• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • LillStrumpan82

Nu har vår lilla kille kommit! Var beräknad 14/6 men i måndags kväll gick vattnet och igår strax efter lunch plockades lilla Vilmer ut med akut kejsarsnitt. Öppnade mig från 3 cm till 10 cm på 1,5 timme men han kom aldrig ner i förlossningskanalen. Efter många timmar med värkar och försök med sugklocka beslutades om snitt vilket kändes väldigt skönt. Har rätt ont i magen, men det var det värt

• ThereseJohansson

Lillstrumpan82: är det av snittet du har ont?? I så fall kan jag glädja dig med att jag blev snittad en fredag och söndag tog jag endast panodil och vi fick åka hem...jag var uppe och rörde mig ganska mycket, tror man kommer igång snabbare då...iaf från tisdagen tog jag inget smärtstillande alls...så det blir bättre :) grattis till er son!

• lovea01
    LillStrumpan82 skrev 2013-06-05 15:59:14 följande:
    Nu har vår lilla kille kommit! Var beräknad 14/6 men i måndags kväll gick vattnet och igår strax efter lunch plockades lilla Vilmer ut med akut kejsarsnitt. Öppnade mig från 3 cm till 10 cm på 1,5 timme men han kom aldrig ner i förlossningskanalen. Efter många timmar med värkar och försök med sugklocka beslutades om snitt vilket kändes väldigt skönt. Har rätt ont i magen, men det var det värt

Grattis! :)
  • LillStrumpan82

Tack! Både snittet och livmodern värker. Förlorade ganska mycket blod igår så idag svimmade jag på toaletten. Väntar på blodtransfusion nu så ska jag förhoppningsvis må bättre! Har bara varit uppe två gånger men ska försöka minst en gång till ikväll efter transfusionen!

• hea

Lillstumpan82:
    Grattis till prinsen.

a dream within a dream:
    Har nu suttit och lästvad som skrivits här de senaste dgarna. Fy vad du fått gå igenom skönt att se ett slut på det. Lycka till.

Nu är vi tre, vi fick en son i söndags. Jag grävde på tomten i lördags och på natten satte värkarna igång. Allt gick så fort, var öppen 8 cm när jag kom in, sedan lugnade det sig lite och vår son kom ca 4 timmar senare.
    Nu har vi kommit hem och kämpar på med amningen, skall tillbaka för att väga honom imorgon.

• lovea01
    hea skrev 2013-06-05 21:03:11 följande:
    Lillstumpan82: Grattis till prinsen. a dream within a dream: Har nu suttit och lästvad som skrivits här de senaste dgarna. Fy vad du fått gå igenom skönt att se ett slut på det. Lycka till. Nu är vi tre, vi fick en son i söndags. Jag grävde på tomten i lördags och på natten satte värkarna igång. Allt gick så fort, var öppen 8 cm när jag kom in, sedan lugnade det sig lite och vår son kom ca 4 timmar senare. Nu har vi kommit hem och kämpar på med amningen, skall tillbaka för att väga honom imorgon.

Grattis! :) Ungefär som med mig då med tvåan men då va det storstädning som satte igång det hela. Det är väl när man tröttnat på o vänta och bara slutar tänka och räkna dagarna som det händer :)
  • Meoow

Oj, vad det blir bebisar här inne nu! Känns verkligen att det börjar närma sig... :)

Stort GRATTIS till er alla! 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~