• ljung och viol

Har du testat lchf?

Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du testat lchf?
  • Jennie med ie
    yena89 skrev 2012-07-12 12:57:15 följande:
    Då misstolkade jag förmodligen denna
    "
    "Du vet att då heter det att gallproblemen beror på att du tidigare ätit en massa kolhydrater (finns inget mellanläge ju), äter du sen LCHF så vill kroppen bara rensa ut en massa stenar du skaffat dig tidigare så då bör stå ut med en rent helvete ett tag för SEN blir allt bra..." lät väldigt dumförklarande i mina öron
    Ja, det heter så. Ofta. Och det argumentet, det förhållningssättet, är vad jag "klankar ner på". Supertydligt. De som inte framför det argumentet eller det förhållningsättet har ju heller ingen orsak att känna sig anklagade för detta heller. Lika enkelt det.
  • Magnetica

Ätit LCHF i ett och ett halvt år nu, gått ner 28 kilo och mår bättre än någonsin. Har nyligen kollat min värden och jag är frisk som en nötkärna. Kommer att äta så här resten av mitt liv, möjligen något mindre strikt när jag nått min målvikt. Känner inget som helst sug efter bullar, kakor och läsk. Mumsar på hallon om jag känner för något sött, eller mörk choklad. Äter samma sak som min man och son, fast de får pasta, ris eller potatis till. Om de vill (vilket de inte alltid vill...). Jag äter inte mer kött än tidigare, därimot äter jag mer grönsaker i alla möjliga former. Jag äter bara när jag är hungrig och slutar när jag är mätt, vilket betyder att jag bara äter två gånger om dagen. Jag får dricka vin och äta choklad. Jag känner faktiskt inte att jag är på något sätt begränsad. Blir faktiskt lite generad när folk säger att "Vad duktig du är!" Det är ju inte svårt!  

• skånetös78

Har ätit lchf sen 1:e januari och gått ner ca 17kg.
    Mår jättebra,känner mig pigg och har inte kvar det enorma sötsug jag tidigare hade. Folk säger att jag "är duktig" men jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta det, jag känner att detta sätt att leva på inte är någon som helst uppoffring för mig! Är jag någon enstaka gång sugen på godis eller kakor så kan jag numera ta EN kaka eller ETT PAR godibitar och sen är jag nöjd. Det krävs inte längre en hel påse chips eller en hel förpackning kakor för att stilla begäret.

• MrsC74

Den absolut bästa kosten är att äta med måtta av precis allt. Sen får folk göra bäst de vill själva. Jag älskar kolhydrater. Avskyr fet grädde och smör. Men äter lite av varje.
    Har ett par på jobbet som äter LCHF. Mår lika illa varje gång jag tittar ner på deras tallrikar och under hur deras kroppar se ut inuti om några år. Men som sagt deras val !

• Gladskit
    Magnetica skrev 2012-07-12 13:05:11 följande:
    Ätit LCHF i ett och ett halvt år nu, gått ner 28 kilo och mår bättre än någonsin. Har nyligen kollat min värden och jag är frisk som en nötkärna. Kommer att äta så här resten av mitt liv, möjligen något mindre strikt när jag nått min målvikt. Känner inget som helst sug efter bullar, kakor och läsk. Mumsar på hallon om jag känner för något sött, eller mörk choklad. Äter samma sak som min man och son, fast de får pasta, ris eller potatis till. Om de vill (vilket de inte alltid vill...). Jag äter inte mer kött än tidigare, därimot äter jag mer grönsaker i alla möjliga former. Jag äter bara när jag är hungrig och slutar när jag är mätt, vilket betyder att jag bara äter två gånger om dagen. Jag får dricka vin och äta choklad. Jag känner faktiskt inte att jag är på något sätt begränsad. Blir faktiskt lite generad när folk säger att "Vad duktig du är!" Det är ju inte svårt!  
    Underbart!!
    Och eller hur, det är inte svårt alls.
    Kul att din familj också äter samma mat. Det gör min man + son också i stor utsträckning!
  • skånetös78
    MrsC74 skrev 2012-07-12 13:14:23 följande:
    Den absolut bästa kosten är att äta med måtta av precis allt. Sen får folk göra bäst de vill själva. Jag älskar kolhydrater. Avskyr fet grädde och smör. Men äter lite av varje.
    Har ett par på jobbet som äter LCHF. Mår lika illa varje gång jag tittar ner på deras tallrikar och under hur deras kroppar se ut inuti om några år. Men som sagt deras val !

För mig är den bästa kosten en kost som inte höjer blodockret till skyarna för att sen få det att gå i botten en stund senare med medföljande kollosala sötsug. Men det får stå för mig.
    Vad är det som gör att du mår illa när du ser dina jobbarkompisars mat? Är bara lite nyfiken på hur deras lchf ser ut..I en bra lchf kost vräker man ju inte precis i sig fett och på en tallrik bör alltid finnas grönsaker. Jag äter betydligt mer vitaminrika grönsaker nu än tidigare så jag bara åt sallad och gurka ungefär.. 
  • Jennie med ie
    Verkligen precis allt?
  • yena89
    FEL!!!

Det finns ingen "abolsut bästa kost"

Skulle det vara absolut bäst för mig att äta av måtta av precis allt hade jag vart död för länge sen.
    I'm only responsible for what I say, not what you understand.
  • MrsC74

Yena: köper inte det. Men som sagt alla för gör som de vill och väljer att tro på det man tror på. :)

• yena89
    Jennie med ie skrev 2012-07-12 13:01:24 följande:
    Ja, det heter så. Ofta. Och det argumentet, det förhållningssättet, är vad jag "klankar ner på". Supertydligt. De som inte framför det argumentet eller det förhållningsättet har ju heller ingen orsak att känna sig anklagade för detta heller. Lika enkelt det.
    Okej.
    Och jag håller somsagt med dig om att en del LCHFare har tråkig attityd.

Förresten har du inte svarat på varför det inte är så enkelt som att ta bort stora kolhydartskällor för att det ska bli LCHF. Om man nu utgår från hemlagad mat från grunden med naturliga råvaror.
    I'm only responsible for what I say, not what you understand.
Svar på tråden Har du testat lchf?