Har du testat lchf?
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Nyfiken på hur många som testat denna "diet" som är så inne nu.
Jag åt enligt LCHF under en period och kan tänka mig att göra det igen. Mådde väldigt bra då jag åt så, men det blev dyrt och dessutom meckigt att göra helt separat mat till sig själv hela tiden.
Nej, eftersom jag försöker leva så ekologiskt hållbart som möjligt, och eftersom jag inte behöver följa nån diet.
Var ju återigen för bara någon vecka sedan ett stort reportage i både tidningar och på TV hur farligt det är. Massor med forskning visar på det samt väldigt många som blivit allvarligt sjuka så nej jag har inte testat. Kommer aldrig att göra det. Men hade inte testat även om detta inte kommit fram. Tycker det säger sig själv att så mycket fett inte är bra att trycka i sig.
MrsC74: de reportagen var bluff o båg, läkarna i reportagen sa tillochmed att det inte BEHÖVDE vara så att dieten var boven i dramat.
Och folk som äter enligt livsmedelsverkets rekommendationer får också stroke, men då blåses det inte upp i media. Konstigt.
Var har du fått från att det vad båg??
Det är ju inte det enda reportaget som finns.
Finns hur mycket son helt där läkare och forskare uttalar sig om LCHF. Även läkare som tidigare sagt att det är ok.
Men som sagt man behöver inte vara Einstein själv för att förstå vad så mycket fett gör med kroppen.
Jag åt enligt LCHF innan jag blev gravid och mådde jättebra!
Nu äter hela familjen (jag, maken, bonusson 16 år) Kolhydratsreducerad kost.
När jag slutat amma så blir det strikt lchf igen! =D
Jag har provat men det var inget för min mage. Jag äter överlag rätt lite kolhydrater och rena produkter men måste ändå dra ner på fettet för att magen ska fungera.