• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sagolina

Jag växlar mellan att frysa eller ha för varmt/svettas... Aldrig riktigt passligt, så som normalt! Har dragit upp värmen inne med 2grader, eftersom jag annars var tvungen att gå omkring i yllesockor och tjock tröja hela tiden!

• Valborgs

Tror inte det är någon fara att duscha varmt och enligt att bara varmt finns det inga vetenskapliga bevis på att det skulle vara skadligt.
    Hjälper ju iaf för stunden med en varm dusch, men man fryser nästan mer efteråt..

Hur mår ni annars? Mitt humör är verkligen uselt och är så trött hela tiden.. Att vakna vid 5 då dottern vill upp är inte populärt i vanliga fall, men nu tar det nog en halvtimme innan jag ens vaknat till liv ordentligt..gäsp!

• Madelen21

hej flickor
    jag har nyss vaknat men sonen har varit vaken tidigt, tur man har tv i sovrummet å film så man kan slumra lite längre å han är nöjd ¨se film en stund.

jag mår illa av och till urk... hela dagen igår nästintill men inte så jag spytt utan jag får kväljningar. men det är nog så jobbigt :/

• Acantha
    Sagolina skrev 2012-10-28 06:38:06 följande:
    Jag växlar mellan att frysa eller ha för varmt/svettas... Aldrig riktigt passligt, så som normalt! Har dragit upp värmen inne med 2grader, eftersom jag annars var tvungen att gå omkring i yllesockor och tjock tröja hela tiden!
    Känner igen det där, antingen fryser jag så in i eller så svettas jag.
    Känner mig mer och mer gravis, vaknar mitt i natten av att jag mår illa och måste gå på toa, svårt att somna om. Vaknar tidigt med illa mående, och svettas floder.

Men, men, jag spyr inte i alla fall, men jag mår kyvigt hela tiden.
    Ebbe 060408, Twins bf 130614
  • LillStrumpan82

Mår väl helt ok, förutom att jag nu vaknat mellan 4-5 varenda dag i två veckors tid! Igår morse var första gången jag kände av det berömda morgonillamåendet. Lyckades dock häva illamåendet med lite knäckebröd Samma sak hände imorse så från och med nu får jag se till att ha ett paket bredvid sängen. Går in i vecka 7 idag (6+0) och nästa vecka är jag lovad att få komma in på ett VUL kopplat till mina två tidigare MF. Så nu håller jag och sambon tummarna för att det ser bra ut den här gången

• Alicantina

jag har också frusit och varit varm om vartannat. Ett hett tips nu när det börjar bli kallt är en värmefläkt:) såå skönt att slippa frysa. Jag är i v.9 och ser fram emot att bli lite piggare snart. Förresten när man har feber visst är alvedon ok ?

• Madelen21

är det någon som vet om man kan äta kallrökt lax när man är gravid?
    fick reklam idag å blev genast sugen på det...

nu pratar någon här om knäckebröd... å nu blev ja sugen på det...

hårdmacka me falukorv å senap!! åååå :) måste nog handla lit...

eller en toast me skagen röra å kallrökt lax åååå :)

min frukost blev ägg å sen efterrätt: choklad :P haha 

• Blåbärssaft

Samma här! Känner mig som värsta klimakterie-tanten. Svettas ena stunden för att frysa halvt ihjäl nästa! Igår hade vi bästa vännerna över som var barnfria. Sambon räcker fram skumpa till min kompis och hennes man, häller därefter upp ett glas till sig själv. -Jaha, skål då säger han varvid min kompis utbrister men du då ska inte du ha? Nej svarar Sambon hon får inte dricka nu på några månader :) Sen skålades det (tre champagne och en fanta) Mysigt att ha berättat för dem :) de blev så förvånade och så glada :)

• Meoow

Vet ni om de kan erbjuda VUL hos bm vid mindre blödningar i v 9? Eller måste jag söka mig till gyn?
    Ha nämligen tid för inskrivning på tisdag och överväger att kanske ringa idag för att få det kollat annars...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~