Har du testat lchf?
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Min syster provade LCHF. Hon har gallproblem. Det slutade med en vecka på skjuhuset och med läkarnas varningar att avbryta LCHF kosten omgående.
Så kan det gå.
Zeppelinmamma, varför det inte är bara att göra det har jag beskrivit i två inlägg nu, en tredje gång känns totalt överflödigt.
Du skriver att man ska ersätta kolhydraterna med mer fett och att det inte räcker att bara ta bort kolhydraterna. Du skriver mycket om vad man inte ska göra men jag får intrycket av att du faktiskt inte vet mycket alls. Du kommer inte med några konkreta råd och riktlinjer.
Jag äter enligt LCHF och har gjort det i 1½ månad, har redan gått ner 6 kilo och känner mig
väldigt pigg och mår framförallt så himla bra i magen sedan jag började med detta!
Men sen har ju alla olika behov, LCHF går att anpassa efter varje individ, det som passar för
någon passar inte för någon annan..
Jag var definitivt inte en tjockis när jag började, ville bara se vad den hade för effekt
och det har bara varit positivt för mig! För enligt mig så gör inte LCHF bara nytta för vikten utan för så mycket annat också :)
Du kan gärna följa min resa och använda dig av mina recept!
evelinalchf.bloggplatsen.se
Jag äter det nu och mår mycket bättre än när jag åt enligt Livsmedelverkets rekommendationer. Jag har aldrig haft ett överflödigt kilo utan gick över till detta för att det verkade rimligt utifrån den kunskap jag har om kroppen och mänsklighetens historia.
En del som äter lchf utesluter ju frukt helt. Verkar så tråkigt. Att inte få äta melon och annat gott nu på sommaren.
Bra talat yena89