• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

En till "ung" mamma här, var 19 när jag blev gravid med äldsta. Jag fyllde 20 i dec, hon föddes i mars året efter. Fick andra när jag var 31.
    Stor skillnad! Jag var verkligen inte mogen för barn när jag blev gravid med äldsta, men det där är ju så olika hur man är som person.

Har ni fått några cravings ännu? Jag har klarat mig bra innan. Men nu har jag "måste ha"-sug efter herrgårdsost. Haha! Får bli att åka till affären när lilltösen vaknat :)

• Ung Mamma 91
    Valborgs skrev 2012-10-24 15:15:23 följande:
    En till "ung" mamma här, var 19 när jag blev gravid med äldsta. Jag fyllde 20 i dec, hon föddes i mars året efter. Fick andra när jag var 31.
    Stor skillnad! Jag var verkligen inte mogen för barn när jag blev gravid med äldsta, men det där är ju så olika hur man är som person.

Har ni fått några cravings ännu? Jag har klarat mig bra innan. Men nu har jag "måste ha"-sug efter herrgårdsost. Haha! Får bli att åka till affären när lilltösen vaknat :)
    En massa snabbmat och läsk! Omnomnom!
  • Sandraa L
    AlexandraViberg skrev 2012-10-24 14:16:41 följande:
    Haha ja jag minns hur livrädd man var för att ens berätta, visst ingen av mina föräldrar sa något dumt utan var glada och stöttade men så hade jag ju redan gjort RUL och allt när jag sa så de fattade ju att det inte gick att göra abort så de kunde inte föreslå det ens om de tyckte så :P

Jag är gift och alla vet att vi försökt länge så det vart många tårar när vi äntligen lyckades på riktigt! Kändes så konstigt att man visste att alla skulle bli så jävla glada :P
    Förra gången var man rädd att bli utslängd och avvisad!

Jag var iallafall inte själv men mina föräldrar (och jag i efterhand) hade nog tyckt det var bättre än en våldsam man :P

Men man lär så länge man lever! Och det känns bra med ett riktigt efterlängtat barn nu! :)
    Hahaha då var det ju lite svårt för dom att säga något annat. Själv fick mina reda på det i v. 8-9 tror jag :P i alla fall min mamma och bonus pappa. 

Vad kul och grattis återigen, min mamma visste också om att vi slutat med preventilmedel och alla blev överlycklia denna gång, känns som en stor skillnad och även att ha en pappa som är stöttande och helt fantastisk på alla sätt och vis som min sambo är :)

Exakt! När har ni BF? :) 

angelica 090904 ♥ / www.sandralinder.com
  • Sandraa L
    Ung Mamma 91 skrev 2012-10-24 15:23:36 följande:
    En massa snabbmat och läsk! Omnomnom!
    hahaha samma här och sibylla är precis nedan för oss, inte sååå bra alla gånger ;) 
  • Madelen21

verka som min dotter har fått vattkoppor:( 
    hon har ca 12 utslag på kroppen som kliar. 

• mrshope

Ush och fy vad jobbigt det är med dessa hormoner. Jag vill inte klaga men jag känner mig så skör och bräcklig, typ som att jag inte orkar med någonting! Ni som har varit gravida förr, blir det bättre eller går man runt med värsta pms-ångesten i 8 månader till? 

• Sandraa L
    mrshope skrev 2012-10-24 15:33:19 följande:
    Ush och fy vad jobbigt det är med dessa hormoner. Jag vill inte klaga men jag känner mig så skör och bräcklig, typ som att jag inte orkar med någonting! Ni som har varit gravida förr, blir det bättre eller går man runt med värsta pms-ångesten i 8 månader till? 
    det blir bättre men går i perioder, så hade i alla fall jag det sist. Massa kramar <3
    angelica 090904 ♥ / www.sandralinder.com
  • AlexandraViberg
    Sandraa L skrev 2012-10-24 15:25:15 följande:
    Hahaha då var det ju lite svårt för dom att säga något annat. Själv fick mina reda på det i v. 8-9 tror jag :P i alla fall min mamma och bonus pappa. 

Vad kul och grattis återigen, min mamma visste också om att vi slutat med preventilmedel och alla blev överlycklia denna gång, känns som en stor skillnad och även att ha en pappa som är stöttande och helt fantastisk på alla sätt och vis som min sambo är :)

Exakt! När har ni BF? :) 

Haha ja så jag vet inte om de någonsin inte ville att jag skulle ha barnet eftersom de ändå inte kunde säga något ;)
    Men misstänker att de tänkte väl lite så även om de visste att jag skulle klara det, tror ingen ÖNSKAR att sina barn får barn när dom är 16-17 liksom :P

Ja så roligt! :D
    Min man är som dotterns pappa också, hennes har kommit och gått så jag vet att han kommer bli världens bästa och han lär bråka med mig om blöjbyten osv :P

Vi har bf 10 juni! Ni då? :)
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~