• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • tantS
    AlexandraViberg skrev 2012-10-25 20:34:42 följande:
    Men uvi! Nej! Stackars!

Jag trodde jag fått det men sved inte i urinröret utan det är nog svamp men vet inte om jag borde ringa. Men bm ska ringa mig imorgon så ska passa på och fråga då! Och kolla hur det är med min bakteriella vaginos, om den behöver behandling under grav. Ger ju risk till för tidig födsel :/

Uff. Fråga imorgon! Är bara så konstigt att sånt som inte betyder så mkt i vanliga fall blir jätteläskigt nu! Kom på idag - borde man vaccinera sig mot influensa? Brukar aldrig göra det, men nu kanske. Hms hms
  • kluckis

Tänkte på det jag med! Dethär med vacinering!

Dom har ju börjat vaccinera pensionärer denhär veckan.
    Och äldre,sjuka och gravida hör ju till riskgruppen!? :O 

• AlexandraViberg
    tantS skrev 2012-10-25 20:42:48 följande:

Uff. Fråga imorgon! Är bara så konstigt att sånt som inte betyder så mkt i vanliga fall blir jätteläskigt nu! Kom på idag - borde man vaccinera sig mot influensa? Brukar aldrig göra det, men nu kanske. Hms hms
    Ja jag tänkte på det jag med när jag såg lappen som var uppsatt på vårdcentralen när jag var och hämtade illamående tabletterna! Men jag får inte ta alla vaccin, fick special boka mot hepatit och den där senaste sjukan som alla skulle akut vaccineras mot för några år sedan fick jag inte heller ta!

Allergier.. Men ska absolut kolla upp det, kan ju passa på och fråga BM om det imorgon med!
    Bäst jag skriver en lista nu känner jag! Haha!

Ja man blir ju så orolig, i vanliga fall skulle jag bah: Jaha svamp, tråkigt och köpa något. Nu vågar man ju inget :P
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • kluckis

Ja allt blir så komplicerat!
    Jag äter en massa olika mediciner i vanliga fall för en massa olika besvär och nu kan man ju knappt ta nån :S Vilket försämrar mitt välmående totalt :/

skriv gärna här vad din BM säger om vaccineringen :)   

• AlexandraViberg
    kluckis skrev 2012-10-25 21:00:41 följande:
    Ja allt blir så komplicerat!
    Jag äter en massa olika mediciner i vanliga fall för en massa olika besvär och nu kan man ju knappt ta nån :S Vilket försämrar mitt välmående totalt :/

skriv gärna här vad din BM säger om vaccineringen :)   
    Ja riktigt dumt, borde finnas mediciner för allt som går att ta under grav... Men så enkelt får inte livet vara..

Det ska jag absolut göra!
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Sömntutan

Stort grattis till dig som skulle få tvillingar!

Verkar som att blödningen jag hade igår inte blev något mer. Men är ff otroligt nojig. Vill bara att tiden rinner i väg nu och att vi alla kan slappna av lite mer.

• LitenOchSkeptisk

Jag har också haft svamp nu under graviditeten, har i princip haft det hela graviditeten :/ Jag har lätt för att få det i vanliga fall eftersom den är mer eller mindre kronisk, och enda sättet för mig att bli av med den är att äta fluconazol-tabletter. Men det får man ju inte äta nu.. Så jag har fått kämpa för att bli av med det på egen hand eftersom receptfria grejer inte funkar på mig, de gör allting värre.
    Druckit mängder med citronvatten och har till mitt stora förtret fått införa ett sockerförbud för mig själv, så jag har inte ätit nån form av sötsaker på 3 veckor.. Och nu är jag svampfri! Åt en kaka förra veckan, och då kom svampen tillbaka med buller och bång, så det verkar som att jag måste låta bli allt som är gott och onyttigt hela graviditeten ut :( Citronvatten är dock det som verkar hjälpa för att jag ska bli av med skiten.
    Det enda jag vill är att äta Ben&Jerrys!!

• Blåbärssaft
    AlexandraViberg skrev 2012-10-25 21:07:10 följande:
    Ja riktigt dumt, borde finnas mediciner för allt som går att ta under grav... Men så enkelt får inte livet vara..

Det ska jag absolut göra!
    Jag har också fått en svampinfektion som en härlig bonus för mitt ätande av Kåvepenin! Suck! Pratade med en BM om det och hon rekommenderade Canesten (salva inte vagitorier). Känns sådär dels att äta penicillin för halsfluss men även hålla på och greja med krämer "därnere" så här tidigt liksom. Äter penicillin nu i två dagar till sen hoppas jag att även svampinfektionen försvinner!

Någon mer som blivit yr i bollen? Jag blir svimfärdig och det susar i öronen när jag reser mig upp för fort. Superläskigt!  
  • wassan

Sömntutan: skönt att du har slutat blödda ;) har du inte bett om vul?

• LitenOchSkeptisk

Blåbärssaft: Vad konstigt, min gynekolog sa precis tvärtom.. Han sa Canesten vagitorier, men inte salva. Och i Canestens bipacksedel står det också att de inte rekommenderar salvan under graviditet, utan bara vagitorier. Jag blir så förvirrad när olika "kunniga" kommer med olika bud!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~