Har du testat lchf?
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
jagäraf: samma här! Jag äter mer fisk och kyckling nu än innan (innan var det mycket korv - falukorv, wienerkorv, kryddiga korvar, och nötfärs). Nu är också skaldjur en stor del i vårt hem, något som SÄLLAN serverades innan.
Ibland äter vi grillat nötkött, men det är inte tvunget rött alla gånger.
Jag äter också mycket mer grönt nu än innan, innan var det knappt grönt alls utan uteslutande protein o snabba KH.
Jag har alltid ätit fullfeta mejeriprodukter, och älta smör, så enda skillnaden här är eg mindre KH, mer grönt och mindre kött/mer fisk. Kan inte för mitt liv tänka mig att det skulle vara farligt på något sätt för mig!
stierna, jag äter också mycket mer grönsaker med lchf än innan. Broccoli, vitkål och grönsaker jag aldrig tidigare testat har slunkit ner med stor glädje. Och min kropp tackar med att må bättre än någonsin! Starkare, piggare och vackrare hy är bara några av "bieffekterna"
Jagäraf: samma här! Ingen ledvärk kvar, ingen uppsvälld, bubblig mage, inga finnar och porerna på näsan som innan varit stora, djupa o svarta (usch!) är som bortblåsta. Och världens energi får jag också! Jag orkar tillochmed springa intervaller i 5 km trots att jag knappt tränat tidigare i mitt liv! Det orkade jag aldrig på en kolhydratrik kost...
Jag har testat LCHF. I början mådde jag perfekt och kände mig stark och sådant. Sedan blev det värre och jag började att må jättedåligt. Jag testade att tillåta lite mer kolhydrater (tillät fler grönsaker, t.ex. röd paprika), men det hjälpte inte. Sedan testade jag att vara enormt strikt, vilket inte heller hjälpte. Jag gick över till en frukteriansk kost och nu äter jag det och mår bra.
Har testat och mådde skit. Fick sluta p.g.a. högt blodtryck, gallproblem och förhöjt kolesterol.