Har du testat lchf?
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Nu pratar du om något helt annat kära du.
91-92?
Om du väljer att blunda för hur farligt LCHf är så är det helt upp till dig. Vad du väljer att göra med din kropp och även det upp till dig. Jag väljer inte åt dig.
Men när det gång på gång kommer rapporter om hur farligt LCHF är och hur farligt då mycket FETT är jag då tycker man att även den dumme måste förstå.
Tack för mig.
Förstår inte tjafset kring LCHF. Det går väl ändå ut på att man ska äta minst lika mycket grönsaker - om inte mer- som kött/fisk/liknande protein, inte att man ska sitta och skyffla in kilo efter kilo med rött kött (=dåligt för hälsan), samt att man bör äta mer fett än kolhydrater men med det sagt inte dränka varje måltid i majonnäs.
Låter inte så otroligt kontroversiellt faktiskt...
Har ätit LCHF i sju månader och tänker fortsätta med det så länge jag lever. Mår otroligt bra och nej, vi äter inte mer kött än andra och nej, vi dricker inte grädde till frukost.
De artiklarna hade med hög köttkonsumtion att göra, inget med fett. Och LCHF förespråkar precis samma mängd protein/dag som livsmedelverket gör.
Och tanken är inte att dricka fett och att maten ska simma i smör, utan att man istället för lightprodukter använder sig att fullfeta produkter utan konstiga tillsatser.
Som jag sa ni gör som ni vill men nej inget för mig. Jag tycker det är äckligt och ohälsosamt.
Kan tyvärr inte länka men finns mycket mer att läsa. Lite enkel googling kan hjälpa er.
Aldrig ätit och tänker aldrig göra heller.
Enligt dom som äter LCHF så är det ingen diet utan en livsstil. Hade jag inte haft gallproblem så hade jag gärna provat LCHF. Är den enda "diet" eller vad man nu skall kalla det som låter god!
Jag gjorde, i typ en vecka. Det var ett försök att bli av med sockersuget, vi tänkte oss att vi skulle börja med GI, jag och maken. Det var väl okej, men inget för mig. Jag gillar mackor och pasta för mycket, däremot försöker jag välja produkter med lågt GI.