• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Acantha
    Sandraa L skrev 2012-10-26 09:13:40 följande:
    Hej alla, hoppas ni mår bra. Själv har jag riktigt ONT i brösten idag. Ömmar hela tiden så kan inte ens ha bh på mig. 

Tanken på att vara utan, känns hemsk, Har också ont, men det värsta på hela dagen är när jag tar av den på kvällen. Usch, eftersom jag inte lär kunna amma heller så ör det ju inte lönt att ha ont ens...
    Ebbe 060408, Twins BF 130614
  • Acantha
    KarinF skrev 2012-10-26 11:29:41 följande:

Jag har lågt blodtryck i vanliga fall, men nu är det mycket värre. Svartnar för ögonen och får yrsel när jag reser mig från sittande och liggande. Minns att det var likadant förra graviditeten.

Jag hade samma med sonen, men jag har för mig att det kom senare är i v7+0 idag. Men, man vänjer sig. Det var värst igår när jag lyfte upp min gudson och trodde jag skulle trilla omkull. Men vi höll oss upprätta.
  • Blåbärssaft

Ledig idag och hänger med sonen. Har fixat hemma hela förmiddagen och nu känner jag att jag skulle vilja gå och lägga mig och sova i några år men sonen frågade precis när vi ska er till bibblan...Hur ska jag orka detta... Ge mig styrka någon...

Acantha-tur att ni höll er upprätta Glad Har du/ni tvillingar i släkten? Lite nyfiken då min morfar var enäggstvilling. 

• Baby Lei

Hej tjejer!
    Jag tänkte ansluta mig till er, hoppas att det går bra.
    Det känns som en väldigt bra tråd, jag har följt er ett tag och ni har så bra stämning och högt i tak. Både oro och lycka verkar få plats här vilket passar mig alldeles utmärkt!

Efter många års försök är jag nu gravid efter IVF. Igår var jag på ultraljud som
    bekräftade graviditeten och allt såg fint ut! Ett litet bultande hjärta och storleken stämde på det lilla fröet.
    Jag vet alltför väl att det fortfarande inte finns några garantier, men jag ska försöka mitt bästa att njuta av att vara gravid. 

Vi fick BF den 6/6, Nationaldagen alltså!       

• 1000
    Träz skrev 2012-10-26 11:29:28 följande:
    Jag fryser, fryser o fryser! Är det nån mer? Eller håller jag på att bli sjuk..! :-/

Jag fryser oxo
    V 5+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • KarinF
    Baby Lei skrev 2012-10-26 11:49:45 följande:
    Hej tjejer! Jag tänkte ansluta mig till er, hoppas att det går bra. Det känns som en väldigt bra tråd, jag har följt er ett tag och ni har så bra stämning och högt i tak. Både oro och lycka verkar få plats här vilket passar mig alldeles utmärkt! Efter många års försök är jag nu gravid efter IVF. Igår var jag på ultraljud som bekräftade graviditeten och allt såg fint ut! Ett litet bultande hjärta och storleken stämde på det lilla fröet. Jag vet alltför väl att det fortfarande inte finns några garantier, men jag ska försöka mitt bästa att njuta av att vara gravid.     Vi fick BF den 6/6, Nationaldagen alltså!       

Grattis och välkommen! :) Vår son som föddes i februari fick vi genom IVF. Har ni gjort flera IVF försök?
  • Isa82
    Sandraa L skrev 2012-10-26 09:38:50 följande:
    Grattis och välkommen hit! :)

Är själv i v.6 (5+0) idag så då har vi ungefär bf samtidigt, kul! :)

Gällande UL så har jag Vul nästa vecka något som jag har fått via gynmottagningen, finns det ingen möjlighet för fdig tt boka tid där alternativt höra med bm och se vad hon säger? man är ju så nyfiken och orkar ju inte vänta till rul ;D i alla fall inte jag ;) 
    Tänkte ringa på mån till BM för att få lite inskrivningstid m.m och kolla då om det finns någon möjlighet. Annars kanske det blir privat. Kul att vi ska ha nästan samtidigt!
  • mytol

Jag och sonen var på öppna förskolan idag å där träffade vi min höggravida kompis.
    Jag frågade vincent vad jessica har i magen.
    Vincent: En bebis, men de har du oxå!
    Jag: Har jag?
    Vincent: ja, jag är helt säker på det!
    Min kompis tittade misstänkt på mig å ja skrattade lite å våga knappt möta blicken...
    Undrar om dom har ett sjätte sinne de små. Vincent är 3 år och 9 månader och vi har inte pratat mkt om detta hemma för att vi vill vänta lite med att berätta för honom.
    Roligt och lite skumt

• Isa82

PANIK!!!
    Mina föräldrar tänker komma på besök och min mamma tyckte vi kunde dela en flaska rött ikväll. Aaahhhhh!!!! Så nu ska jag till systemet och handla alkoholfritt då jag lyckats övertalka mamma om att jag har en öppnad bag in box som vi kan ta av.  Shit vad krångligt det ska vara att smyga. Tycker det är lite tidigt att säga något ännu. Vi vill gärna vänta till efter v.12. Någon mer som skall smyga i helgen?

• Madelen21

min svärmor kommer hit i morron å hälsar på å vi har inte berättat än... men känns som att vi kommer å göra det i morgon. är ju iaf i v 7 nu(8 på tisdag) har mått så illa av å till idag så hon kanske funderar ifall jag blir kräksjuk :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~