• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ToTo10

Vi tänker berätta för de närmaste ganska snart, är i v 4+6 bara, men känner att skulle det inte gå hela vägen fram så kommer vi ändå behöva stödet... Så isf är det bra om de vet innan.. Tycker iaf jag, men det är ju så olika hur man känner :) Plus att jag har lite svårt att hålla mig från att berätta ;)

• Katten Janssson

Isa, ja alkohol...Haha...jag va ut m jobbet/konferens igår...som tur va så va det min tur att köra så jag behövde inte skylla på nåt!

Men det är ju alltid svårare att va hemlig mot sin mamma som känner en..jag berättade för min förra veckan för jag hade såna humörsvängningar, hon blev sååå glad... Hon hade anat!!

Mytol-jag undrar åxå ifall dom små är motagliga på nåt sätt, min son klappa mig på magen för nån vecka sen å sa bäbis!!

Jag åxå fick BF 6 juni av BM!!

• Baby Lei
    KarinF skrev 2012-10-26 12:51:33 följande:

Grattis och välkommen! :) Vår son som föddes i februari fick vi genom IVF. Har ni gjort flera IVF försök?

Jag blev gravid på första försöket nu i våras, men fick tyvärr missfall i v.12, nu blev jag gravid igen på det första försöket med ett av de frysta embryona vi fick över från det försöket.

Vad härligt att du är gravid redan igen! Hände det naturligt den här gången? Vet ni varför ni hade svårt att bli gravida själva? På oss har de inte hittat något fel. 
  • Baby Lei
    mytol skrev 2012-10-26 13:13:13 följande:
    Jag och sonen var på öppna förskolan idag å där träffade vi min höggravida kompis.
    Jag frågade vincent vad jessica har i magen.
    Vincent: En bebis, men de har du oxå!
    Jag: Har jag?
    Vincent: ja, jag är helt säker på det!
    Min kompis tittade misstänkt på mig å ja skrattade lite å våga knappt möta blicken...
    Undrar om dom har ett sjätte sinne de små. Vincent är 3 år och 9 månader och vi har inte pratat mkt om detta hemma för att vi vill vänta lite med att berätta för honom.
    Roligt och lite skumt

Vad gulligt! Du vet väl vad man säger.. små grytor har också öron.. haha! De hör mer än man tror Glad
    Isa82 skrev 2012-10-26 13:44:14 följande:
    PANIK!!!
    Mina föräldrar tänker komma på besök och min mamma tyckte vi kunde dela en flaska rött ikväll. Aaahhhhh!!!! Så nu ska jag till systemet och handla alkoholfritt då jag lyckats övertalka mamma om att jag har en öppnad bag in box som vi kan ta av.  Shit vad krångligt det ska vara att smyga. Tycker det är lite tidigt att säga något ännu. Vi vill gärna vänta till efter v.12. Någon mer som skall smyga i helgen?

Vi har berättat för alla som är nära. Det känns som att de kommer ändå få veta om det skulle bli missfall, så det känns faktiskt skönt att vara fler som håller tummarna känner jag.
  • gorek86
    Isa82 skrev 2012-10-26 13:44:14 följande:
    PANIK!!!
    Mina föräldrar tänker komma på besök och min mamma tyckte vi kunde dela en flaska rött ikväll. Aaahhhhh!!!! Så nu ska jag till systemet och handla alkoholfritt då jag lyckats övertalka mamma om att jag har en öppnad bag in box som vi kan ta av.  Shit vad krångligt det ska vara att smyga. Tycker det är lite tidigt att säga något ännu. Vi vill gärna vänta till efter v.12. Någon mer som skall smyga i helgen?
    Jag ska smyga nästa helg då jag fyller år och har planerat en liten fest för släkten sedan länge tillbaka. Får köpa alkoholfritt vin och hälla över i en vanlig vinflaska och sen får jag väl försöka smussla i köket så att ingen märker nåt, känns lite fel att göra så utan att berätta men jag vill verkligen vänta tills efter kub testet :)
  • Träz

Å där kom illamåendet som ett brev på posten.. Kramats med toaletten några gånger på em..! Haha..! Yeck!

• KarinF
    Baby Lei skrev 2012-10-26 14:32:25 följande:
    Jag blev gravid på första försöket nu i våras, men fick tyvärr missfall i v.12, nu blev jag gravid igen på det första försöket med ett av de frysta embryona vi fick över från det försöket. Vad härligt att du är gravid redan igen! Hände det naturligt den här gången? Vet ni varför ni hade svårt att bli gravida själva? På oss har de inte hittat något fel. 

Oj, missfall i v.12, då man börjar andas ut. Vad trist! Hade utvecklingen stannat flera veckor innan eller skedde missfallet så sent? Vi lyckades på första IVF försöket och den här gången lyckades vi utan IVF, också det på första försöket. Nej, de hittade inga fel på oss heller.
  • Hjärtat3

Min sambo fyllde år igår så vi har bjudit upp lite folk i helgen. Men jag tänkte jag ska köpa summersbys (heter de så?) alkoholfria cider. Folk kommer inte koppla det ändå. :)

Ringde även bm igår och fick tid redan på tisdag för inskrivning. Glad 

• Sandraa L
    Acantha skrev 2012-10-26 11:33:28 följande:

Tanken på att vara utan, känns hemsk, Har också ont, men det värsta på hela dagen är när jag tar av den på kvällen. Usch, eftersom jag inte lär kunna amma heller så ör det ju inte lönt att ha ont ens...
    Ja, sant... däremot får sambon massera ;) känns lite bättre då hahaha.

Hur kommer det sig att du inte kan amma?  
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~