Borde alla kläder vara unisex?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Feminster och genusfolk menar att vi ska bredda våra roller. Det ska till exempel vara lika ok för en man att använda klänning och läppstift. Vad tycker du?
Vi gör en liten övning PumpkinQueen för att försöka gräva ner stridsyxan och komma varandra närmare.
Ingenting är bättre psykologiskt än att ge av sig själv till fördel för den andra. Vi gör så här.
PumpkinQueen kan inte du t.ex. nämna en sak du tror påverkar människors personlighet som är på grund av kön?
Så nämner jag en sak jag tror påverkar människor på grund av uppväxten och inte biologin.
Eftersom vi båda har sagt att vi inte tror allt är biologi, och allt är inte uppväxt. Det betyder att det måste finnas saker av båda att ta av. En blandning så att säga.
Jag börjar för den goda viljans skull och ger dig något som du jobbar för: Jag tror faktiskt att mångas syn på det andra könet påverkas rätt mycket beroende på hur man hade det i sin barndom. Om man hade syskon av annat kön eller ej t.ex. Hur föräldrarna betedde sig tror jag kan sätta en grund i hur man sen själv har för personlighet. Sen även mansidealet tror jag påverkas rätt mycket av sin kompiskrets och inte lika mycket från biologin som många vill tro.
Din tur att nämna något jag är intresserad av. Som du själv då tror påverkar människors personlighet på grund av kön.
Vadå "hela naturen"? Naturen är uppbyggd av många olika små delar som inte är varandra helt lika.
Om båda könen kan göra alla arbetsuppgifter så får man FLER personer som kan få alla jobb gjorda. Alltså måste detta anses vara mer lönsamt än att bara det ena könet kan (till exempel) städa eller jaga.
Vadå "hela naturen"? Naturen är uppbyggd av många olika små delar som inte är varandra helt lika.
Om båda könen kan göra alla arbetsuppgifter så får man FLER personer som kan få alla jobb gjorda. Alltså måste detta anses vara mer lönsamt än att bara det ena könet kan (till exempel) städa eller jaga.