• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Zora

Tänkte höra hur man gör med storlek på gravidkläder. Ska man köpa sin vanliga storlek? Alltså, storlek 36 på byxor om man har det. Eller måste man köpa större storlekar? Tänkte beställa på nätet. Inte för att jag behöver det än, men ändå. Är i v9-10, första barnet så jag är helt ny på det här :)

Hur gör man med BH? Mina vanliga är liiite för små nu, så för nån vecka sedan köpte jag en ny, nån storlek större, men jag kan ju inte hålla på att köpa en massa nya bh:ar under hela graviditeten, blir ju jättedyrt! Finns det nån som ger riktigt bra stöd som man kan "växa i"? Eller måste man köpa nytt hela tiden? Hur sjutton vet man vilken storlek man ska ha sen  när bebisen kommit?

Tänkte också på det här med vaccinationer. Fick hem en broschyr från landstinget där det stod att det var dax att vaccinera sig för säsongsinfluensan och att gravida tillhör riskgruppen. Bör man alltså gå och ta det där vaccinet? Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa förut (inte svininfluensan heller). Är det ok för barnet att man vaccinerar sig? Hur gör ni? Nån som frågat sin barnmorska? 

• Baby Lei
    Zora skrev 2012-10-27 11:00:49 följande:
    Tänkte höra hur man gör med storlek på gravidkläder. Ska man köpa sin vanliga storlek? Alltså, storlek 36 på byxor om man har det. Eller måste man köpa större storlekar? Tänkte beställa på nätet. Inte för att jag behöver det än, men ändå. Är i v9-10, första barnet så jag är helt ny på det här :) Hur gör man med BH? Mina vanliga är liiite för små nu, så för nån vecka sedan köpte jag en ny, nån storlek större, men jag kan ju inte hålla på att köpa en massa nya bh:ar under hela graviditeten, blir ju jättedyrt! Finns det nån som ger riktigt bra stöd som man kan "växa i"? Eller måste man köpa nytt hela tiden? Hur sjutton vet man vilken storlek man ska ha sen  när bebisen kommit? Tänkte också på det här med vaccinationer. Fick hem en broschyr från landstinget där det stod att det var dax att vaccinera sig för säsongsinfluensan och att gravida tillhör riskgruppen. Bör man alltså gå och ta det där vaccinet? Jag har aldrig vaccinerat mig mot influensa förut (inte svininfluensan heller). Är det ok för barnet att man vaccinerar sig? Hur gör ni? Nån som frågat sin barnmorska? 

Angående vaccin så sa min läkare att det gällde de som ska föda i vinter. Det är inte roligt att föda barn och ha influensa samtidigt.. Jag tar inget vaccin nu.
  • Soso78

Vet inte om det är för att det är min andra graviditet (fick mfl i vecka 18). men det syns redaqn lite grann på mig, Förra gången så kunde jag tagit samma foto som jag tog i vecka 8 och använda det i vecka 16! Jag gick in i vecka 9 igår (8+1) och har gått upp ca 1 kg utan att jag äter särskilt mycket mer än vad jag brukar.
    Är lite orolig ibland förståss men har bild från vul (6+4) där vi såg att hjärtat slog. Det gjorde det förra gången oxå men däremot var det lite efter i tillväxten hela tiden.

• 1000

Nere idag, ångestig, o trött....

V 5+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Baby Lei
    1000 skrev 2012-10-27 13:27:16 följande:
    Nere idag, ångestig, o trött....

Jag känner också av hormonstormen. Eller är det något annat som känns jobbigt? Kram!
  • 1000

Näää förmodar att det är hormondepp. Och uttrååååkning... Har inget att sörja över direkt. Men det är ju lika jobbigt att va nere för det. Dumt!

• AlexandraViberg

Vilken dag med flyt idag! Sov as länge för jag mådde riktigt illa och tyckte att jag skulle sova bort illamåendet. När jag kliver upp så tänker jag att jag smsar pappa och kollar om han kan åka och hämta en gungstol med mig eftersom vår bil är på verkstaden, precis när jag ska skriva sista ordet och skicka så ringer han upp och är på väg hit? Han skulle lämna en halloween present åt dottern.
    Mamma kom i samma sväng och de kunde planera att hjälpa min bror att flytta i veckan och när vi åkte fick jag pengar av pappa för att jag var chaufför åt hans kunder häromdagen på hockeyn och de gick till gungstolen, efter att vi hämtat den och kom tillbaka var illamåendet borta och mamma hade köpt en bilbarnstol åt oss.

Riktigt smidigt allt :P

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Madelen21

baby lei

nää alltså d kommer å går... har inte spytt men får kväljningar.. så kan jag känna sug efter nån mat å så lagar jag den å vipps är det suget borta :/ men ja hade så mä båda mina kids :)
    nu ska jag göra pomfritt å kyckling...  ( är lat å köpte färdig grillad kyckling på ica :) )
    har varit ute några timmar å grejjat...

bakade en rulltårta å gjorde bakelser...
    svärmor är här men vi har inte sagt nåt till henne än... känns som att vi kan vänta, fast samtidigt så vill jag säga.. äää vi får se hur d känns :) 

• mrshope
    Baby Lei skrev 2012-10-27 14:12:06 följande:

Jag känner också av hormonstormen. Eller är det något annat som känns jobbigt? Kram!
    Jag med. Är det vanligt att man får mer ångest så här när man är gravid? Det känns som att jag har PMSx10. Lite deppig och känner mig så förbaskat skör!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~