• ljung och viol

Har du testat lchf?

Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du testat lchf?
  • MrsC74

Nu pratar du om något helt annat kära du.
    91-92?

Om du väljer att blunda för hur farligt LCHf är så är det helt upp till dig. Vad du väljer att göra med din kropp och även det upp till dig. Jag väljer inte åt dig.

Men när det gång på gång kommer rapporter om hur farligt LCHF är och hur farligt då mycket FETT är jag då tycker man att även den dumme måste förstå.

Tack för mig.

• J   a   d   e   d

Förstår inte tjafset kring LCHF. Det går väl ändå ut på att man ska äta minst lika mycket grönsaker - om inte mer- som kött/fisk/liknande protein, inte att man ska sitta och skyffla in kilo efter kilo med rött kött (=dåligt för hälsan), samt att man bör äta mer fett än kolhydrater men med det sagt inte dränka varje måltid i majonnäs.
    Låter inte så otroligt kontroversiellt faktiskt...  

Jeddan
  • Faile
    MrsC74 skrev 2012-07-08 15:16:19 följande:
    Nu pratar du om något helt annat kära du.
    91-92?

Om du väljer att blunda för hur farligt LCHf är så är det helt upp till dig. Vad du väljer att göra med din kropp och även det upp till dig. Jag väljer inte åt dig.

Men när det gång på gång kommer rapporter om hur farligt LCHF är och hur farligt då mycket FETT är jag då tycker man att även den dumme måste förstå.

Tack för mig.

Istället för att vara nedlåtande kan du väl helt enkelt länka vad du menar då?

Jag har inte sett några andra än dessa senaste veckorna och de handlar om just den studien och den enda enkäten som skickades ut 91-92.

http://www.expressen.se/halsa/for-mycket-kott-okar-risk-for-stroke/
    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/for-mycket-kott-okar-risk-for-stroke_7305057.svd
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15036250.ab

Sluta jiddra, börja trolla!
  • Ellaria
    MrsC74 skrev 2012-07-08 14:58:43 följande:
    Var ju återigen för bara någon vecka sedan ett stort reportage i både tidningar och på TV hur farligt det är. Massor med forskning visar på det samt väldigt många som blivit allvarligt sjuka så nej jag har inte testat. Kommer aldrig att göra det. Men hade inte testat även om detta inte kommit fram. Tycker det säger sig själv att så mycket fett inte är bra att trycka i sig.
    Fast om man tänker längre än aftonbladets rubriker och faktiskt läser själva studien inser man rätt snabbt att den inte hade någonting med LCHF att göra.
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria

Har ätit LCHF i sju månader och tänker fortsätta med det så länge jag lever. Mår otroligt bra och nej, vi äter inte mer kött än andra och nej, vi dricker inte grädde till frukost.

You know nothing, Jon Snow
  • stjierna

De artiklarna hade med hög köttkonsumtion att göra, inget med fett. Och LCHF förespråkar precis samma mängd protein/dag som livsmedelverket gör.

Och tanken är inte att dricka fett och att maten ska simma i smör, utan att man istället för lightprodukter använder sig att fullfeta produkter utan konstiga tillsatser.

• MrsC74

Som jag sa ni gör som ni vill men nej inget för mig. Jag tycker det är äckligt och ohälsosamt.
    Kan tyvärr inte länka men finns mycket mer att läsa. Lite enkel googling kan hjälpa er.

• Tjejgänget

Enligt dom som äter LCHF så är det ingen diet utan en livsstil. Hade jag inte haft gallproblem så hade jag gärna provat LCHF.  Är den enda "diet" eller vad man nu skall kalla det som låter god!

• Coyote

Jag gjorde, i typ en vecka. Det var ett försök att bli av med sockersuget, vi tänkte oss att vi skulle börja med GI, jag och maken. Det var väl okej, men inget för mig. Jag gillar mackor och pasta för mycket, däremot försöker jag välja produkter med lågt GI.

Svar på tråden Har du testat lchf?