• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Blåbärssaft
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-10-25 21:34:47 följande:
    Blåbärssaft: Vad konstigt, min gynekolog sa precis tvärtom.. Han sa Canesten vagitorier, men inte salva. Och i Canestens bipacksedel står det också att de inte rekommenderar salvan under graviditet, utan bara vagitorier. Jag blir så förvirrad när olika "kunniga" kommer med olika bud!
    Mystiskt! Jag håller med det är så rörigt alltsammans! Man kanske ska köra med hederlig naturell yoghurt? Har aldrig provat iofs och det låter skitläskigt men nu vågar jag inte fortsätta med salvan trots BM info. Åhhh, man blir lätt galen av detta...
  • LitenOchSkeptisk

Visst är det konstigt?? Man tycker ju att de borde sitta på samma information allihop :/ Kolla runt på nätet efter olika huskurer, allt funkar ju olika på olika människor! För min egen del så funkar inte naturell yoghurt, utan lösningen för mig har blivit noll sötsaker och att jag häller i mig citronvatten så fort jag får känningar av svamp, det är det enda som får det att bli bättre för just mig.
    Å andra sidan så käkar du penicillin, så då kanske naturell yoghurt är precis vad du behöver om mjölksyrebakterierna har slagits ut totalt. Men prova att ÄTA naturell yoghurt eller fil till att börja med, det kan faktiskt räcka! Om du känner dig skeptisk till att kladda runt med det där nere menar jag.. :)

• Blåbärssaft
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-10-25 21:50:19 följande:
    Visst är det konstigt?? Man tycker ju att de borde sitta på samma information allihop :/ Kolla runt på nätet efter olika huskurer, allt funkar ju olika på olika människor! För min egen del så funkar inte naturell yoghurt, utan lösningen för mig har blivit noll sötsaker och att jag häller i mig citronvatten så fort jag får känningar av svamp, det är det enda som får det att bli bättre för just mig.
    Å andra sidan så käkar du penicillin, så då kanske naturell yoghurt är precis vad du behöver om mjölksyrebakterierna har slagits ut totalt. Men prova att ÄTA naturell yoghurt eller fil till att börja med, det kan faktiskt räcka! Om du känner dig skeptisk till att kladda runt med det där nere menar jag.. :)
    Citronvatten och yoghurt på bordet nu! Tack för grymma tips!
  • 1000

Jo jag har varit snurrig i nästan 2 veckor till o från. Ibland när jag bara sitter men oftast om jag svänger tvärt eller e lite hungrig...

• AlexandraViberg

Blåbärssaft: tack! Ja jag fick ju äta några kurer bakteriedödande och antibiotika och sånt FÖR ATT bli gravid. Haft min beskära del svamp i munnen men aldrig i slidan. Har konstaterat att den engångsdosen jag har som tablett ska jag INTE ta!

Jag får blodsockerfall varje gång jag stället mig upp! Ner med huvudet mellan knäna på en gång så går det över. Blodcirkulationen hinner inte ställa om sig!

• Hjärtat3
    melikey0u skrev 2012-10-25 23:07:43 följande:
    Haha ända sen igår har min kille gått å kallat magen för Einar å tkr vi ska döpa honom till de om de e en kille :0 vet inte vad jag tycker om namnet de låter ju så klart bättre för varje gång man hör de meeen .. Hmm.. Hehe
    Haha, min sambo kallar magen för Bengt. Kommer inte hända!! Tungan ute
  • Ann01

Åh hej på er! Efter många års kämpande med behandlingar o s v så har vi ÄNTLIGEN plussat.... och är beräknade i juni :)

• 1000
    alv skrev 2012-10-25 22:25:53 följande:
    1000: Tack för tipset om podcasten. Gillar!

Vad roligt ^^ jag hade jättemycket behållning av den! Tycker den tar upp saker som inte finns i traditionella "gravidmedier". 😊
    V 5+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~