Har du testat lchf?
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Snacka om att vara avundsjuk.
Jag äter en icke-strikt variant av lchf för att jag mår bra av det, för att det är gott och för att jag presterar mycket bättre både på jobbet (psykiskt) och idrottsligt (fysiskt). Dessutom verkar det ur min synvinkel totalt vansinnigt att trycka i sig en massa raffinerat mjöl och socker tillsammans med konstgjorda knasiga produkter som margarin och lightprodukter.
Nej har aldrig provat och kommer aldrig prova. Vräker dock inte i mig vitt bröd och snabbmakaroner.
Jag har testat, men det var inget för mig.
Nej och kommer inte heller att göra det pga den höga andelen mättat fett och köttmängden. Dessutom gillar jag frukt, rotsaker, bönor, linser, müsli och fullkornsbröd lite för mycket för att utesluta dem från kosten. Fett är jag inte så förtjust i om det inte handlar om kallpressad oliv-, raps- och olika nötoljor, nötter och avokado. Så nej, ändrar jag kosthållning blir det nog snarare till vegetarian eller vegan!
När jag åt LCHF mådde jag skitbra, ett tag. Sedan kom mitt magsår tillbaka. Så har det fortsatt till och från.
Men jag går ner i vikt och alla mina värden blir bättre så jag är väldigt mycket kompis med LCHF.
Visst kan jag äta samma mängd fett och även kolhydrater men kolhydraterna skapar hunger och sug hos mig vilket gör att jag äter mer än om jag tar bort kolhydraterna och äter samma mängd fett som vanligt.
Jag är inte typen som tillsätter en smörklick på maten, vräker på med grädde och creme fraiche osv.
Istället ser jag till att jag väljer naturligt feta produkter utan tillsatser.
Tex kycklingklubba med skinn istället för kycklingfilé.
Fläskkött istället för nöt osv.
Krimm: jag är absolut inte fanatisk LCHF:are, men med de sakerna du räknade upp skulle du lätt KUNNA äta LCHF (om du hade velat) ;) alla de fetterna är bra, mättande fetter, och fett måste inte komma från grädde/smör.
Och köttmängden är inte högre inom LCHF än inom livsmedelsverkets rekommendationer.
Haha, okej, inte ALLA sakerna, kanske.. ;)