Har du testat lchf?
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Provade på det och fick så ont i magen med knip och illamående från helvetet och ännu mer gaser än vad jag redan har. Blev törstig och fick huvudvärk.
Nu äter jag mer åt GI hållet..mår mycket bättre!
Nej och tänker aldrig göra det heller.
Nej, jag har inte provat och tänker inte göra det heller. Jag blir helt dåsig när jag får i mig för fet mat, eller för mycket kött för den delen, så jag äter fettsnål vegetarisk kost (nästan iaf, fisk går bra) under dagarna. Däremot tar jag mig gärna en biff (eller varför inte en bakelse ibland) på kvällen. Dessutom lider jag av kronisk förstoppning som blir etter värre om jag får i mig för mycket fett. Så LCHF är nog inte riktigt min grej.
Nej, jag tycker att det verkar livsfarligt. Aldrig att jag skulle utsätta min kropp för en så begränsad diet. Aldrig.
Jag har testat LCHF i några veckor. Kan inte säga att jag varken gillade det eller ogillade det - det fanns både fördelar och nackdelar med dieten tyckte jag. Den största fördelen var att jag gick ned i vikt relativt fort och mådde bra fysiskt under tiden. Den största nackdelen var att suget efter kolhydrater aldrig gick över och att jag var extremt sugen på bröd precis hela tiden - till och med efter att jag ätit en stor fettrik middag och egentligen var proppmätt. Efter det testade jag GI och det funkade betydligt bättre för mig (men då gick jag å andra sidan inte ned speciellt mycket i vikt).
Annat: Har inte testat lchf eftersom jag har fungerande sätt för viktkontroll; och eftersom jag är av uppfattningen att det är en skadlig diet på längre sikt än ett par månader skulle jag aldrig få för mig att börja med den.
Jag äter enligt lchf, för det är det enda sättet för mig att må bra på.