• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • LillStrumpan82

Hera: Ja, det är första barnet men tredje graviditeten. Har ett MF och ett struligt MA i bagaget så jag är glad att det gick rätt snabbt att plussa igen Du då? Har precis kommit hem från en middag med vänner, är verkligen uppe på övertid nu. Zzzzzzz

• mco

Gjorde mitt tredje positiva test nu. Så nu kanske jag får tro att det växer något där inne ändå :) går in i v.7 Imorn!
    God natt på er.

• Isa82

Jag har överlevt och skall nu börja jobba som skådis. Alkoholfritt vin i kastrullskåpet och mamma o pappa har fått riktigt. Ingen har märkt något. Så nu skall jag sova gott.

God natt!

• AlexandraViberg

Isa82: låter som mitt bröllop! Alkoholfritt Cider i en karaff som alltid fylldes på till mig, sen tomma cider burkar med alkoholfri cider och ett glatt humör! Ingen misstänkte något, min kollega sa efteråt (när grav misslyckades och jag opererades och var borta och maken jobbade på samma ställe så vi var ärliga om vad som hänt) att hon trodde jag var full på riktigt ;)

Man kan fejka bara man vill, så bra jobbat ;)

• Sömntutan

Alex: vad lustigt att du pratar om detta med att paniken börjar komma. Själv låg jag i hår kväll och funderade och fick verkligen smått panik. " Vad sjutton håller vi på med?" Här har vi två barn som börjar klara sig själva mer och mer. Jag och min man kan göra saker på tu man hand och man är liksom inte bunden på samma sätt längre. Nu börjat vi om. Sömnlösa nätter, blöjbyten, nappflaskor osv. Shit! Vad gör vi liksom?
    Hatar när detta kommer över en och man ifrågasätter sig själv. Men jag tror det hör till. Vet att jag var jättenojjig med de andra barnen också, speciellt med nummer 2.

• LillStrumpan82

Nu har de obligatoriska munsåren börjat poppa upp som alltid när jag är förkyld! Det verkar inte helt solklart om man kan använda Anti och Aciklovir(receptbelagt). Får ringa sjukrådgivningen och fråga när de öppnat. Kommer inte stå ut om jag inte får behandla med nåt, brukar få riktigt stora bölder Hera: Läste lite slarvigt igår, såg nu att det är första barnet för dig också

• Hera
    LillStrumpan82 skrev 2012-10-26 21:49:51 följande:
    Hera: Ja, det är första barnet men tredje graviditeten. Har ett MF och ett struligt MA i bagaget så jag är glad att det gick rätt snabbt att plussa igen Du då? Har precis kommit hem från en middag med vänner, är verkligen uppe på övertid nu. Zzzzzzz
    Tråkigt med MF/MA men skönt att du plussade snabbt igen!:)
    Första här med! Därför jag oroar mig lite över denna svullnad redan haha.
  • Sandraa L
    LillStrumpan82 skrev 2012-10-26 16:59:25 följande:
    Hera; jag svullnar upp massor efter lunch! Riktigt jobbigt att gå och dra in magen resten av arbetsdagen. Tack och lov för shaping-strumpbyxor som man kan ha under allt är i vecka 5+5 så jag undrar vart sjutton det här ska sluta..
    Svullnade också upp rejält igår, min svärmor undrade vart magen kom ifrån så fort ;) haha. Men det var bara tillfälligt och jag är i v. 5+1
    angelica 090904 ♥ Bebis beräknad till Juni 2013 / www.sandralinder.com
  • Valborgs

Välkomna till alla nya :) har känt mig lite off ett tag, så mest bara gått in och läst.

Har oxå funderat på vad man ger sig in på, med två friska barn och den minsta som fortfarande är blöjbarn. Kommer man att orka? Man gör ju det på något konstigt sätt, men ibland sköljer tvivlet över en, samtidigt som vi är väldigt glada. Lite dubbelt sådär. Men var nog värre förra gången, då stora tjejen var 10 år och jag innan varit inställd på att det inte skulle bli fler barn. Bara några år senare sitter man här gravid med trean :)

Har ni berättat för era barn? Jag har bara skjutit på det, men ska väl snart berätta, eller om jag väntar till efter kub.

• Sandraa L
    melikey0u skrev 2012-10-27 08:23:26 följande:
    Igår fick jag inhandla mamma leggings mina vanliga sitter så hårt så usch!! Så nu slipper man ha mjukisar på jobbet iaf :)
    Mina jeans sitter inte alls bra över magen trycker för hårt då jag är svullen så efter vul till veckan blir det mammajeans för min del och legging med ;) Däremot har jag redan beställt ett par från h&m men som inte kommer förrän i slutet av november så det känns bra ;D 
    angelica 090904 ♥ Bebis beräknad till 28 Juni 2013 / www.sandralinder.com
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~