• ljung och viol

Har du testat lchf?

Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du testat lchf?
  • The past is now

Provade på det och fick så ont i magen med knip och illamående från helvetet och ännu mer gaser än vad jag redan har. Blev törstig och fick huvudvärk.

Nu äter jag mer åt GI hållet..mår mycket bättre!   

• Lillsnufflan

Nej, jag har inte provat och tänker inte göra det heller. Jag blir helt dåsig när jag får i mig för fet mat, eller för mycket kött för den delen, så jag äter fettsnål vegetarisk kost (nästan iaf, fisk går bra) under dagarna. Däremot tar jag mig gärna en biff (eller varför inte en bakelse ibland) på kvällen. Dessutom lider jag av kronisk förstoppning som blir etter värre om jag får i mig för mycket fett. Så LCHF är nog inte riktigt min grej.

• tahira

Nej, jag tycker att det verkar livsfarligt. Aldrig att jag skulle utsätta min kropp för en så begränsad diet. Aldrig.

Blev mamma vid 17, lever avslappnat och harmoniskt liv i London och avskyr gravida som röker: londonsvenskar.com/tahira/
  • läkarstudent

Jag har testat LCHF i några veckor. Kan inte säga att jag varken gillade det eller ogillade det - det fanns både fördelar och nackdelar med dieten tyckte jag. Den största fördelen var att jag gick ned i vikt relativt fort och mådde bra fysiskt under tiden. Den största nackdelen var att suget efter kolhydrater aldrig gick över och att jag var extremt sugen på bröd precis hela tiden - till och med efter att jag ätit en stor fettrik middag och egentligen var proppmätt. Efter det testade jag GI och det funkade betydligt bättre för mig (men då gick jag å andra sidan inte ned speciellt mycket i vikt). 

• Themis

Annat: Har inte testat lchf eftersom jag har fungerande sätt för viktkontroll; och eftersom jag är av uppfattningen att det är en skadlig diet på längre sikt än ett par månader skulle jag aldrig få för mig att börja med den.

Alla starka mänskliga känslor resulterar förr eller senare i slem.
  • Scream2
    mamau skrev 2012-07-08 14:38:41 följande:

Vad grundar du det på? Fett i stora mängder orsaker hjärt-kärlsjukdomar, på vilket sett är det bra?

I kombination med kolhydrater då kanske? Finns det nån studie, nån långsiktig som verkligen tittar på LCHF tänkt och inget annat som visar på att kosten med lite kolhydrater, normalt med protein och lite mer fett orsakar hjärt-kärlsjukdomar?
  • Scream2
    tahira skrev 2012-07-08 17:11:04 följande:
    Nej, jag tycker att det verkar livsfarligt. Aldrig att jag skulle utsätta min kropp för en så begränsad diet. Aldrig.

Begränsad?
  • Kattdamen

Jag äter enligt lchf, för det är det enda sättet för mig att må bra på.

En kopp te, tack.
  • Mandel
    BinaBurner skrev 2012-07-08 14:53:46 följande:
    Jag åt enligt LCHF under en period och kan tänka mig att göra det igen. Mådde väldigt bra då jag åt så, men det blev dyrt och dessutom meckigt att göra helt separat mat till sig själv hela tiden.
    Fast varför gjorde du specialmat till bara dig?
    Jag har ätit i 1 år och 5 månader och jag lagar samma mat till alla bara att jag skippar potatis/pastan och tar mer grönsaker istället.
    Jag upplever det snarare som billigare då det inte går åt mängder av pasta, bröd, fil, flingor, pålägg osv.
    Ägg är ett väldigt billigt och väldigt nyttigt livsmedel.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Har du testat lchf?