• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mörlin

Hej hallå! Jag hoppas jag snart kan få hoppa in i den här tråden. Måste inte ni ha plussat väldigt tidigt? Jag är på ruvdag 10 efter vårt första IVF och tjuvtestade idag. Suck! Men efter 5 min kunde jag, mot lampan tyda ett ytte, pytte, megasvagt streck. Har egentligen inte testdag försen den 5/11. Vad har ni haft för symtom?

• kluckis
    mörlin skrev 2012-10-27 18:14:59 följande:
    Hej hallå! Jag hoppas jag snart kan få hoppa in i den här tråden. Måste inte ni ha plussat väldigt tidigt? Jag är på ruvdag 10 efter vårt första IVF och tjuvtestade idag. Suck! Men efter 5 min kunde jag, mot lampan tyda ett ytte, pytte, megasvagt streck. Har egentligen inte testdag försen den 5/11. Vad har ni haft för symtom?

Jag plussade 27/9 och skulle då ha mens inom 2-4 dagar.
    Går in i vecka 9 imorgon :) 
  • 1000

Sitter här hemma o lever ungkvinnsliv för en kväll. Sambon är på nån jobbmiddag/bowling och jag har fiskgratäng i ugn, 2 ostmackor till middag + koffeinfritt kaffe och chokladbollar till efterrätt. Spelar min egen spellista (jag o han har heeeelt olika musiksmak) och bara tar det luuuuungt o skönt framför datorn! Så j*vla skönt o va själv ibland.

V 5+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Madelen21

åå ja längtar tills d blir ul :) för mig blir d i januari nån gång vill att tiden dit ska ticka på liiite fortare :)
    jag sitter å kollar på tradera å kan såklart inte låta bli å titta på bäbis kläder :)
    jag köpte tre mammaplagg för 100 kr begagnat :) kanon, inte på tradera men iaf :)

• Asivol

Ang. Mammakläder. Jag är Storlek 36 och har även köpt det på mammakläderna och det har funkat vid tidigare grav. Sista veckorna kan byxorna bli lite tajta över magen men 38 är för stort åtminstone första 7 månaderna. Köpte däremot byxor från hm i fredags och de var dessutom ganska stora som 36:or. Vad gäller bh så är det svårare då det helt beror på hur mycket brösten växer. Men kan rekommendera Apotekets bomulls bh att ha på natten när bebisen väl kommer och även om det blir jobbigt under grav!

• Valborgs

Jag plussade 3/10 (har jag för mig), några dagar innan mensen borde ha kommit iaf.

Använde samma storlek som vanligt på mammakläderna hela tiden, men visst var det tajt i slutet, hade nog behövt en storlek större då.

BH är helt omöjligt att förutse, med första ändrade storleken från B till E ändrades inte så mycket i omfång. Nu senast blev det större omkrets, men samma kupstorlek.
    Efter förlossningen däremot när mjölken runnit till var det hemskt, det enda som jag stod ut med att ha på mig var apotekts "tyg-bh" som någon annan skrev :)

• wassan

Precis kommit hem från akuten igen! Tänkte bättre att åka in en gång för mycket de tog järnprov och lite annat de va normalt fick vul också läkaren kunde fortfarande inte se något men han sa att de är tidigt och TACK och lov så sa han att det syns inget utanför livmodern så de är jag glad över..ska tillbaka imorgon tänkte 3 timmar väntan är bättre än va hemma och vara orolig blödningarna har jag fortfarande ;( ska ta ny blodprov imon

• 1000

Fryser hela tiden och vill duscha varmt, men vågar inte duscha så varmt som jag vill för jag är orolig över det där me att inte bada för varmt... Så kroppen blir för het eller nåt...! Trist o inte kunna slappna av när jag försöker göra nåt avslappnande. O trist att bli frusen av att försöka göra nåt värmande.... GRRR...

V 5+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Baby Lei
    mrshope skrev 2012-10-27 15:14:52 följande:
    Jag med. Är det vanligt att man får mer ångest så här när man är gravid? Det känns som att jag har PMSx10. Lite deppig och känner mig så förbaskat skör!

Tror att det är vanligt. Förutom att vi plötsligt blir fullpumpade med hormoner så är vi ju mitt i något helt livsavgörande. Som kommer förändra våra liv för alltid. Stora saker att bearbeta.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~