• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • Tingilya

Naomi,
    login.pingpong-online.com/
    Välj Teutonias logo, bläddra ner till Team Alu s4 2006.
    Den kostar ca 6000:- i babyproffsens butik.
    Men man kan köpa den onlie med, men då vet jag inte vad den kostar..

• Bella B

Jag har BF 28 april så det börjar dra ihop sig så smått... Skrattande

Ska försöka hitta en beg. UJ har vi bestämt. Kanske lättare sagt än gjort men att köpa en ny känns helt vansinnigt. Får kanske spana igen på en BT istället annars fast jag gillar den eg inte. Är det nån som vet i fall UJ och BT väger lika mycket och har samma sitt/liggmått? Jag kommer köpa till en hårdlift/carrycot till lillasyster då det verkar mycket bättre än att ha henne liggandes framåtvänd i en mjuklift.

• invo

BT väger klart mer, kollade upp detta för ett tag sen och UJ double är klart lättast. Låter smart med en beg UJ! Jag gillar inte heller BT nåt vidare, tyvärr.

• AnnaOnIce

Smultronblomman:
    Provkörde du vagnen, BT, hur var den? vad valde ni för färg?

Det e sant att man vill ha babyn emot sig. Min dotter satt jag först upp i liggdelen innan vi bytta till riktiga sitsen. De vill ju gärna ha kontakt när de är så små...
    Det var först när hon var 7mån som vi bytte till sittdel.

Kan man få in en mjuklift i liggdelen? Jag skulle vilja ha en lift man kan lyfta ur babyn lätt. Så kan de sova vidare inomhus och det är lätt att bära babyn.
    Jag funderar på att behålla min singelvagn också så man kan sälja syskonvagnen när min största (nu 17mån) tröttnar på att åka vagn. Och när hon är på dagis och man ska nånstans så är det onödigt att gå med en syskonvagn....
    Jag pendlar numera mellan BT och Phil&Ted. Jag tycker BT var dyr, den nya. Trodde de kostade runt 3500...

• Norahs mamma

bella:
    UJ väger 16kg och BT 18kg...
    Sitt och liggmåtten skiljer inte nåt nämnvärt

Anna:
    BT kostade förra året 4000, nu kostar den 4500:-
    Men går det inte att ta bort liggdelen, har för mig att nån skrev att det var handtag mm på den.
    Annars vet jag folk som haft hårdlift i den, så en mjuklift får du i utan problem

• Bella B
    Tänkte bara meddela att Barnbutiken (barnbutiken.net) kunde leverera en svart UJ Duo idag om jag ville, och övriga färger inom nån vecka upp till ett par. I vissa butiker tex Barnens Hus fick jag beskedet att deras lev tid för dessa vagnar är upp till 12 veckor. Bra att veta ifall man tänkt beställa en ny UJ... 

Ok så om BT väger 18 kg plus liggdel kan jag ju lika gärna köpa en Teutonia som jag gillar betydligt bättre. Nä det får bli en UJ, ska ge mig ut på begagnat jakt...

Men inte kan man lägga en mjuklift i _liggdelen_ till BT?! Den är ju hur liten som helst, säkert smalare än själva mjukliften...
    Kan man enkelt "ta loss" liggdelen till UJ så man kan ta med sig en sovande bebis in tex?
  • Norahs mamma

nej, inte liften i liggdelen I sittdelen!!!

• AnnaOnIce

Jag måste nog åka förbi butiken o testa vilka man får i mjuklift. Jag tycker mjuklift e bra, det hade jag inte förra gången, men saknade någ som man enkelt kunde lyfta ur vagnen och alltid ha bädda med den rätta kudden mm. Så kan babyn sova i den på natten också.

Min dotter vill iallafall helst sova i vagnen elelr liggdelen istället för att ligga i en stor spjälsäng när hon var nyfödd.

• izabelle32

Smultronblomman:
    Såg att du beställt en Baby Tavel Syskonvagn. Vart hittade du den? Har du fått den ännu och kännt på den? Funderar ev. på en sådan och vill gärna höra dina åsikter.

Svar på tråden Syskonvagn