Inlägg från: mytol |Visa alla inlägg
  • mytol

~* Juni Bebisar 2013 *~

Blåbärssaft skrev 2012-11-27 20:49:07 följande:
    Den här. Helt slut  

Har du kollat tradera?
  • mytol
    Blåbärssaft skrev 2012-11-27 20:45:52 följande:
    Hej! Har precis hets-ätit en kexchoklad. Det var kanske det godaste jag ätit. Märkligt hur smaken kan förändras bara sådär. Jag har aldrig varit särskilt sugen på just kexchoklad tidigare liksom 

Fråga; VAD har ni för tips på varma och snygga vinterjackor? Sett något? Jag var in och skulle beställa en superfin dunjacka från H&M på deras hemsida men så är den slutsåld! Vill ju vara varm om magen i vinter...

Jag har beställt en jacka från www.mammaglad.com. Om vi får en lång vinter kommer jag inte att kunna ha min vanliga vinterjacka insåg jag då den redan nu inte har så mkt växmån. Mammaglad har rea på några vinterjackor. Kommer sälja min sen. Lite kommer jag säkert förlora på köpet ändå men de e det värt, vill inte frysa.
  • mytol
    Kickilina skrev 2012-11-28 07:49:33 följande:
    Tjoho, jobbade i natt så kollegan och jag snodde med oss ultraljudsapparaten in på ett förlossningsrum och nu har även jag sett min bebis. Alltså, det var kärlek vid första ögonkastet. Full fart på lillen! LOOOVE!!!
    åhhh, imorn e de min tur...
    Just idag vet ja inte alls hur glukosbelastningen kommer gå. Bara för att ja sista två veckorna inte kräkts på mornarna utan lyckats hålla mig till lunch så har jag denna morgon spytt som en gris. Skulle verkligen vilja få denna belastningen avklarad när ja ändå ska dit å har ett ultraljud som hjälper mig att fördriva tiden.
  • mytol

Fick mail från greatestmom.

Delar med mig av det till er.

Vi bygger fortfarande om shoppen så den är lite rörig men som plåster på såren får ni 50% rabatt på ett helt köp. Skriv koden 12345 när ni ska betala så dras det av automatiskt. Detta erbjudande får endast kunder som prenumererar på nyhetsbrevet och gäller tom 10 december.

Sköt om er och välkomna in.

• mytol

Ikväll har jag en man hemma som man skulle kunna tro är gravid, så himla sur!

Jag hade parkerat vår stora bil på vår parkeringsplats (som brukar stå i garaget) igår å bad honom ställa den lilla bilen på gatan eller i garaget om de inte fanns på gatan. Sonen sa igår att dom parkerat vid affären, som ligger utmed gatan man kan parkera på så ja tänkte inte mer på det. Å idag är det plötsligt mitt fel att han imorse fått 700 kr i böter för att han stått på affärens parkering bara för att jag stod på vår parkering, gaaah!

Ibland så......

Jäkla surpuppa

• mytol

Ni som haft ultraljud på morgonen hur har ni gjort med kissandet? Det sägs ju att man inte ska kissa på några timmar för att livmodern lyfts upp å de blir lättare att se. Jag brukar inte behöva gå upp på nätterna men e rejält kissnödig på morgonen runt sextiden. Hur ska ja kunna hålla mig ända till nio om ja inte kissar på hela natten? Jag får heller inte äta å dricka ngt nu efter 22 pga glukosbelastningen...

• mytol
    Mj1983 skrev 2012-11-28 21:47:18 följande:
    Jag har alltid kissat som vanligt på morgonen o innan ett ul!?!?

Oki, min bm sa till mig på inskrivningen att kom ihåg nu att du inte ska ha kissat några timmar. innan ultraljudet för att livmodern lyfts upp etc. Eftersom jag inte heller kommer dricka ngt nu på många timmar så kommer den ju inte fyllas upp mkt heller om ja kissar vid sex. Kanske får sätta klockan å kissa tidigare....
  • mytol
    Solrosen82 skrev 2012-11-28 22:03:09 följande:
    Jag ska göra glukosbelastningen nästa vecka och jag får dricka vatten. Har de andra regler där du bor?

Hmm, ingen fast föda eller dryck 10 timmar innan står det på pappret. Vatten räknas häl som dryck? Nu blev jag osäker...
  • mytol
    Meoow skrev 2012-11-28 22:16:00 följande:
    Oj, missade visst en liten detalj...

Hihi....
    Solrosen82 skrev 2012-11-28 22:03:09 följande:
    Jag ska göra glukosbelastningen nästa vecka och jag får dricka vatten. Har de andra regler där du bor?

Googlade på det å de står att om man måste så får man dricka ngt enstaka glas vatten för att t.ex. skölja ner medicin.
  • mytol
    tantS skrev 2012-11-28 22:23:32 följande:
    aah! Inte kissa! Jag blir ju så akutkissig! haha, hur ska detta gå. Tror också att jag får hinka vatten nån timme innan UL. Ska va där kl 11 på måndag. 

Jag gjorde så sist jag var gravid å de funka. Var min plan denna gång oxå. Tills jag.kom på att de inte går . Får helt enkelt sätta klockan vid 2 å kissa då. Himla i mig vatten nu innan 22.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~