Borde alla kläder vara unisex?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Det är ok för män att klä sig i kjol och ha läppstift. Sedan stör sig rätt många människor på det. Men det är där skon klämmer. Folk måste sluta lägga sig i vad alla andra gör/hur de ser ut, etc, om det inte skadar någon annan.
Något jag frågar mig.
Man ser ju på hela naturen för övrigt när det kommer till växter, djur och allt som är skapat att naturen är inte rättvis, den ger inte samma förutsättningar till alla.
Vad är det som säger att människor ska få samma förutsättningar. Jag tror att på samma sätt som olika träd är av olika sorter så har de olika förutsättningar likaså människor som är av olika sorter också har olika förutsättningar. Både var det kommer ifrån men också på grund av kön. Det finns inget vad jag ser som säger att bara för att vi tycker det är känslomässigt rättvist, eller politiskt korrekt att naturen ska ha tagit hänsyn till det och gett män och kvinnor samma förutsättningar.