• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • skunk
    kluckis skrev 2012-10-25 14:57:48 följande:
    nej fy :( vilken vecka var du i?
    Vecka 6 och de är väl största chans få då. Man får försöka tänka att de var bättre nu en sen.. Men de gör verkligen ont i hjärtat då man längtat så länge. 

Lycka till alla! =) 
  • Acantha

Beklagar Skunk, så otroligt jobbigt.

Själv har jag kommit hem från en lunch till lunch konferens, vilket har varit skit jobbigt, så allt jag har velat är att vara med min make och drömma och fundera över allt vi behöver göra för att få plats med två små här hemma. Behöver nog byta bil, skaffa en spjälsäng till, ny vagn, jösses, det blir så otroligt stor skillnad. Från enbarns mamma till tre barns mamma! Från tre till fem i familjen. Tur jag har några månader att vänja mig vid tanken!

• Acantha
    Caroliin skrev 2012-10-25 16:58:29 följande:
    Väntar du tvillingar acantha?

Tydligen, förstår det inte än
  • kluckis

Som jag förstått/läst mig på så är missfallsrisken störst i vecka 6 och vecka 9!
    Vecka 6 då hjärtat börjar slå
    Vecka 9 då fostret går över till att få all sin näring från mamman och "gula säcken" försvinner...

Jag är i vecka 8 (7+3) och känner så orolig för MF, vill bara hoppa fram 2 veckor i tiden NU!!     

• tantS
    kluckis skrev 2012-10-25 17:18:10 följande:
    Som jag förstått/läst mig på så är missfallsrisken störst i vecka 6 och vecka 9!

Vecka 9 då fostret går över till att få all sin näring från mamman och "gula säcken" försvinner...

Jag är i vecka 8 (7+3) och känner så orolig för MF, vill bara hoppa fram 2 veckor i tiden NU!!     

Arh, usch.. Ska försöka glömma ovanstående. V 7+5 nu.
  • Karriis
    kluckis skrev 2012-10-25 17:18:10 följande:

Alltså vecka 8+0 (9) eller 9+0 (10)? Förvånad

Missfallsrisken minskar ju 12+0 (13), men många tror att det är 11+0 (12).

Jag har inte ens vågat ringa BM ännu Skäms
    www.karriis.com - kampen om ett barn efter 4 missfall. Nu har vi ett plus på stickan!
  • AlexandraViberg

Tur man börjar få bukt med illamåendet då om den ska börja få av mig nästa vecka, annars lär den sten dö.. :(
    (7+3)

• kluckis
    Karriis skrev 2012-10-25 17:31:12 följande:
    Alltså vecka 8+0 (9) eller 9+0 (10)? Förvånad

Missfallsrisken minskar ju 12+0 (13), men många tror att det är 11+0 (12).

Jag har inte ens vågat ringa BM ännu Skäms

Mellan 8+0-8+6 alltså vecka9 antar jag för det är då gulesäcken minskar och fostret börja ta all näring från mamman.
    Står bla i amelias vänta barn häfte- vecka för vecka.  

Vilken vecka är du i?  
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~