• Anonym (Trådskaparen)

Är jag psykopat?

Jag vet inte varför jag skriver det här. Jag känner bara att jag bara måste få skriva av mig. Jag är en player och jag har en tendens att träffa klubbtjejer och bli tillsammans med dem i 1 - 4 veckor. Ljuga för kvinnor kommer naturligt för mig och det har jag alltid gjort. Ärligt talat så bryr jag mig inte om kvinnor, jag ser dem som redskap som jag kan utnyttja och trycka ner psykiskt.

Som sagt, jag har en tendens att träffa klubbtjejer och jag låtsas vara den perfekta killen för dem. Väldigt ofta så vill dem träffas igen, och det är då jag börjar min process. Jag gör allt som den där perfekta pojkvännen skulle kunna göra, allt från simpla till mer komplicerade saker. Men när jag väl tröttnar på tjejen (1 - 4 veckor) så träffar jag en ny klubbtjej och ser till att få ligga med denna, men det räcker inte för mig. För här kommer poängen - jag skickar ett sms till den andra tjejen som jag "har något på gång med" att hon borde komma över för jag har något att berätta, och 9 av 10 gånger så kommer hon. Hon förväntar sig något bra, men hon går in och ser mig ligga med en ny, främmande tjej som jag precis har raggat upp.
    När hennes tårar kommer så fylls jag av en extrem glädje och en känsla som får mig att känna mig vid liv. I vanliga fall så känner jag inte mycket, förutom ilska och frustration då och då. Glädje känner jag inte ofta, och jag fejkar nästan alltid när jag skrattar. I alla fall, tjejerna brukar reagera på två sätt;
    1. Hon stannar kvar och skriker på mig. Ibland lämnar den andra tjejen och skäller på mig eller så skrattar hon bara åt offret.
    2. Hon störtar ut från rummet helt förstörd medan jag och den andra tjejen fortsätter.
    Vad som händer sen är att jag gör precis samma sak med den nya tjejen -- träffar en ny tjej, är otrogen och fortsätter igen. Det är som en drog för mig, att få förstöra en kvinna psykiskt.

Här är frågan... varför är jag sån? Det enda som får mig att inte tro att jag är psykopat är för att jag själv är medveten om det här. Ja, jag ser mig själv som en bättre människa än andra av olika anledningar, det nekar jag inte till, men jag skulle aldrig kunna skada någon fysiskt. Det enda jag gör är att jag förstöra någon psykiskt.

Manliga vänner har jag gott om och dem trycker jag inte ner, utan det är endast kvinnor -- speciellt klubbtjejer jag gör så här mot. Som sagt, jag vet inte varför jag skriver det här, var bara tvungen att skriva det här efter ännu en lyckad kväll.

• Svar på tråden Är jag psykopat?
  • Jellybeanbaby
    Anonym (monday) skrev 2012-10-07 10:09:34 följande:

Och hur vet du vad dom har upplevt och inte?! Din uppväxt kanske framstår som en pissi missi sippi jämfört med deras!
    Det heter faktiskt "en piss i Mississippi". Du vet? Floden i USA?
  • Rådjur
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-10-07 00:30:29 följande:
    Jag skrev även att jag vill ha ett normalt liv med normala problem. Men jag vet att jag aldrig kommer få det. Jag försöker inte ens tänka på det då jag inte vill att mitt potentiella barn i framtiden ska få samma uppväxt som jag.
    Men jag har aldrig tänkt på min drömkvinna direkt. Jag gillar inte ens kvinnors personlighet, bara tjöt om pengar, gullande och är allmänt tråkiga. Men sen måste jag erkänna att jag endast träffar naiva flickebarn som tror att livet är en enda stor fest och att regnbågar skiter pengar.

Men om jag måste säga något så ska hon vara förstående och kunna prata om riktiga saker. Inte om vilka rövhål hennes jobbarkompisar är, eller att hennes syster är en idiot för hon inte ville följa med och handla kläder.

hmm, om du är åtminstone normalbegåvad så borde du veta att det inte finns nåt som heter "kvinnors personlighet" Glad Den TYPEN av kvinnor du träffar har kanske flera personlighetsdrag gemensamt, eftersom du inte verkar träffa intelligenta individer direkt - men att en vuxen man tror att ALLA kvinnor har samma personlighet är skrattretande. Att alla män hade samma personlighet var något jag själv tänkte när jag var 17 år och hjärtekrossad för första gången. Alla män var "svin, ville bara knulla och var allmänt känslokalla. Män gråter aldrig, utan föredrar att misshandla psykiskt eller fysiskt, eftersom de är rädda att ses som bögar om de gråter. Män var även inga man kunde flytta ihop med, eftersom de inte kan ett skit om matlagning, gillar att leva i en svinstia och gärna lägger på sig ölkagge."
    Du förstår nog själv hur skevt detta låter Glad

Nej, jag tror det skulle vara nyttigt för dig att börja se varje person som en MÄNNISKA, en INDIVID, inte ett kön med en massa fördomsfyllda personlighetsdrag som du tillskrivit personen.   

• Meddelande borttaget
  • Rådjur
    Anonym (antisocial?) skrev 2012-10-07 23:05:45 följande:
    Rådjur - vilket bra inlägg! Det leder oss och TS till det oundvikliga uppdraget....

TS - en utmaning till dig: skaffa en nära väninna, gå nära känslomässigt( så mycket du kan), visa din sårbarhet och träna på att vara nära henne känslomässigt. Detta kan betyda att du inte ska ha sex med henne, för då kan det bli för svårt för er båda. Var varsam med henne, visa ödmjukhet, ömhet och vänskaplig närhet. Känn sedan efter och tänk efter vad som är skillnaden med dina övriga relationer. Se om du kan lära dig något nytt, utveckla nya sidor hos dig själv. 
    Antar du utmaningen? ;) 
    Tack du - och det samma! 

Det är en mkt bra utmaning att umgås med OLIKA sorters människor, för att lära sig att det finns skillnad och att det inte är samma skit överallt. Jag tror man märker att man inte kan generalisera ang. personligheter först när man träffar någon som motbevisar alla ens teorier och fördomar. Trodde exempelvis själv att "män inte kunde gråta" som sagt Tungan ute (möjligtvis för jag har en pappa som aldrig gråtit inför mig) tills jag träffade en man som faktiskt grät när han var ledsen.
    Vet inte om andra blir lika irriterade som jag på alla könsrelaterade fördomar och stämplar som spottas ur människors munnar - tänker själv att jag hellre ser varje person som "människa", istället för man/kvinna, eftersom jag är så jävla trött på att själv bli intryckt i olika kategorier såsom "gråtmild", "överdrivet kärleksfull", "ytligt", "gnällig" osv. 
  • Anonym (Trådskaparen)

Oj, det var många inlägg. Ska göra mitt bästa på att svara er alla.

ciasim skrev 2012-10-07 03:02:42 följande:
    LÅNG TEXT
    Jag är ledsen ciasim, men jag har inget behov av att ändra hela mitt liv. Nej, jag skrev inte det här för att provocera eller söka er uppmärksamhet för att fylla mitt enorma ego. Jag skrev inte det här för att jag är osäker i mig själv. Jag var nyfiken på om jag var psykopat eller inte, men tråden har hållits vid liv rätt länge nu. Det är sant att jag inte har något emot det då jag tycker det är kul att få prata om det här, även fast det bara är på nätet då jag aldrig öppnar mig för någon i verkliga livet.

Jag kan tänka mig prata med en psykolog eller psykiatriker, absolut. Men jag tänker göra det för att jag är nyfiken, inte för att jag BEHÖVER det till skillnad från dig, då du påstod att du också hade det tufft en gång i tiden. Jag är inte så svag att jag behöver lita på andra för att klara mig igenom livet. Jag har nästan alltid varit ensam och jag är bekväm med det. Det kanske är du som är svag som predikar att man behöver andra för att klara sig.
    Anonym skrev 2012-10-07 09:41:31 följande:
    När det kommer till barn, vill inte föra mina hemska gener vidare, vill inte att värden ska bestå av såna som mig. Vi är makt missbrukare, socialt handikappade o emoatilösa. Men jag älskar mig själv. Detta kan oxå vara ett spel att jag försöker visa lite empati. //30 åringen kvinna!
    När jag läste den delen jag fetade så blev jag överlycklig. Det är precis så jag känner, exakt så. Jag kunde inte ha beskrivit det bättre. Är du samma person som skrev förut i tråden?
    Anonym (monday) skrev 2012-10-07 10:09:34 följande:

Och hur vet du vad dom har upplevt och inte?! Din uppväxt kanske framstår som en pissi missi sippi jämfört med deras!
    Jag tänkte skriva en lång novell om varför min barndom var tuffare än nästan alla andras barndom, men sen kom jag på att det behöver jag inte göra. Jag har redan skrivit om min far som slog mig regelbundet några inlägg bak i tråden.
    Rådjur skrev 2012-10-07 22:50:00 följande:
    hmm, om du är åtminstone normalbegåvad så borde du veta att det inte finns nåt som heter "kvinnors personlighet" Glad Den TYPEN av kvinnor du träffar har kanske flera personlighetsdrag gemensamt, eftersom du inte verkar träffa intelligenta individer direkt - men att en vuxen man tror att ALLA kvinnor har samma personlighet är skrattretande. Att alla män hade samma personlighet var något jag själv tänkte när jag var 17 år och hjärtekrossad för första gången. Alla män var "svin, ville bara knulla och var allmänt känslokalla. Män gråter aldrig, utan föredrar att misshandla psykiskt eller fysiskt, eftersom de är rädda att ses som bögar om de gråter. Män var även inga man kunde flytta ihop med, eftersom de inte kan ett skit om matlagning, gillar att leva i en svinstia och gärna lägger på sig ölkagge."
    Du förstår nog själv hur skevt detta låter Glad

Nej, jag tror det skulle vara nyttigt för dig att börja se varje person som en MÄNNISKA, en INDIVID, inte ett kön med en massa fördomsfyllda personlighetsdrag som du tillskrivit personen.   

Jag är mycket väl medveten att det finns fler kvinnor där ute som jag inte har träffat. Men du får också notera att jag träffar nästan endast klubbtjejer och andra kvinnor jag har träffat utanför klubbar har varit likadana hela bunten. Kvinnor tråkar ut mig. För mig kommer så kommer kvinnor alltid vara redskap.

Om någon känner sig provocerad av just den sista biten så snälla, starta inte ett krig bara för att jag inte gillar kvinnors personlighet.

• Rådjur
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2012-10-08 16:37:36 följande:
    Jag är mycket väl medveten att det finns fler kvinnor där ute som jag inte har träffat. Men du får också notera att jag träffar nästan endast klubbtjejer och andra kvinnor jag har träffat utanför klubbar har varit likadana hela bunten. Kvinnor tråkar ut mig. För mig kommer så kommer kvinnor alltid vara redskap.

Om någon känner sig provocerad av just den sista biten så snälla, starta inte ett krig bara för att jag inte gillar kvinnors personlighet.

Jag ska inte starta ett "krig" mot dig, men eftersom du startat en tråd innehållandes detta så känner jag mig fri att kommentera det Glad
    DE kvinnor du har träffat har varit tråkiga/ointressanta
    ALLA kvinnor är inte tråkiga/ointressanta. 

Tycker som sagt bara att det är ett märkligt resonemang att automatiskt tycka att kvinnor du ser ute på stan, som du inte ens känner, är av samma skrot och korn som de kvinnor du ogillar. Det är ett hat som endast bygger på förutfattade meningar och inte ett uns konkret fakta.

Who knows asså, du kanske har en sjukt stark dragning till klubbtjejer, fastän du inte vågar erkänna det för dig själv.  Solig   Därav detta repetitiva beteende.
  • Anonym (Trådskaparen)
    Rådjur skrev 2012-10-08 17:39:42 följande:

Jag ska inte starta ett "krig" mot dig, men eftersom du startat en tråd innehållandes detta så känner jag mig fri att kommentera det Glad
    DE kvinnor du har träffat har varit tråkiga/ointressanta
    ALLA kvinnor är inte tråkiga/ointressanta. 

Tycker som sagt bara att det är ett märkligt resonemang att automatiskt tycka att kvinnor du ser ute på stan, som du inte ens känner, är av samma skrot och korn som de kvinnor du ogillar. Det är ett hat som endast bygger på förutfattade meningar och inte ett uns konkret fakta.

Who knows asså, du kanske har en sjukt stark dragning till klubbtjejer, fastän du inte vågar erkänna det för dig själv.  Solig   Därav detta repetitiva beteende.
    För mig så har alla kvinnor varit likadana. Falska, tråkiga, naiva och klängiga. Vart är ni andra som inte är så här? Vart kan man hitta er?
  • nozpa
    Jellybeanbaby skrev 2012-10-07 13:30:03 följande:
    Det heter faktiskt "en piss i Mississippi". Du vet? Floden i USA?

Tänkte precis kommentera det själv. :) En pissi missi sippi måste vara något annat.
  • Anonym (psykologstudent)

Ja jag tycker att det låter som att du kan vara psykopat. Att vara psykopat innebär egentligen ingenting mer än att man är född med en handikapp/hjärnskada som gör att man inte kan känna någon skam. Gör du det? Ifall du aldrig har känt det så låter det rimligt att du är psykopat...

Det enda som man egentligen kan göra då, då psykoterapi inte kan göra att en psykopat kan känna skam och genom det fungera som andra är att du lär dig att det inte är vettigt att göra så mot kvinnorna för din egen skull. Du kan få dåligt rykte - kanske till slut kommer ingen tjej att vilja ha dig, kanske dina killkompisar vänder sig mot dig ifall de får veta... sådana saker. För oftast blir det bara negativt mot en själv i längden att bete sig dåligt mot folk, även om det inte blir det rent kortsiktigt.

• Anonym (Trådskaparen)
    Anonym (psykologstudent) skrev 2012-10-08 17:55:39 följande:
    Ja jag tycker att det låter som att du kan vara psykopat. Att vara psykopat innebär egentligen ingenting mer än att man är född med en handikapp/hjärnskada som gör att man inte kan känna någon skam. Gör du det? Ifall du aldrig har känt det så låter det rimligt att du är psykopat...

Det enda som man egentligen kan göra då, då psykoterapi inte kan göra att en psykopat kan känna skam och genom det fungera som andra är att du lär dig att det inte är vettigt att göra så mot kvinnorna för din egen skull. Du kan få dåligt rykte - kanske till slut kommer ingen tjej att vilja ha dig, kanske dina killkompisar vänder sig mot dig ifall de får veta... sådana saker. För oftast blir det bara negativt mot en själv i längden att bete sig dåligt mot folk, även om det inte blir det rent kortsiktigt.
    Jag känner ingen skam. Men jag gör ju inte heller dumma saker då förutom, som sagt, min grej.

Inget dåligt har hänt mig än så länge, och jag har hållit på i 10 år. Mina vänner vet vad jag gör och accepterar mig som person. Jag kör inte upp det i deras ansikte så jag antar att dom accepterar det, men jag tror inte heller dom gillar det. Men som sagt, dom är mycket väl medvetna om vad jag gör.

Det värsta som har hänt mig är harmlösa hot från tjejerna som SMSar eller att dom har knackat på min dörr under nätterna, men dom slutar alltid efter någon eller några veckor då jag ignorerar dom helt och hållet.

Svar på tråden Är jag psykopat?