst faller jag för frestelser ibland, men det är ju bara mänskligt.
    Jag blir av med depression och ångest när jag äter LCHF.

Ja jag har ingen speciell kosthållning. Äter det jag är sugen på och tycker är gott. Men faktum är att LCHF "förbjuder" en massa saker och det fixar inte jag. Om du mår bra av LCHF-kost finns väl ingen anledning att inte äta den.
    Man ska inte tro på allt som är sant...
Svar på tråden Har du testat lchf?