• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Hera
    LillStrumpan82 skrev 2012-10-26 16:59:25 följande:
    Hera; jag svullnar upp massor efter lunch! Riktigt jobbigt att gå och dra in magen resten av arbetsdagen. Tack och lov för shaping-strumpbyxor som man kan ha under allt är i vecka 5+5 så jag undrar vart sjutton det här ska sluta..
    Haha ja jag undrar samma sak.. hur ska det sluta?!
    Är det ditt första barn? För det är mitt första och ja, redan som en spärrballong.
  • Tessss

Här har också illamåendet kommit (6+4?) och istället för att äta middag med mannen ligger jag i fosterställning på sängen men inte spytt än så länge i alla fall..

• LitenOchSkeptisk
    Blåbärssaft skrev 2012-10-25 22:01:49 följande:
    Citronvatten och yoghurt på bordet nu! Tack för grymma tips!
    Jag hoppas att något av dem hjälper dig!! Det är ju ett smärre helvete att behöva gå runt och ha sån klåda och smärta :/
  • AlexandraViberg

Min bm sa caneste, både vagiatorer och salva! Sen olja, inte tvål samt använda bomullstrosor istället för syntet.

Har läst att yoghurt är en myt! Men säg till om det funkar! (Antar vi pratar svamp)

• LitenOchSkeptisk

Att smörja med yoghurt funkar för många tjejer, och jag har fått det rådet av gynekologer tidigare, men det funkar inte för mig. Tror det är väldigt individuellt. Man kan ju ha svamp som är resistent mot vissa grejer, och som då bara kan medicineras bort med tabletter som man tar oralt.
    Dock är det alltid en hjälp på traven att åtminstone äta yoghurt eller fil, det är bra att få i sig mjölksyrebakterierna på nåt sätt :)
    Olja istället för tvål är skitbra, och definitivt bomullstrosor istället för andra material! Men det bästa är ändå att lufta om man har möjlighet :)
    Men som sagt, det är olika vad som funkar för olika människor, man får hitta sin egen grej om det är så att man drabbas av det ofta.

• mysmamman2

Åh vilka jobbiga två dagar jag haft !!

Ont i huvudet (kan inte dricka kaffe och är beroende...) hela dagarna, fryser och känner mig febrig och har en bedövande trötthet i kroppen......

Ska jobba 11 tim imorrn ich sön men sjukskrev mig imorrn, får så dåligt samvete då dom inte ens har några vikarier som kan hoppa in ( pers ass )

• AlexandraViberg

Har försökt få barn i 1 1/2 år men nu börjar paniken komma, antar att det är naturligt men med alla hormoner nu orkar jag inte hantera mini tonåringen på snart 6 år här hemma. Hon har alltid gjort som man sagt. Lill gammal och smart tjej. Men nu börjar jag tappa greppet. Kan vara för att hon börjat träffa sin pappa igen.. Men får ganska stressande tankar när jag tänker på att detta måste hanteras med en bebis också.

Men ja, hon kanske börjar lyssna igen tills dess. Vet ju att det har att göra med hennes omställning till att vara hos pappa len hormonerna och illamåendet gör mig lätt irritabel och det blir svårare att hantera. Skit samvete också på det :( suck!

• linda194

Nu har jag smygläst den här tråden ett tag så tyckte det var dags att skriva något Glad

Plussade förra veckan i måndags och är i v.6 nu . Har BF den 25 juni om jag räknat rätt ;)

3dje barnet !

Hoppas ni alla har det bra !

Själv mår jag illa, växtvärk och magen är väldigt uppsvälld redan, minns inte att det var så med dom andra barnen, men är lycklig ändå :)

Någon mer som känner sig som en ballong ?   Glad        

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~