Har du testat lchf?
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Ätit LCHF i ett och ett halvt år nu, gått ner 28 kilo och mår bättre än någonsin. Har nyligen kollat min värden och jag är frisk som en nötkärna. Kommer att äta så här resten av mitt liv, möjligen något mindre strikt när jag nått min målvikt. Känner inget som helst sug efter bullar, kakor och läsk. Mumsar på hallon om jag känner för något sött, eller mörk choklad. Äter samma sak som min man och son, fast de får pasta, ris eller potatis till. Om de vill (vilket de inte alltid vill...). Jag äter inte mer kött än tidigare, därimot äter jag mer grönsaker i alla möjliga former. Jag äter bara när jag är hungrig och slutar när jag är mätt, vilket betyder att jag bara äter två gånger om dagen. Jag får dricka vin och äta choklad. Jag känner faktiskt inte att jag är på något sätt begränsad. Blir faktiskt lite generad när folk säger att "Vad duktig du är!" Det är ju inte svårt!
Har ätit lchf sen 1:e januari och gått ner ca 17kg.
Mår jättebra,känner mig pigg och har inte kvar det enorma sötsug jag tidigare hade. Folk säger att jag "är duktig" men jag vet inte riktigt hur jag ska bemöta det, jag känner att detta sätt att leva på inte är någon som helst uppoffring för mig! Är jag någon enstaka gång sugen på godis eller kakor så kan jag numera ta EN kaka eller ETT PAR godibitar och sen är jag nöjd. Det krävs inte längre en hel påse chips eller en hel förpackning kakor för att stilla begäret.
Den absolut bästa kosten är att äta med måtta av precis allt. Sen får folk göra bäst de vill själva. Jag älskar kolhydrater. Avskyr fet grädde och smör. Men äter lite av varje.
Har ett par på jobbet som äter LCHF. Mår lika illa varje gång jag tittar ner på deras tallrikar och under hur deras kroppar se ut inuti om några år. Men som sagt deras val !
Yena: köper inte det. Men som sagt alla för gör som de vill och väljer att tro på det man tror på. :)