• Anonym (varför snitta?)

Föd Vaginalt !

Jag förstår inte diskussionen om kejsarsnitt utan medicinska orsaker. För nej, jag anser inte rädsla vara medicinsk. 

Alla vet ju att det är mycket bättre för både mamman och barnet att föda vaginalt. Om du snittas blir du liksom sängliggande en vecka. Du får kateter, du kan få blodpropp, du blir uppskuren och riskerar att få inre organ uppskurna. Du bedövas så att du inte kan röra dig eller ännu värre, blir sövd! Du får ingen ordentlig anknytning till barnet och kan få infektion i såret.

Alla jag känner som fött vaginalt har åkt hem från BB samma dag, förutom en men då var det för att barnet var sjukt. De har varit uppe och gått nästan direkt efter födseln, de har kunnat duscha och använda vanlig toalett. De har fått mysa med sin lilla guldklimp i sängen tillsammans som familj. 

Varför i hela friden vill du utsätta dig och ditt barn för en sådan mardrömsstart som ett snitt innebär? Barnet löper mycket högre risk att bli sjuk dessutom. Nej, det här förstår jag inte alls. Om du är rädd för att föda så gå till en psykolog innan du blir gravid.  

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-03 17:00
    Okej. Jag får väl förtydliga mig här då eftersom alla är helt inställda på att läsa in saker som inte finns.

1. Jag vill inte bestämma hur andra ska föda sina barn. Jag kunde bara inte förstå varför man VILLE ha snitt.

2. Jag tycker INTE att de som snittats inte fött på riktigt.

3. Jag tycker inte heller att de som snittats är sämre mammor.

4. Jag skrattar inte åt någon som är rädd eller vill ha snitt. Men JAG ÄR INTE RÄDD och kommer inte att vara.

5. Jag har nu fått en bättre bild av vad som händer efter kejsarsnitt.

• Svar på tråden Föd Vaginalt !
  • Anonym (mammajoh)

HEJ!

VEM vill föda vaginalt!??!?!?!?!!!!?!? Jag brukar alltid kolla snett på de som fött vaginalt. Hur tror de nånsin att deras karlar ska vilja ta i dom igen!? Herregud. Gud så onaturligt att ha ett huvud utstickande ur det enda stället man kan ha sex i! Nej, kejsarsnitt ska det vara. Inget annat.

Jag och mina vänner har ALLA krävt kejsarsnitt och då har jag 5 barn. Kan lova er att min karl eller deras karlar aldrig skulle vara trogna om de sett oss med ett huvud mellan benen. Det är ONATURLIGT!

Tror också att det heter kejsarsnitt av en anledning. Kejsare = bra och det är fina människor som föder så. Jag vill i alla fall vara fin..

• Anonym
    Anonym (mammajoh) skrev 2012-08-06 21:49:23 följande:
    HEJ!

VEM vill föda vaginalt!??!?!?!?!!!!?!? Jag brukar alltid kolla snett på de som fött vaginalt. Hur tror de nånsin att deras karlar ska vilja ta i dom igen!? Herregud. Gud så onaturligt att ha ett huvud utstickande ur det enda stället man kan ha sex i! Nej, kejsarsnitt ska det vara. Inget annat.

Jag och mina vänner har ALLA krävt kejsarsnitt och då har jag 5 barn. Kan lova er att min karl eller deras karlar aldrig skulle vara trogna om de sett oss med ett huvud mellan benen. Det är ONATURLIGT!

Tror också att det heter kejsarsnitt av en anledning. Kejsare = bra och det är fina människor som föder så. Jag vill i alla fall vara fin..
    Ha ha! Kul inlägg:) Är också för snitt...
  • Anonym (blivandemamma)
    HEJ!

Vet inte om du är seriös eller efterbliven? men det är inte naturligt att föda vaginalt! Det var så det gick till från
    första början. Att föda vaginalt, är en smärta & känsla man inte vill ge någon annan.

För övrigt:

Där emot är inte kejsarsnitt fel, en del är rädda för vaginalt. Och inget av det vaginala, eller medicinska är
    ofarligt eller att risker inte skulle medfölja. Men är det inte en sådan sak man genomlider för sitt barn?

Man väljer fritt vad man vill göra, och hur det ska gå till väga.

Enough said! 
  • Anonym

De som vill föda vaginalt tror jag inte njuter av sex med sin man. De struntar i om deras sexliv blir förstört. Sen är ddet ju så att 10 % av alla kvinnor aldrig får orgasm när de har sex med sin man och då förstår jag att man väljer att föda vaginalt om man aldrig njuter av sex liksom.

• Anonym (varför snitta?)
    HEJ!

Och folk anklagar mig för att inte veta hur saker och ting ligger till. Att föda barn vaginalt är ju den naturligaste saken i världen. Folk föder liksom barn hemma utan bedövning. Det kan du ju inte göra med snitt !

GUD, ni är bara här inne för att hacka på mig eller hur ?

Dessutom är slidan gjord för att kunna stretcha sig och den killen som inte vill ha sex med kvinnan som gett honom ett barn kan ju dra åt.............. 
  • Anonym
    Lapsang skrev 2012-08-06 21:01:11 följande:
    Jag har skrivit det förut i en annan tråd men skriver det igen: att bearbeta sin rädsla psykologiskt är bara lämpligt och fungerar bara när det är en OBEFOGAD rädsla, som tex fobier. Vaginal förlossning ÄR vidrigt enligt min erfarenhet, jag har ju redan prövat. Jag känner flera som råkat ut för det jag fruktar: förstört underliv och i ett fall handikappat barn pga syrebrist.

Vill också påpeka att även fast grav syrebrist visar symptom tidigt finns teorier om att lindrig syrebrist kan ge neuroosykiatriska funktionshinder (tex ADHD) som inte diagnostiseras förrän långt senare, så det är kanske vanligare än man tror.

Ang förstört underliv läste jag i en annan tråd att 90% av alla återupptagit sex ett halvår efter förlossningen. Då vill jag säga två saker: det är alltså en chans på tio att man blir så förstörd att man inte alls kan ha sex efter ett halvår, då man ju haft gott om tid att läka. Dessutom har många jag känner sex trots att de inte längre njuter av det, för att de anser det nödvändigt för förhållandet. Således troligen mer än 10% som fått sitt sexliv förstört.

Det stämmer!
  • Anonym
    Anonym (varför snitta?) skrev 2012-08-06 22:04:53 följande:
    Och folk anklagar mig för att inte veta hur saker och ting ligger till. Att föda barn vaginalt är ju den naturligaste saken i världen. Folk föder liksom barn hemma utan bedövning. Det kan du ju inte göra med snitt !

Dessutom är slidan gjord för att kunna stretcha sig och den killen som inte vill ha sex med kvinnan som gett honom ett barn kan ju dra åt.............. 
    Har också märkt att det är en väldigt känslig och kontroversiell fråga. Därför kommer jag inte säga orsaken till mitt
    snitt mer än till de allra närmaste vännerna och familjen. Man får bara en massa kommentarer annars förmodligen eller snack.. Här på FL är det som två läger: de för och de emot snitt. Tycker man kan vara generösa mot varandra och tillåta folk att välja och vara som de vill. :) Men det är kul också att diskutera såklart.
  • Anonym
    Anonym (varför snitta?) skrev 2012-08-06 22:04:53 följande:

Ang slidan så kommer du bli förvånad efter förlossningenSkrattande
Svar på tråden Föd Vaginalt !