Tänkte höra hur man gör med storlek på gravidkläder. Ska man köpa sin vanliga storlek? Alltså, storlek 36 på byxor om man har det. Eller måste man köpa större storlekar? Tänkte beställa på nätet. Inte för att jag behöver det än, men ändå. Är i v9-10, första barnet så jag är helt ny på det här :)
Hur gör man med BH? Mina vanliga är liiite för små nu, så för nån vecka sedan köpte jag en ny, nån storlek större, men jag kan ju inte hålla på att köpa en massa nya bh:ar under hela graviditeten, blir ju jättedyrt! Finns det nån som ger riktigt bra stöd som man kan "växa i"? Eller måste man köpa nytt hela tiden? Hur sjutton vet man vilken storlek man ska ha sen när bebisen kommit?
Tänkte också på det här med vaccinationer. Fick hem en broschyr från landstinget där det stod att det var dax att vaccinera sig för säsongsinfluensan och att gravida tillhör riskgruppen. Bör man alltså gå och ta det där vaccinet? Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa förut (inte svininfluensan heller). Är det ok för barnet att man vaccinerar sig? Hur gör ni? Nån som frågat sin barnmorska?