• AnnaOnIce

Syskonvagn

Kan ni tipsa mig om syskonvagn?

Min dotter kommer vara¨22 mån när jag får en bebbe till.
    Ska man köpa en vagn eller vänta`?

Vill ha en smidig vagn...

• Svar på tråden Syskonvagn
  • Jefa

Var och kikade på BT igår för att ge den en ny chans! Men nej, vi kan bara inte köpa den. Det tråkiga är att dne är säkert jättepraktiskt och kanonbra. Men både jag och min man tycker den är ruggigt ful (ni får ursäkta ni som gillar den )

Men nu är jag inne på en Mikado tvillingvagn! Jättefin, verkar kanonbra och ett perfekt styre där man bara drar det över vagnen så blir hela vagnen vänd!
    Någon mer som funderra på denna?

Anna
    Jag hade valt en svart. Mer neutralt, lättare att hålla rent, samt högre andrahandsvärde!

• Naomi

Har spanat lite på spider från Bobbiway som var uppe på diskusion för ett tag sedan. Den är 78 cm bred. Är det för bred? Vad ligger det sk. Stockholms måttet på? Hur bred är BT och UJ?
    Tycker annars att den verkar bra då jag vill komma ha båda barnen mot mig.

• Pallas Athena

Här är mina "favoriter", jag har jättesvårt att välja mellan dem och har tvingats göra en lista på det jag vill ha i syskonvagnen och sedan markera vad dessa olika vagnar har och inte har.. Trots det hittar jag ingen som passar, då det inte finns någon som uppfyller alla mina krav!

Babywelt Alaska Twin S: www.evendi.de/jsp/eVendi2004/product_info.jsp

ABC Design Tandem Air (de levererar till Sverige också): cgi.ebay.de/ABC-Design-Geschwisterwagen-Tandem-Air-sand_W0QQitemZ7392489969QQcategoryZ23628QQtcZphotoQQrdZ1QQcmdZViewItem

Hauck Roadster Duo: www.quelle.de/cgi/kooperation.cgi&shop_id=114044&ae_id=100000146446&akk_id=100000151304&sku=223646J&stat=KOOP_53

Valco Twin Runabout: stores.kiwi-kid.com/Detail.bok

• Pallas Athena

Stockholmsbredden är 72 cm, och behövs tydligen för att man ska komma in i de gamla bussarna (som vi har här! *suck*)..

• mammaE

Naomi: UJ duo är 74 cm bred, lite bredare än stockholmsmåttet alltså.

• Norahs mamma

babytravel är 73cm, vilket är stockhomsmåttet vad jag hört...

Det var nån som undrade om man kunde ha en mjuklift i liggdelen på BT (för att kunna bära in bebisen).
    Men själva liggdelen går ju lätt att ta bort och har handtag att bära den med

• AnnaOnIce

Nu har jag räknat på Phil&Ted och de blir 2000kr billigare att beställa via internet så det blir nog det....

• Bella B

Den där Hauck Roadster Duo ser jättefin ut. Men det verkar inte som att man kan sätta på en bakåtvänd hårdlift som på tex UJ och BT eller?

Jag tycker också BT är ruggigt ful *förlåt* och kan bara inte köpa den... Det är främst frampartiet med de där plastfotstöden som ser så knepigt ut. Fånigt fåfängt, jag vet... Hmmm för annars verkar den rätt så bra, "billig" om inte annat. Har inte ramlat över nån beg. UJ som är nåt att ha ännu och tiden tickar på. (går in i v.33 imorgon) Fasen hur skall detta gå?

• Bella B

Jefa - är det denna Mikado syskonvagn du tittat på?

www.mikado-barnvagnar.se/MiKADO-discovery-duo.html

Observera i så fall att den väger (håll i er nu) 23 kg!!!!!!!!!! Måste vara rekord hittills, fy farao den kan man väl knappt rubba... Förlåt om jag är viktigpetter men jag är helt fixerad vid vagnarnas vikt!

Svar på tråden Syskonvagn