• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • Smultronblomman

AnnaOnIce: Jo jag har provkört och känt på vagnen och blev positivt överraskad. Var stabil och lättkörd. Gillade vagnen mer och mer ju mer jag pillade på den Vi valde en beige vagn.

Tror nog att det blir väldigt trångt med en mjuklift i liggdelen faktiskt. Jag kommer också behålla vår singelvagn och sälja BT så fort stora killen inte vill åka i den mer. Då kommer man ju få tillbaka en hel del av de pengarna man lagt ut på den. Begagnade BT vagnar verkar vara lättsålda också

izabelle32: Som jag har förstått det så är BT Babyproffsens egna märke och kan alltså endast köpas på Babyproffsen. Så jag har alltså beställt vagnen på Babyproffsen Nej jag har inte fått den än, beställde en -06 och de skyulle komma i slutet av mars tidigast, men jag har känt på och provkört en -05 och blev positivt överraskad. Den är lättkörd och tar ganska liten plats ihopfälld. Ett stort plus är att barnen sitter lite åtskillda och att så länge bebisen ligger i liggdelen så kan inte brorsan så lätt vara där och störa.

• invo

Efter vad jag sett så väger UJ 14 kg och MT 13 kg..

• mammaE

invo: Mountain terrain väger 14 kg och urban jungle 15.6 kg enligt deras egna katalog som jag har här hemma för 2005-2006. Sen tillkommer ju ligginsatsen för bebisen på 3.5 kg.

Nu har jag varit på ul och allt va bra Tänkte kasta mig ut och kika på syskonvagnarna i helgen om lilleman är frisk. Han har blivit magsjuk och det är så jobbigt

• izabelle32

Tack Smultronblomman
    Då ska jag bege mig till BabyProffsen och känna och klämma lite!!!

• Bella B

Hur mycket tycker ni man kan betala för en beg. UJ -05? (vill inte ha en äldre modell) Har sett annonser på allt från 6500-8000 kr inkl liggdel och 7000-7500 kr UTAN liggdel! *dyrt för enbart vagn* Max 6500 kr utan liggdel eller 7500 inkl liggdel kanske kan vara nåt att sträva efter? En beg. liggdel har jag sett ligger på mellan 1000-1600 kr... Skulle jag köpa nytt går ju hela kalaset på ca 10.600 kr men då får man ju full garanti också. Tänk om jag inte hittar nån beg!? Ska man köpa ny då eller satsa på en annan vagn istället, svååårt...

• Mia83

Nu har jag total panik! Antingen är bussarna längs min linje här i Uppsala uråldriga med smala dörrar och/eller 3-4 trappsteg, eller så är de nya med breda dörrar - men med ett räcke mitt i öppningen. Hur 17 ska jag kunna åka buss med en syskonvagn? Eller är vi med syskonvagnar inte välkomna på bussar helt enkelt?
    Hur är det för er andra?

• Milda

Bella B: Vi köpte vår 05:a inkl liggdel för 6500kr (prutade 500kr ) Den är i bra skick, sufletten är en aningens sned på den sidan där liggdelen sitter och den är lite, lite solblekt men annars i nyskick. Vi fick inte heller med något regnskydd till själva dubbelvagnen bara till liggdelen. Tycker ändå det var ett bra pris då jag sett dom som vill ha runt 8000kr för ungefär samma.

• mammaE

Mia83: Jag åker aldrig buss! Men det är jobbigt att få in en syskonvagn i min lilla bil oxå. Men du kan väl alltid skaffa en sån som är på längden om det är mer praktiskt. Finns väl både P&T och nån Inglesia variant. Alltså om du ofta åker buss. Annars kanske du kan ta enkelvagnen då med ståbräda. Inte lätt....

• invo

MammaE: Ok, då stämmer inte viktangivelserna på Bontis hemsida...

• Norahs mamma

invo:
    Jo, om man ska ha en tvillingvagn, syskonvagnen däremot väger mera

Svar på tråden Syskonvagn