• ljung och viol

Borde alla kläder vara unisex?

Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?
  • Meddelande borttaget
  • Regnig måndag
    röderaff skrev 2012-08-31 21:33:07 följande:

Personligen gillar jag manlig touch på kläder, typ bylsiga tröjor och mustiga färger. Vill inte se min egen man i volanger och glitter men gärna i rosa, rött och lila och det finns alldeles för lite av de färgerna på herravd även om det har förbättrats på sistone. Sen tycker jag det ska finnas lite glitter på herravd för de herrar som vill glittra även om jag själv inte skulle gå igång på en kille klädd i sånt.
    Jag menar alltså att kläderna ska se ut ungefär som dom gör idag men att herravd skall berikas med mer av det vi hittar på kvinnoavd och vice versa.
    Då håller jag helt med dig.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Regnig måndag
    röderaff skrev 2012-08-31 21:55:40 följande:

För några år sedan fanns det nästan inga rosa skjortor för män i butikerna, eller möjligtvis den typen av skjorta killar brukar ha på finare bjudningar och bröllop.  Nu finns det som det säger en hel del rosa vardagsskjortor för män i butikerna.
    Tror det skulle ha samma utveckling om vi satte dit lite glitter på killarnas t-shirts och med det menar jag inte att det ska stå "babe" med glittertext.  
    Det är ju en modetrend. Det förekom massor av rosa på herravdelningarna i mitten på 80-talet.
    Det lär försvinna även denna gång.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Persona

Kvinnliga kvinnor kommer lätt undan med manliga plagg, det anses väl rakt av förhöja deras kvinnlighet. Många män tycker att det är dö charmigt med kvinnor i herrskjorta som är lagom uppknäppt och ett par slanka bruna ben till det. Männen däremot kan inte poängtera sin manlighet med motsvarande crossover utan får hålla sig på sin kant så det verkar väl mest vara killarna som är förlorarna.

• PolyPond

Självklart. Varje individ bör kunna bära precis vad vederbörande vill, utan att ett ögonbryn höjs. Det är mycket humoristiskt att somliga tror att variationen mellan människor skulle bli MINDRE om folk fick samhällets välsignelse att klä sig hur de vill. Likaså är det mer än lite fånigt att somliga känner behov av att tända på alla av det kön de vanligen attraheras av.

• PolyPond
    Persona skrev 2012-08-31 22:47:21 följande:
    Kvinnliga kvinnor kommer lätt undan med manliga plagg, det anses väl rakt av förhöja deras kvinnlighet. Många män tycker att det är dö charmigt med kvinnor i herrskjorta som är lagom uppknäppt och ett par slanka bruna ben till det. Männen däremot kan inte poängtera sin manlighet med motsvarande crossover utan får hålla sig på sin kant så det verkar väl mest vara killarna som är förlorarna.
  • Cloudyberry

Nej läppstift och klänning på män är så fjolligt som det kan bli och jag ogillar verkligen fjollor.

Unisexkläder i den bemärkelsen att kläderna är neutrala och inte överdrivet maskulina eller feminina, ja. För barn. 

• Semlan

Jag vet faktiskt inte vad jag tycker om det, vet inte om det skulle bli "svårare" att hitta kläder om allt var blandat då jag aldrig hittar varken i min storlek eller stil bland herrkläderna. Tycker ju självklart att alla ska få köpa de dom vill ovasett om det är ett herr eller damplagg, tror dock att det skulle underlätta för killarna att ha allt i samma då jag vet killar som gillar speciellt tjejbyxor men kan ha lite svårt för att stå på damavdelningen och välja ut ett par =p

• The past is now

Gillar inte glitter och ryschpysch på människor överlag. Ser så "billigt" ut, framförallt med en glittrig text på röven...Kräks 

Svar på tråden Borde alla kläder vara unisex?